Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

wat vraagjes

Schrijver Jomoto
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 okt. 2010 19:10 
Hoi , ben nieuw hier.Ik heb sinds april mijn rijbewijs en rij nu op een Kawa 125 KMX uit 2000. Ik heb eigenlijk maar 1 vraag : wat zijn de minpunt(en) van een Honda CX. Vind dit eigenlijk een hele leuke motor om te zien ( jeugdsentiment ben ook al weer 45 jaar )

Alvast bedankt voor de antwoorden

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 okt. 2010 19:21 | Aangepast door: Johan de Vries 
Minpunten ...?

Hij is te leuk om te laten staan ...

Hij blijft het lang doen,
waardoor je zomaar niet
aan een andere motor gaat denken ...

Neigt naar een oldtimer
al wordt dat nog niet overal gezien ...

O ja, de achterbrug wil wel eens gevoelig zijn voor roest.

Even naar kijken voor je
tot koop overgaat.

Welkom bij de club!

Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Jomoto
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 okt. 2010 19:37 
Heb het eigen lijk ook een beetje verkeerd geschreven het moet eigenlijk zijn "waar moet ik opletten " heb er net 1 op MP zien staan maar wel heel erg duur
http://link.marktplaats.nl/375926189

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 9 okt. 2010 19:44 | Aangepast door: Hansv 
Hoezo, minpunten......

Er zijn wel wat uitdagingen, maar om dat nou meteen een minpunt te noemen.

De achterbrug, dat kan wel eens een problee...uitdaging vormen. Goed controleren, vooral links vooraan.

Stator, nog zo'n minpu...interessant stukje techniek. Kan zomaar stuk gaan, en dan rij je niet meer dan 100km/u (5500 toeren/min)

En net als alle oude zoo.... klassiekke spullen is er natuurlijk veel onderhoud nodig.

Het ergste met een CX is wel dat je er gewoon dol-verliefd op kan worden, en voor je het weet heb je er twee, of drie of ......

Die je op marktplaats zag staan is inderdaad erg duur. Dat zal hoofdzakelijk aan de kilometer stand en 'binnenslapen' liggen.
Een redelijke CX met 80000 op de teller is zo tussen de 300-800 euro, dacht ik.

Harmony,
Hans.
(het enige echte minpunt van een CX zit op de accu....)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 okt. 2010 19:53 | Aangepast door: Johan de Vries 
Kijk even rond in de showroom van deze site; er is de oer-CX zoals je op MP hebt zien staan, je hebt de CX Custom (chopper), de Luxe (mix van oer en custom), de Euro (sportief) en de Silverwing (een echte toermotor). Dan zijn er nog de 500 cc uitvoeringen en de 650 cc uitvoeringen. En ook nog eens de Turbo ... Neem de tijd, kijk rustig rond en steek je licht op op deze site. Dan vind je vast een CX die bij je persoon en je portemonnee past.

Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 9 okt. 2010 21:00 
Misschien ook nog een minpunt: remmen zijn niet helemaa van deze tijd. Maar door het monteren van staalfix remleidingen is een hoop te verbeteren.

Coen
(46 en ook jeugdsentiment. Rijdt nog op zijn eerste CX)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 okt. 2010 21:27 
Minpunten??

ja die zijn er wel...vooral die prijs!! het is ook zeker een dealer prijs!

Normaal hebben motorrijders thuis 1 motor, maar bij deze Club hebben ze er gemiddeld 3 a 4, dus wat nou minpunten.

Een minpunt kan zijn dat je niet tegelijk op alle 3 of 4 stuks kan rijden.

Een moderne motor heeft ook minpunten, en ga na wat een een onderhoud van zo'n machine kost.

kijk en lees deze site, dan weet je dat al deze mensen, meer dan 1200 gasten heel veel plezier hebben met de CX-GL, en dan mag er best een minpuntje zijn...toch?

succes

Michael

(GL500-GL650-Cx650E-CX500A..zonder blok, ja dat is een minpunt)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 okt. 2010 21:54 
't is heel simpel hoor, als je een motor van een jaar of dertig oud rijdt heb je geen minpunten, alleen maar pluspunten want je rijdt nog hè?

En d'r zijn wel dingen om op te letten, kijk maar een rond hier en volg ook de links eens naar de buitenlandse CX forums. Daar zijn ook wel wat lijstjes te vinden met dingen om op te letten, hier(klik) bij voorbeeld staat er ook ergens eentje tussen.

Wel oppassen met kopen hoor, schijnt verslavend te zijn die CX-en.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Engeltje

Moderator 
#9 | Geplaatst: 9 okt. 2010 21:57 
MINPUNTEN????

Nee die ken ik ook niet echt....

Het grootste pluspunt is dat wanneer je verslaafd bent aan de CX en bij deze club 'aanschuift' een hele familie erbij krijgt.

Ik heb mij familie erbij betrokken... he broer(tje)...die dus eigenlijk door mij 4 cx-gl-en heeft...

Als ik niet de voorzitter in 2005 op Lexa was tegengekomen etc etc etc..., dan.... Ik denk er niet aan...een minpunt.....

Lieke
Die nu maar 1 cx heeft omdat ik idd niet op meerdere cx-en kon rijden!!!
En dat was een heel groot minpunt....Ik hou het gewoon bij mijn Groene Draeck, dat is mijn pluspunt
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 okt. 2010 23:45 | Aangepast door: pjotter 
Minpunten.....................

Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij blijft lopen.
Niet dat dat het minpunt is maar wel dat hij me al door heel europa heeft gebracht en dat kost een paar duiten.

Ben zeer te spreken over mijn CX.

Adiõs pjot. (die alweer een tripje zuid spanje heeft staan op zijn CX)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 okt. 2010 10:41 
Ik ben 44 en rijd ook op nog op mijn eerste cx...
Niet zo goed: Vering vooraan, remmen vooraan, achterbrug, en als je statorproblemen krijgt of de distributie is versleten moet je motor eronderuit en helemaal open.
Wel goed: makkelijk in onderhoud, en met wat geduld en hulp is alles wel op te lossen.
Op deze site komen regelmatig aanbiedingen die heel wat voordeliger zijn dan waar jij nu je oog hebt op laten vallen...
Veel succes!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 okt. 2010 00:21 
Ik ben 65 en rijdt ook nog op mijn eerste CX, alhoewel er ook een Silverwing staat.
Prima is de voorvering, is al 10 jaar niets aan gedaan, remmen prima, moet soms een nieuw remblok op, maar dat is standaard bij alles wat rijdt en soms moet de motor er onderuit, als je eens in de 80.000 km een nieuwe distributie moet monteren, het komt een enkele keer voor, dat er een nieuwe stator in moet, maar dat mag ook wel na 25 jaar! Ja met die cardan aandrijving is het een echte probleemmotor Dus mijn advies kopen,kopen kopen, maar wel voor een andere prijs
.....Dat exotische zuiden toch.......

Groet van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Dre67
Gast 
#13 | Geplaatst: 11 okt. 2010 07:26 
Hey Jomoto,

Minpunten zal de verslaving zijn en de ruimte.
Ben een aantal jaren geleden begonnen met 1 CX500C.
De stand nu zijn 2 CX500C, 1 CX500, 1CX650C, 1 GL1000 (is ook een honda dus niet erg, en de vreemde eend in de vijver de Suzuki GS850G en woensdag haal ik mijn 2e CX650C op.
Verder kan ik weinig vinden wat niet op te lossen is.
Komt dus helemaal goed.

Groet,

Dré

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 okt. 2010 23:10 
@Dre67:

Zo blijft er helemaal niets over voor anderen die ook op een CX willen rijden.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 wat vraagjes

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 10
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven