Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Even voorstellen

Schrijver MatthijsB
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2010 20:08 
Beste mensen

Sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een CX500C uit 1984.

Heb er ondertussen een paar rondjes in m'n parkeergarage mee gemaakt (wegens gebrek aan rijbewijs) en hij rijdt fantastisch. In een klap verliefd.

Hoeft weinig aan te gebeuren. Wat cosmetische dingetjes en niet alle lampjes werken.

Vanaf binnenkort zal er in de regio Den Haag dus een extra CX'je op de weg te vinden zijn.

Groet,

Matthijs

Schrijver MatthijsB
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2010 20:10 

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 5 juli 2010 20:26 
Welkom Matthijs!

Ziet er goed uit die Custom van je. En koffers zijn groot genoeg om spullen mee te nemen naar Sint Jansklooster of Vechta .

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MatthijsB
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2010 20:33 
De meeting is zeker iets dat in mn agenda staat ja.
topkoffer wil ik er denk ik wel af halen aangezien de steun er niet zo mooi uit ziet en een baggagerol denk ik makkelijker is met tentjes enzo. Eerst die steun maar eens zwart maken zodat hij er soort van fatsoenlijk uit ziet.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 juli 2010 20:52 
Welkom Matthijs.

MOtor ziet er goed uit. Zou leuk zijn om je in SJK te zien.

Success met het behalen van je rjibewijs.

Groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 juli 2010 22:20 
hallo mathijs,

welkom bij de club, sjk zeker komen (ook al moet je met de auto?) maakt helemaal niet uit...

als je iets niet weet vraag het hier maar, zijn genoeg techneuten die je goed advies kunnen geven (ik ben er niet 1 van, ik vraag ook altijd)

enne komt die motor toevallig uit hoogerheide, had er 1 te koop zien staan op marktplaats..

groetjes werner (bekend door de hond)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver MatthijsB
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 juli 2010 22:25 
het is inderdaad de motor uit hoogerheide. vriendelijke man die de motor verkocht omdat hij er net te lange benen voor had.

om direct maar met de 1e technische vraag te komen, de voorvorkvering lijkt wat slapjes. Kan hem makkelijk een redelijk stuk indrukken. is dit normaal? heb er op de kleine stukjes dat ik gereden heb helemaal geen last van gehad maar vroeg het me af.

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 juli 2010 22:42 
Hey maththijs,

Gefeliciteerd met je CX!
voorvork is idd wat slap, wanneer het té slap word zijn er een aantal dingen wat je kan doen waneer de keeringen goed zijn en de oli op peil is.

afhankelijk van of je luchtvering hebt(dacht het niet bij de c?) kan je hier de druk tot ongveer 0,8 bar verhogen. ook is het mogelijk om bussen op de veer te plaatsen of stugere veren te plaatsen..

er staat hier het een en ander over beschreven op forum.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 juli 2010 23:10 
Welkom, ik heb de beste man een aantal keer zien rijden op deze en had de advertentie ook gezien

Veel veilige kilometers toegewenst

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 juli 2010 00:59 
Welkom bij de club. en SJK mag je zeker niet missen.

Adiõs pjotter.
(Die wegens verhuizing naar Spanje niet weet of hij op SJK kan zijn)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 juli 2010 19:26 
Hallo Pjotter en de rest ook hallo

Over de SJK gesproken, is er al iemand die de aankomstfoto's van 2009 heeft gezien, en zo ja waar???

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 juli 2010 08:02 
Welkom bij dit gezellige clubje Gr Wim

Schrijver MatthijsB
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 aug. 2010 20:12 
eventjes een update hoe het er nu mee staat.

Ben vanmiddag geslaagd voor mn AVD. woensdagochtend ligt mijn roze pasje voor me klaar en kan ik eindelijk dan met de CX de openbare weg op.

In de tussentijd heb ik er een hoop aan versleuteld. De motor liep stationair maar op 1 cilinder. Carbs er uit gehaald en er achter gekomen dat er een soort semidoorzichtige gelei op de slow jet van de rechter carb zat. Dit schoongemaakt en hij liep weer prima. Iemand enig idee wat dit voor spul kan zijn geweest?

Verder zijn de klepjes gesteld, remmen voor gereviseerd, kofferrek is gespoten, knipperlichten zijn opnieuw bedraad, schakelaar van de verlichting schoongemaakt en hier en daar nog wat kleine dingetjes.

Wat er nog moet gebeuren is het reviseren van de achterrem, de voorvering iets stugger maken en het synchroniseren van de carburateurs.

Is er toevallig iemand in de omgeving van Den Haag / Delft die iets heeft liggen om de carbs te synchroniseren?

Er zit voor zover ik weet geen olie-aftapbout op de voorvork toch? Dat betekent dus dat de hele voorvork er uit moet om de olie te verversen / aan te vullen.

Groet,

Matthijs

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 aug. 2010 15:41 
Een antwoord op je eerste vraag, die gelei was oude, vergomde benzine.

Schrijver Filip Pletinckx
Gast 
#15 | Geplaatst: 4 aug. 2010 17:48 
Hoi allen,
Ik heb mezelf een CX500 gekocht. Was eerder toevallig omdat ik, naast mijn dagelijks ros, nog een lichte 2 cylinder zocht. liefst oldtimer... Was meteen verkocht. De kuip heb ik verwijderd mocht iemand interesse hebben voor een zacht prijsje .. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een dealer voor accesoires. Bedoeling is om er een originele cafe racer van te maken.
Alvast bedankt
Grtz uit België. misschien tot dit weekend in Veurne !

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven