Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

gezocht benzine kraantje voor cx 500 c '82

Schrijver ary
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2010 20:53 
Mijn honda CX 500 C staat al een tijdje stil omdat n.l. mijn benzine kraantje lekt, ook al staat deze dicht.
Het is een kraantje, met een afwijkende maat.
Het zoeken had ik maar gestaakt, omdat ik niks had gevonden.
Gisteren kwam ik in gesprek met mijn nieuwe buurman, een motor fanaat, en die vertelde van de CX 500 CLUB, vandaar dat ik deze advertentie plaats.
Deze kraan kan niet uitelkaar d.w.z er kunnen geen rubbers worden vervangen (gepopnageld) er zit 1 aansluiting op voor een slangetje, er gaat 1 plastic buisje omhoog voor de reserve stand van ongeveer 5 cm.
Het merk is KEI * HIN.
De moer is met een schuifmaat gemeten en het binnen schroefdraad is ongeveer 17 mm in doorsnede en het schroefdraad is 5 mm hoog, buitenmaat 6 kant moer is 24 mm.
Ik heb dus alleen het benzine kraantje gemeten en niet de tank aansluiting.
Misschien heeft iemand onder de leden nog ideën of een goede benzine kraan voor mij zodat ik ook weer heerlijk kan cx-en.
Met vriendelijke groet ary.
email: arykoek@gmail.com

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2010 22:46 | Aangepast door: Johan de Vries 
Dag Ary,

Allereerst welkom op deze site, waar je veel plezier aan kunt beleven, overigens net als met een CX, maar dat weet je waarschijnlijk al.

Maar wat betreft de benzinekraan; ook die van mijn Custom vertoonde lekkage, maar een nieuwe kraan vond ik niet één twee drie.

Vandaar dat ik er tot zelfs een aantal jaar mee ben doorgereden, in die zin dat ik de kraan altijd open liet staan.

Dan bleef (althans, dat was mijn bevinding) blijkbaar het inwendige 'nat' en bleef lekkage uit. Heb bijvoorbeeld nooit een benzinelucht in de schuur geroken. Maar ideaal was het natuurlijk niet.

Wat dan wel de aandacht vraagt: weet zeker dat er via de carburateurs geen benzine in het motorblok lekt. Overigens, in mijn geval heb ik ook daar nooit iets van gemerkt, dat bijvoorbeeld de carterolie naar benzine ging ruiken.

Inmiddels heb ik bij een uitgebreide beurt een nieuwe kraan laten monteren. Want dat is natuurlijk altijd het beste.

Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ary
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2010 07:02 
hallo johan, bedankt voor je antwoord,

maar ik kwam er pas achter dat het kraantje ging lekken doordat het altijd nat was vanaf het slangetje en dat terwijl het kraantje open stond, daarna dicht gedaan en precies hetzelfde, daarna ben ik opzoek gegaan.

groet ary

Schrijver Ronald K
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 aug. 2010 22:45 
Hallo Ary,
Op de website http://www.cx500-shop.de/_Angebote/_angebote.html vind je een te downloaden catalogus van dit bedrijf. Zij hebben voor de cx500 verschillende modellen nieuwe benzinekranen. Ik denk dat de jouwe er wel tussen zit.

Groeten,
Ronald

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 gezocht benzine kraantje voor cx 500 c '82

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven