Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

DHL VIRUS per email

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 april 2011 22:55 
Zit ik op de luchtfilters voor de 650Custom uit Engeland te wachten, krijg ik vanavond een mailtje van DHL dat een pakket verzonden is.
Bij de mail zit een zip bijlage met de gegevens.

Ik vertrouw het niet helemaal en controleer het emailadres: DHL.com en dat klopt.

En ja hoor bij het aanklikken van de bijlage beginnen de rode toeters en bellen van Windows te rinkelen dat er een Trojan binnen gekomen is.

Op de andere computer toch maar even zoeken op DHL virus en dat blijkt al sinds vorig jaar te bestaan.

De volgende boodschap die ik tegen kom is duidelijk:
Momenteel worden er e-mails gestuurd afkomstig van DHL met een verzendbevestiging.
Bij deze e-mails zit een .zip bijlage.
Dit is een virus !
Verwijder deze e-mail direct en maak daarna de verwijderde items ook leeg.

Toevallig komt mijn zoon morgen uit Thailand en die is in staat het via forums ed weer te verwijderen, hoop ik

Dus een gewaarschuwd CXer telt voor twee.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 april 2011 06:35 | Aangepast door: Peter1 
Die dwalen al langer rond en er is altijd wel iemand die bij een dergelijk vervoersbedrijf een bestelling heeft lopen en een bijlage opent.
Simpel (en het kan niet vaak genoeg gezegd worden)gezegd: een bijlage nooit openen!
De gegevens staan naar mijn weten altijd in de mail zelf.
TNT, DHL welke dan ook.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2011 13:25 
Niet alleen daar zit virus mail tussen, ik kreeg van club leden laats ook een mail binnen, en ja hoor, ik klikte ook door.
En toen hoorde ik de computer als een gek gaan werken.
Ik sprong van mijn stoel af, en rukte de stekker uit het stopcontact. Dood, ook de virus. ( hoop ik)
Daarna computer weer opstarten, en na lopen, let wel zonder verbinding met internet.

Uiteindelijk is er niks gevonden in mijn computer en het werkt nog prima.

Dit probleem heb ik nu 3 keer gehad, en drie keer heb ik de stekker er zeer rap uit gestrokken. Dus, kan het zijn dat ik hiermee een totale downloading van een virus verkom. Ik weet het niet, maar ik denk dat het wel help.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Lemmy
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 april 2011 22:35 
Het uitschakelen van je computer is in dit soort situaties een slecht idee. Als er sprake is van een infectie is die op dat moment toch al een feit. Je loopt dan hooguit het risico dat je de opstartbestanden verkloot wat herstel simpelweg lastiger maakt.

Beter is om bijlagen niet te openen maar eerst te scannen.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 mei 2011 22:01 | Aangepast door: sieds 
Bij dit DHL virus werd gelijk je opstartbestand uitgeschakeld en de virusscanner.
Via een bootdiskette en daarna met een virusscanner is het virus er uit gehaald.
Heb mijn MacAfee virusscanner maar weggedaan en de beste op dit moment geinstalleerd: ESET NOD 32 Smart security 4
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 DHL VIRUS per email

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven