Lente kriebels.
Als de zon, vooral achter het glas, haar warme stralen door het heldere luchtruim zend, de crocussen de kopjes vrolijk boven de van vorst ontdane grond steken, en de wind, na wat weken waaien lijkt eindelijk in kracht afneemt, dan krijg je kriebels, de lente kriebels.
Dan is het hoog tijd om de schuur in de gaan, en alles wat in de weg staat naar buiten te dragen, slepen en rijden, om tenslotte, met zorg en aandacht, dat kostbare bezit, de CX500z, naar buiten, de frisse na-winterlucht in te rijden.
De kuip erop, de accu erin, de koffers eraan..........
Dan is het tijd voor dat moment, waarop voor het eerst in het nieuwe jaar HET geluid weerklinkt, schoner dan een symphony orkest, jubelender dan welk hosanna van Bach of Beethoven, welluidener als Neerland's beste zangers, het geluid van je eigen CX motor.
En al is het nog steeds geen lente, en is de tijd van zomerse temperaturen nog ver weg en slechts een verlangen gevoed door de herinnering aan voorbije jaren, dan toch, gaat het pak aan, de helm op en de TomTom voor de vorm in de houder, dan gaat er toch het eerste rondje van het jaar gereden worden.
Heerlijk!
Harmony,
Hans.
(tijdelijk lyrisch, maar dat gaat ook weer over)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken