Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Sjonge jonge, nu de handvatten weer

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2011 00:38 
Het is toch wat. Koop ik een paar spullen bij Roukema. Een remcylinder revisiesetje en een paar nieuwe handvatten.
Het remrevisiesetje bleek niet goed te passen (dat heb ik een paar maanden geleden hier al verteld) omdat de stift te kort was.

Maar vanmiddag bleek het rechterhandvat ook niet te passen. Hij is een halve cm te kort, zodat je dus een stukje van dat witte plastic buisje eronder ziet zitten. Hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon passende spullen te verkopen? *Zucht*
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Michel 2
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2011 03:28 
Hallo Jimi
Als je een remcilinder met een rond potje hebt kan het moeilijk zijn om de goede te krijgen er zijn namelijk verschillende maten bvb de diameter en lengte ven de zuiger.ik heb op ebay al een paar setjes geprobeerd. Bij Roukema weten ze dat.ik heb de onderdelen mee genomen naar ze,en heb geen goede zuiger kunnen vinden bij ze maar wel de goede rubbers, van een kawa Z1000A 1977 setje.(model MSB-406 is voor een 16mm zuiger) heb gewoon de oude zuiger laten zitten en alleen de rubbers verwisseld. En dat werkt probleemlos.alleen de stofkap blijft niet op zijn plaats. Heb daarvoor de oude behouden. En ik heb weer vol remvermogen.als het rustig is bij Roukema zijn ze niet te beroert om de hele shop om te keren.en als het maar oud is hebben ze er altijd wel wat voor

Groetjes michel
Die aan ze 3e cx 500 bezig is(nu 1tje met volle kuip)

Schrijver Peter1
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2011 05:57 | Aangepast door: Peter1 
Voortaan indien mogelijk het oude spul meenemen als je nieuw spul koopt om te vergelijken. Scheelt ergernissen.
Ik denk neit dat alleen ROUKAMA 'de schuldige' is, want deze gaat ook uit van de specificaties die de leveranciers opgeeft.
Om alles handmatig te controleren is geen doen. Wel zouden ze met de informatie over het niet passen oid van onderdelen wat mee kunnen doen door dit bijvoorbeeld te melden op de website.
Dennis(vooral) en Ruud zijn niet te beroerd om te helpen (zoeken).
Wie de website beheerd weet ik niet.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2011 08:43 
Goedemorgen,
Ik las even mijn openingsbericht terug dat ik vannacht geplaatst heb. Ik weet niet precies waar ik met mijn gedachten zat, maar het was niet bepaald netjes van mij om Roukema hier even in een kwaad daglicht te stellen. Ik had mijn beklag bij Roukema moeten doen en niet hier in de groep. Daarvoor maak ik hierbij mijn excuses. En over de verzending en de andere bestelde onderdelen e.d. was ik juist harstikke tevreden!
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 jan. 2011 11:58 
Zo erg is het allemaal niet JiMi , wil je wat sleutelen en dan passen de delen niet, dat valt gewoon tegen.
Dat handvat te kort: komt dat niet doordat het erg stroef over de huls gaat? daardoor zal het waarschijnlijk niet ver genoeg opgerekt erop gaan. Hier een tip om handvatten te monteren: leg ze eerst in warm water, zodat ze soepel zijn, neem dan een compressor, en blaas met het blaas pistool vooraan in de rand, tussen de huls den het handvat, je zal zien, dat ze er zo overheen schuiven.
Demonteren gaat zo ook gemakkelijk en zeer snel.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 jan. 2011 12:18 
Nou dat lees ik echt niet Jimi, Roukema in een kwaad daglicht stellen.
Klinkt meer als "heb ik dat weer".

Maar is het niet handiger om het bij Marco te bestellen, hij is een CX deskundige en misschien had je dan een goed remrevisiesetje gehad.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2011 17:27 
Theo & Sieds, bedankt voor de geruststellende woorden
Theo, ik heb de nieuwe even naast de oude gelegd. Het handvat is echt een halve cm korter. Helaas dus.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 jan. 2011 08:55 
hallo jimi,

halve cm korter is geen ramp, kun je ook een halve cm van je gashendel afzagen heb ik ook gedaan, maar dat was niet voor het te korte handvat maar omdat ik spiegels op het uiteinde heb en de gashendel een 1cm of 2? langer was dan het stuur, dus elke keer met gasgeven ging de spiegel mee

groetjes werner (was een goeie oplossing, nu geen problemen meer)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 jan. 2011 21:26 
Op mijn CX zaten bij aankoop foam met chroom handvatten. Na verloop van tijd sleet/scheurde dit foam weg en heb ik vervangende foam met chroom handvatten gemonteerd van hetzelfde type. Waarmee het verhaal zich herhaalde. Waarop ik voor origineel ben gegaan; gewoon rubber.

Inderdaad, links en rechts een halve cm tekort, waarop links de spiegel een stukje is verzet om aan te sluiten en het plastic van de gashandel een beetje is ingekort.

Het eindresultaat bleek uiteindelijk een veel betere grip (het foam verdraaide/scheurde weg) bij het rijden en een origineler uiterlijk. En dat voor € 6,50 ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 jan. 2011 22:36 
Het gaat mij wel aan het hart, om een stuk van mijn motor te moeten afzagen om een handvat passend te krijgen

Maar desalniettemin bedankt Werner en Johan voor de gouden tip!!!

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 feb. 2011 18:13 
Ik heb hier ook aftermarkt setjes handvatten liggen en inderdaad die zijn te kort, de originele passen prima

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Sjonge jonge, nu de handvatten weer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven