Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Liever een goede Club dan een verre Dealer

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2010 18:46 
Een tijdje geleden kwam op het forum een vraag voorbij van frederik Bogaards over de ignitech cdi.
Op zich niets bijzonders maar deze Meneer bevindt zich in Colombia.
Via onze voorzitter werd Frederik naar mij doorverwezen.
Aldoende:
Beste CX liefhebber en landgenoot.
Op het prikboord techniek van de Honda CX club heb ik om reacties gevraagd op de ingitech CDI/ontstekings spoelen vervanger.
Coenox reageert met dat hij een ongebruikte Ingitech unit heeft en hem niet zal gebruiken
Hij schrijft dat de unit van u is en dat ik zou moeten navragen het hoe en wat.
Ik heb familie in nederland die bij een eventuele transactie ingeschakeld kunnen worden.
Er waren op mijn vraag op het prikboord nog weinig reacties maar tot heden schijnt de transplant goed te bevallen
Ik heb in mijn 1978 cx al vele malen een kapote stator gehad en dan is het wikkelen van het stroom gedeelte nooit een probleem maar de ontstekings spoeltjes is nog nooit gelukt zodat ik dan aangewezen ben om een hele nieuwe stator uit nederland te laten sturen
op het moment is de stator wat betreft de laad capaciteit nog prima maar het ontstekings gedeelte is kapot.
vandaar mijn zoektocht.
Met vriendelijke groeten
Frederik.H.Bogaards

Nu heb ik de cdi voorlopig niet nodig (schaam schaam), dus ik heb het geregeld dat de cdi naar Colombia zou vertrekken.
Nu werkte de cdi niet meteen uit de doos en dat heb ik in mijn mailtje aangegeven:
er hoort een schema bij te zitten voor de aansluiting, in principe is het stekkertje los stekkertje vast.

Maar meneer Honda heeft in zijn wijsheid nogal eens de neiging gehad om verschillende bedrading te gebruiken voor de verschillende landen.

De kabels zijn in het stekkerblok te verwisselen dus alvorens de unit aan te sluiten controleren of de kabels juist met elkaar verbinding maken.

Coen is zo vriendelijk geweest om het pakket voor mij naar Frederik te versturen.

In de tussentijd wordt de betaling geregeld en gaan er weer wat mailtjes over en weer:
Hallo Cosmar

Jammer genoeg zit er in het blok nu ook nog een ratel bij het hogere toerental dat hij dus feitelijk niet wil accepteren vanwege de ontsteking en

dan op 1 been gaat lopen.Ter aanvulling van de techniek blijkt het dus verstandig om niet door te rijden met dit euvel .alhoewel op het moment van deze ontstekingmalaise niet de toestand van de lagers bekend was .

Dus we gaan het openhalen ter inspectie van de kruk lagers.

Het wel en wee van deze CX is na 30 jaar in mijn bezit wel een zorgenkind aan het worden!

Ik zal u berichten bij ontvangst van de ingitech cdi vervanger.

Heel hartelijk bedankt en Vriendelijke groeten frederik.

PS.

Hier 40 Km vandaan was er ook 20 jaar geleden een vulkaan uitbarsting die het hele landschap wit kleurde door de vallende as

Door de eeuwen heen schijnt dat te gebeuren.ik begrijp van een andere samenstelling daar na een paar weken alles nog groener was als voorheen.

Het werkte hier als kunst mest.!

Na een paar weken komt het pakketje dan aan in Colombia waar het met enthousiasme uitgepakt wordt.
Degene die vorig jaar op de onderdelen beurs waren weten dat ik een maandagmorgen cdi gekregen heb uit Tsjechie. Hans Versteeg heeft toen het geheel eens goed gefotografeerd en bekeken en heeft uiteindelijk de vergissing van ignitech gevonden.

Na enkele weken onderweg geweest te zijn liggen de mailtjes niet meer fris in het geheugen, daarom:
Beste Coen/Cosmar.

Afgelopen Vrijdag de I.S ontvangen.(nog bedankt voor alle moeite)

Zaterdag gemonteerd geen vonk ; terug gaande naar de originele CDI gebrekkig lopend o.a door de reeds geanaliseerde defecte onrstekings spoelen van de dynamo.

Internet geraadpleegt en kom een stukje tegen van een discussie van ongeveer een jaargeleden op de site van de club waar geschreven wordt over de niet startende CX sen van o.a "ouwe Jan en Cosmar" Of er toen ooit een oplossing is gevonden is niet te vinden.

Verschillende mensen op de google zoek machine zijn zeer ingenomen met de I.S en er zijn Videos te zien van de plaatsing en het starten en lopen van die resp Cx en.

Ik heb de blokstekkers van kant naar kant doorgemeten enz en kan het euvel niet vinden.

Met de bougies er uit (dus Hoger toerental bij Starten en de bougies goed aan min geen vonken.

De LAPHETHEMOOKEENS met 95000 km start niet en met geen vonken is dat te begrijpen.

Wat is het geheim????

De vrouwelijke COM stekker van mijn PC is zonder tussen snoer (als dat bestaat) niet toegankelijk voor de vrouwlijke COM stekker van de I.S. daarbij komt of er dan zonder lopen een analize wordt gegeven om een start patroon te veranderen is de vraag.

Al met al ik ben zeer benieuwd en bij voorbaat hartelijk dank voor een reactie.!

Hartelijke groeten Frederik.

Na een mailtje van Coen over het maandagochtend stekkertje de volgende blije boodschap uit Colombia:
Hallo Coen!
1oo% succes.Inderdaad Groen en Oranje aan de Blokstekker van I.S verwisseld en Vroeeeeeem.
Ben reuze blij.ze moeten bij Ignitech dus nog aan Quality Control gaan doen blijkbaar.
Jammer genoeg is de schade aan waarschijnlijk een drijfstanglager nu aan de beurt om te verhelpen en zo te zien zijn die in iedergeval nog te koop.
Rest van bevindingen zal ik bij leven en welzijn laten horen.
Hartelijk bedankt voor alle moeite Frederik.

Helaas dat Frederik nu dus wel weet dat er een lager vervangen moet worden in het blok. Maar deze is gelukkig makkelijker voor hem aan te komen en te repareren.

En zo houden wij als Club zelfs de (export)Colombianen op de weg
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2010 18:52 
OK, een inkopper. Maar ik ga het toch doen...

Misschien kan hij als dank wat wit poeder in een envelopje sturen. Vulkaanas schijnt een bekend exportproduct van Columbia te zijn...

Ben erg blij dat de motor in ieder geval loopt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Liever een goede Club dan een verre Dealer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven