ben afgelopen week overgestapt op (inderdaad) BMW.
Niet dat ik de CX ontrouw wordt (heb er nog steeds 9 stuks, waarvan er 1 is gestald bij mijn boerderij in Frankrijk
), maar wou toch wat meer comfort nu ik werk heb gevonden dat een beduidend aantal km's verder weg is.
Het is uiteindelijk een BMW K75RT uit 1992 geworden met 83.000 km op de teller voor € 900,--. Zat natuurlijk wel wat werk aan want het onderhoud was niet echt up-to-date; dus een beurt gegeven en de nokkenasketting + spanners moeten op korte termijn ook worden vervangen (maar dat is zelf erg goed te doen, beter dan bij de CX, want bij deze BMW zit de distributie aan de voorzijde van het blok en de onderdelen zijn nog goedkoper ook !). De K75 is legendarisch om het hoge aantal km's dat het blok kan hebben zonder revisie. En achter de volle kuip van de RT uitvoering is het comfortabel toeven. Moet nog wel het ABS systeem weer werkend zien te krijgen. Een gemiddeld verbruik van 1:18 is ook niet verkeerd. O ja, de complete uitlaat is van inox, dus dat roest ook niet.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.