Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Honda cx 500 caferacer

Schrijver boyb
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 dec. 2010 19:12 | Aangepast door: boyb 
Hallo,

ik ben Boy Brouwer en ik ga binnekort mijn motorrijbewijs halen. Ik ben erg weg van caferacers en ik kwam op internet verschillende honda cx 500 caferacers tegen(zie afbeelding). Ik vroeg me af of dit erg veel moeite kost, ik was van plan om de koplamp/cockpit te vervangen door een ronde koplamp, ook was ik van plan om er een m-stuur op te doen. Verder zag ik op internet dat er verschillende kant en klare caferacer zitjes te koop zijn. Verder wou ik dan nog een ander achterspatbord erop doen en misschien een andere uitlaat. Is dit vrij makkelijk te verwezenlijken? Ik heb al ongeveer 3 jaar sleutel ervaring en heb mijn brommers ook wel eens aardig aangepast.
Ook vroeg ik me af of er 25kw begrenzingzetjes zijn voor de honda cx 500 aangezien ik nog geen 21 ben.

M.V.G. Boy Brouwer

caferacer
caferacer
Verwijder bestand #1
caferacer seat
caferacer seat
Verwijder bestand #2

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 dec. 2010 19:30 
Welkom,

Je hebt ooit een bekende naamgenoot in de motorwereld gehad.

Paul

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 dec. 2010 21:04 
Heya Welkom hier.

cx leent zich er op zich goed voor wat aan te passen. je kan het jezelf zo lastig maken als je zelf wilt.

25kw kan ook. heb zelf via alpha technik in duitsland ringen besteld die de luchtdoorlaat bij de inlaat wat "knijpt".
valt prima mee te rijden maar verwacht geen racemonster
voordeel: word op kenteken een TüV certificaat bijgeleverd.

je kan ook zelf knutselen staat een manier beschreven op deze site onder "techniek".
mocht je niet voor 06-08-2011 nodig hebben dan kan je mijn setje ook overnemen^^

in alle gevallen moet je het officieel op kenteken laten zetten, dit is sinds dit jaar mogelijk om gratis kenteken aan te laten passen.

kan ook proberen of verzekerings- maatschapij het zo accepteert (bijv KNMV)

nouw zo ongeveer^^

groet,

Remco

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 8 dec. 2010 09:36 
Hee Boy,

Welkom hier. Zo'n caféracer is heel goed te doen. Hangt er van af hoe ver je wilt gaan natuurlijk. Ga je voor het uiterlijk of wil je ook nog veel aan het weggedrag doen? Met andere vering (progressieve voorveren bv) kun je een strak sturende motor bouwen. En die begrenzingssets zijn er inderdaad.

Veel plezier alvast met de voorpret en succes met het halen van je rijbewijs.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Frans
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 dec. 2010 14:21 
Hoi Boy,

Welkom!
Kijk in de Showroom eens onder Specials. Daar staan enkele mooie caferacers tussen. Vaak staan er emailadressen bij, mail ze gewoon voor info.

Succes en hou ons op de hoogte.
Frans

Schrijver boyb
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2010 16:21 
ok bedankt, maar weet iemand waar je zon zitje kan kopen? Ik wil namelijk wel wat langere tochten maken en dan lijkt me zon polyester zitje toch niet zo comfortabel.

gr. Boy

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2010 17:19 
wat zijn langere tochten?
de hele houding van caferacer is nou niet heel erg geschikt om rondje rusland te doen.

wat betreft zadel kan je dan mischien beter opzoek gaan naar garelli sportzadel
nr. 19 in showroom

of zelf wat maken/laten maken.

Schrijver boyb
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 dec. 2010 17:35 
zo'n 100km ofzo

zit zo'n zadel een beetje?

Verwijder bestand #1

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 dec. 2010 23:43 
voor 100km zou het best kunnen, ik denk dat je er alleen snel achter zult komen dat 100 km eigenlijk niet zo ver is.

belangerijk is dat je voldoende afstand tot de tank hebt dat wil zeggen een vuistlengte afstand voor je gecastreerd word.

en verder is het kwestie van uitproberen, ik ben zelf vrij lang dus heb liever een wat langere zit(vandaar garelli sportzadel is ongeveer 1,5 persoons zadel)

neem een plankie, stuk karton, gooi er een bult purschuim op en snij een vorm uit die je geschikt lijkt.. dan kan je wat uittesten zonder meteen duur zadel aan te schaffen.

Schrijver ThomasF
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 maart 2011 20:25 
AL begonnen aan de motor? ben erg benieuwd wil zelf ook zo iets gaan maken

Schrijver boyb
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 maart 2011 20:28 
hey, ik ben verder gegaan met een honda cb 350 f omdat deze al onder de 25 kw zit en ook makkelijker is om te bouwen tot caferacer. een cx500 caferacer vindt ik nog steeds erg mooi!

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#12 | Geplaatst: 21 maart 2011 22:52 
Dit is de mijne, beter bekend als benny

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Honda cx 500 caferacer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven