Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Te koop: Honda CX 500 B uit 1983.

Schrijver lswarte
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2011 16:02 
Oerdegelijke en betrouwbare motorfiets met vloeistofkoeling en cardanaandrijving. Spotgoedkoop in de verzekering, wegenbelastingvrij, zuinig in het verbruik. Starten lopen, doet het altijd.

Ook iemand die er een restauratieproject van wil maken is bij deze motorfiets aan het juiste adres.

De Honda CX500 was de eerste Japanse motorfiets met een V motor. Tel daarbij op de vloeistofkoeling, de cardanaandrijving, 4 kleppen per cilinder en de naar binnen gedraaide cilinderkoppen zodat de carburateurs onder de tank verscholen blijven en je kunt je voorstellen wat een sensatie deze motorfiets was toen hij in 1978 gepresenteerd werd.

De CX 500B is in zekere zin nog specialer omdat deze slechts korte tijd werd geproduceerd. Van 1981 tot halverwege 1983. De CX 500B onderscheidt zich van de CX 500A (1978 – 1980) door zijn rechthoekige remvloeistofreservoir, de binnenstebuiten gekeerde, zwarte Comstar wielen, verbeterde voorvork en carterventilatie, en natuurlijk het kuipruitje.

Op zolder heb ik een partij gebruikte en nieuwe onderdelen liggen die nodig zijn om deze Japanse klassieker weer in showroomconditie te brengen.

De motorfiets is 1 jaar in mijn bezit, en heeft bij mij altijd in een verwarmde, en goed geventileerde ruimte gestaan.

Vraagprijs € 450,-

De vraagprijs is inclusief de genoemde reserveonderdelen. Voor meer foto's en informatie klik je HIER.

Ik ben te bereiken via een PB, lswarte@hotmail.com of per telefoon: 06-51819138.

Laurens Swarte
Den Helder

CX-zwart-2KL
CX-zwart-2KL
Verwijder bestand #1
CX-zwart-3KL
CX-zwart-3KL
Verwijder bestand #2

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Te koop: Honda CX 500 B uit 1983.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 9
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven