Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Alarmknippers.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 sept. 2010 23:10 
Wie o wie heeft mij tijdens SJK zijn alarmknippers laten zien. Ze knipperde te gelijk maar ook onafhankelijk van elkaar.

Graag even een reactie. (dan bedoel ik de eigenaar van de motor en geen "grappige" reacties)

Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2010 06:39 | Aangepast door: ouwe_jan 
Zorg er voor dat ze buiten de contactslot knipperen
Er zijn er vele die het verkeerd aansluiten
Bij mijn De Rode Baron nog een akoestisch geluid er bij aan gesloten
o.j.
p/s schakel met Min naar de clignoteur dat is voor de brandzekerheid
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2010 09:41 
ga eens naar de site van Motronic in Purmerend die heeft diverse mogelijkheden wat alarmlichten en andere aanverwante aansluitingen en mijn inziens is hij niet duur.
groet Beussie.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2010 15:15 
Kijk ook hier eens op.
Hierin staan ook een paar opties beschreven.

URL

Ik heb hem juist wel achter het contact zitten omdat ik niet wil dat derden leuk even mijn schakelaar uit proberen en dat ik dan na een par uur een lege accu heb.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 sept. 2010 17:32 
he pjotter,

Ik laat je die wel zien bij de volgende stamtafel, ik heb er een relais tussen zitten en buiten het contactslot om.

En marco...als je een relais gebruikt heb je dat euvel niet, en ALARM lichten...lijkt mij dat je die moet gebruiken met contact af!

gr. Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 sept. 2010 14:16 | Aangepast door: marcobecker 
Ja, en nee, er zijn verschillende contact sloten in omloop. Je kunt ook gebruik maken van het parkeerlicht stand. wie weet is dat een optie.

Uiteraard kan iedereen zelf een keuze maken. Echter heb ik in mijn verhaal gekozen om het zo makkelijk mogelijk te behouden. Ik gebruik alarmlichten alleen in de file of als ik stil sta op de weg. Dus dan is het contact altijd aan. Ik ga zelfs zo ver dat als ik weg moet lopen van de motorfiets dat ik hem zo neer zet dat alarmlicht niet meer nodig zijn. En uit ervaring weet ik dat er mensen zijn die alles uit proberen met de motorfiets tewijl je er niet bij aanwezig bent. Accu is dan zo leeg.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 sept. 2010 22:53 
Als je na het contactslot wil is alleen een dubbelpolige omschakelaar voldoende om alarmlichten te krijgen. Je overbrugt gewoon de bestaande knipperlichtschakelaar.

Als je voor het contactslot wil zitten is een tweede knipperlichtrelais nodig of een schakelaar met veel contacten heeft om de rest van de installatie spanningsloos te maken.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 sept. 2010 15:06 
Iedereen bedankt voor de nodige info. ik hoop dat het me gaat lukken.

Terugkomend op mijn eerste bericht, ik heb veel reacties maar geen antwoord op mijn vraag.

Is toch weer een beetje jammer
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Alarmknippers.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven