Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Nieuwsbrief van 27 april jl.

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver lswarte
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2011 22:51 
Vandaag las ik on-line de nieuwsbrief die ik nooit in mijn mailbox heb ontvangen; die van 27 april jl.

Het is jammer dat er zo weinig mensen zijn die iets voor onze club en liefhebberij over hebben. Ik heb op het prikbord gezocht, maar zo snel heb ik geen bericht over de zorgelijke toon van de nieuwsbrief kunnen vinden. Misschien zegt dat genoeg ...

Zelf heb ik graag iets voor deze club over. Niet alleen in Euro's, maar ook door inzet. Zo organiseer ik wel eens wat en probeer ik de stamtafel Noord-Holland een beetje levend te houden. Maar toch, toch, mis ik iets. En dat zijn niet alleen donateurs.

Zo lang ik meedoe met deze club is er geen enkele wijze van invloed op het beleid dat deze club voert. Als er al beleid is. Als je niet tot het bestuur behoort, of anderszins tot de "inner-circle" heb je weinig tot niets te vertellen. Vaak wordt je gewoon niet gehoord, vaak moet je lopen leuren met je initiatieven of wordt je woordje gewoon genegeerd.

Het bestuur is statisch en gecentraliseerd. Er is geen verversing van onderaf, geen ruimte voor initiatief en geen ruimte voor leden die hun zegje willen doen. In die zin vertoont het bestuur van deze club grote overeenkomsten met de opperste Sovjet van weleer, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Het resultaat is ook hetzelfde als in de voormalige Sovjet Unie: een volk dat alleen komt halen, en niets komt brengen. Je meldt je aan, je krijgt een gratis e-mail adres en je deelt via het prikbord in de enorme kennis die er onder de leden aanwezig is. Allemaal gratis en voor niks.

Maar een club is geen prikbord en een website. Een club is een verzameling mensen die een liefhebberij deelt. Die elkaar ontmoeten, initiatieven nemen en activiteiten ondernemen.

Kortom, het verbaast me eigenlijk helemaal niet zo dat er te weinig donateurs zijn. In zijn schrijven wijst Coen ons er nog eens op: Deze mail gaat naar meer dan 1200 adressen. Het moet toch mogelijk zijn om nog 40 donateurs te vinden?

Ik ben bang van niet. Er zijn meer dan 1200 adressen, maar als je goed kijkt zie je dat sommige er drie of vier keer in staan. Anderen zijn al lang niet meer betrokken bij de club, sommigen willen zelfs uitgeschreven worden maar lukt het niet.

De harde kern van deze club bestaat misschien uit 80 mensen. Echt niet veel meer. De rest haalt alleen maar, en brengt niets.

Naast Euro's zijn er ook andere dingen nodig: donateurs willen weten waar het geld blijft, ze willen invloed op het beleid en meebeslissen over de te ondernemen activiteiten. Alleen dan ben je een echte club: met elkaar, voor elkaar.

Laurens Swarte
Den Helder

(Die gewoon donateur blijft)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2011 08:26 
Laurens je haald mij over de streep om nog Donateur te blijven
Maar er is wel een goede raad van mij kant Bestuur lees dit goed en vergader daar over en laat ons dan weten hoe het bestuur daar over denkt
Ouwe_Jan
Er zal wel gezegd worden die ouwe zuurpiet [Jan ] waar bemoeid hij zich mee
Maar het is wel Onze Club !!!
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2011 09:14 
Welke Nieuwsbrief !?? Heb er sinds ik "lid" ben nog geen ontvangen.

Voorts kan ik de zienswijze van Laurens voor het grootste gedeelte onderschrijven.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2011 09:28 
Herhaling: welke nieuwsbrief, ontvang er al jaren geen nieuwsbrief meer ondanks donaties en toezeggingen dit te zullen wijzigen.

Laurens jij verwoord precies wat ook al jaren mijn bezwaren zijn, niets toe te voegen.

Jammer dat het zo ver moet komen maar ik begrijp het wel.

En hoe nu verder, alleen doneren helpt niet.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 mei 2011 09:39 
De laatste Nieuwsbrief die ik gekregen heb is nummer 54 - 20 april 2010, toen wel 4x en daarna niet één meer. Ik heb ook het idee dat mijn CX e-mail adres niet meer werkt of naar een verkeerd adres verstuurd word. Zal daarover Frans eens mailen. Verder heb ik regelmatig iets binnen de club georganiseerd en toen wél alle medewerking gekregen van het bestuur. Ik weet niet precies of een stichting ook een leden jaarvergadering moet beleggen? En daar verslag van doen? Dan weten de leden dus ook meer over het beleid van het bestuur. Verder heb ik het hier best naar mijn zin hoor!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2011 11:27 
Laurens, de opzet van deze club was alleen maar een virtuele club van CXers. Elkaar op internet te helpen, als er problemen zouden zijn met de motor en wat op internet te kletsen. Dat was alles!
Coen en Frans zijn de grondleggers van dit idee en hebben dit zo uitgevoerd.
Zo simpel was het en dat er zoveel aanmeldingen kwamen in de loop der jaren (opgezet in 2001) konden ze niet voorzien.
Deze opzet is voor de volle 100% geslaagd en iedereen is er blij mee!
Dat er CXers zijn, die in de eigen omgeving wat samen willen doen, prima, wordt zelfs toegejuichd. Daarvoor zijn het Vrienden-motorrijders.
Zo zijn er verschillende stamtafels opgericht, die goed worden bezocht en waar ook weer vriendschappen uit voortgekomen zijn. Allemaal op vrijwillige basis, niks bestuur, allemaal op eigen initiatief.
Deze club was in principe WÈL een website en een prikbord.
De oprichters hebben dit allemaal in goede banen willen leiden en hebben daarvoor de Stichting in het leven geroepen, om ingedekt te zijn voor calamiteiten. En terecht!
De opzet was gedacht voor een man of twintig, maar groeide uit tot duizend man/vrouw èn meer.
Zo'n club "tegen wil en dank" verdient onze hoogste waardering en een donatie om in leven gehouden te worden !!!

CX-Vriendengroet van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 mei 2011 12:26 
Ik wil wel meer betalen voor een club als deze, en niet omdat Coen mijn zwager is, maar om het feit dat deze club gewoon van alles te bieden heeft, en dan die nieuwsbrief, tja...krijg hem soms, en soms ook niet, tja...blijf toch wel donateur, en als ik iets meer moet betalen, tja graag zelfs......zie het als het treffen in Zuid Duitse Wörnitz...deze wil ik nimmer net als SJk niet missen...probeer ik dan...

CX-club is een echte "familie club" en die gaat niet zo snel ten onder, daar zijn de clubleden wel voor om te helpen...

en ik met Honkie wel mee ingaan..

Misschien wel een kleine donatie per stamtafel???

mvg

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 mei 2011 12:28 | Aangepast door: danielstrouven 
1000 leden?
Amper twee berichtjes per dag ja, door steeds dezelfde (max 20?) mensen.
Berichtjes die hoop en al 200 keer gelezen worden. Elke keer als ik berichtje open is plus 1, dus geen 200 verschillende lezers!!
Hopelijk komt er wat beweging, want zo wordt het toch maar een dode bedoening...
Het ergst van al vind ik het verlies van cx-ers van het eerste uur, je ziet ze toch maar heel zelden meer. En dat komt ook door onvrede met de situatie denk ik dan.
Coen, dit is ZEKER NIET bedoeld als kritiek op je, zonder jou en Frans was er hier niets. Maar enig animo zou het toch allemaal veel plezanter maken.
Nog even erbij ivm bovenstaand bericht: doneren per stamtafel? Wij (Zuid) komen per 5, 4 en soms ook maar twee als vrienden maandelijks samen. Moet daar ook alweer voor betaald worden dan? Dat vind ik een vreemd voorstel...
Als ik echt eerlijk durf zijn, en ik zal het dan maar eens een keertje proberen, ik denk echt als de voorzitter hier regelmatig zou reageren, wat meer over het reilen en zeilen van de club zou posten, dus echt actief zou deelnemen dat alle problemen zouden verdwijnen. Maar ik kan me best inbeelden dat je daar soms geen zin/tijd/kans/...voor hebt.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2011 13:44 | Aangepast door: coenox 
Beste Laurens,

Er zijn notoire zeikerds en er zijn mensen die het oprecht goed voor hebben met de club. Jij behoort zeker tot de laatste categorie en daarom neem ik je bericht zeer ter harte.

Zoals Henk al terecht aangaf was het nooit de bedoeling van Frans en mij om een club op te richten. Wij wilden een plek op het internet waar CX-liefhebbers elkaar virtueel konden ontmoeten en kennis konden uitwisselen. Dat is goed gelukt.
Maar al heel snel wilden mensen meer. Toerritten, weekenden, etc. Dat betekende wel een officiële organisatievorm en twee verzekeringen. Eigenlijk een beetje tegen onze zin. Wij wilden een laagdrempelijk vriendenclubje blijven, maar dat kon niet. Navraag leerde dat een vereniging tot veel vergaderen en ruzies leidt en we hebben daarom voor een stichting gekozen.

Nadeel is nu dat de inbreng van 'leden' niet goed geregeld is. We staan open voor suggesties, maar ik besef heel goed dat we steken hebben laten vallen waar het gaat om terugkoppeling aan degene die de suggestie deed. Ik hoor graag wat jou ideeen hierover zijn. Als het weer goed is, rijden Lieke en ik mee met de tulpenrit. Misschien is er dan gelegenheid om daarover van gedachten te wisselen.

Geen enkele wijze van invloed vind ik overdreven. Mede door jouw inbreng is Wouter binnen het bestuur nu verantwoordelijk voor de toerritten. Dit is ook gemeld tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst, onze officieuze 'ledenvergadering'. Sieds heeft lang gelobbyed voor deelname aan de motorbeurs. IK was daar in eerste instantie niet voor, maar uiteindelijk hebben we het vorig jaar toch gedaan.

Ik weet niet wat je bedoeld met een gecentraliseerd bestuur, de bestuursleden komen uit Brabant, Limburg, Utrecht en Noord-Holland. Verversing van onderaf is er ook geweest. Na het vertrek van Floris en Jan, zijn Cosmar en Wouter toegetreden. Dit nadat iedereen zich heeft kunnen aanmelden als bestuurslid.

Dat de harde kern uit hooguit 80 mensen bestaat, besef ik heel goed. Toch hebben die er niet allemaal 20 euro per jaar voor over. Er zijn er hooguit 60. Hiervan zijn er dan ook nog een aantal kinderen omdat de ouders voor kinderen ook laten doneren. Dat betekent dat ons gezin verantwoordelijk is voor 5 donaties. En ik ken ook anderen die dat doen. Maar als die 80 mensen doneren, kunnen we de club denk ik prima draaien.

Je krijgt inderdaad niet zo heel veel terug voor je donatie. Belangrijkste is een goed gevoel dat je de club steunt. Dat is ook het verschil tussen lidmaatschapsgeld en een donatie. Maar bij lidmaatschapsgeld krijg je ook een aanmaning als je niet betaalt. En lidmaatschapsgeld gaat toch gauw richting 40 a 50 euro. We hebben bovendien nog het problem dat sponsors niet echt geinteresseerd zijn. CX-rijders zijn low-budget. Geen verzekeraar die nog een groepskorting geeft op een oldtimer verzekering van 40 euro per jaar.

Wat betreft die nieuwsbrief: ik heb inderdaad gemerkt dat veel mensen die niet krijgen. Frans is er nog niet achter waar data aan ligt. Ik vind het wel vervelend, omdat het ons communicatiemiddel is met de mensen die niet regelmatig de site bezoeken. Duiken we in. Sommige technische zaken zijn helaas niet even snel op te lossen. Voor Frans is het ook vrijwillgerswerk en hij heeft het razend druk met betaalde opdrachten. Toch ben ik heel blij met hem. Ik durf rustig te stellen dat hij de enige is, die echt onmisbaar is voor de club. Overigens zou er bij de vorige nieuwsbrief een overzicht van kosten en uitgaven meegestuurd worden. Dat is door een misverstand niet gebeurd. Ik zal dat hier nog op het prikbord plaatsen.

De suggestie van Daniël is goed en neem ik over. Ik krijg dat thuis ook – terecht – wel eens van Lieke te horen. Ik zal wat vaker op het prikbord aanwezig zijn met vragen en antwoorden. Ik wil toch de indruk wegnemen dat we als bestuur op afstand zitten.

Wat we dit jaar concreet willen doen:
- Een betere manier om inbreng van CX motorVrienden te regelen. Dat betekent dus ook dat als we een idee niet overnemen dat we uitleggen waarom. Misschien kunnen we daar ook de nieuwjaarsbijeenkomst voor gebruiken.
- Ik zal vaker op het prikbord aanwezig zijn, of misschien maken we er een aparte rubriek van.
- Meer inzage geven in de cijfers
- Een pagina maken met motorzaken waar je korting krijgt met je donateurspas

Mijn insteek was ooit dat iedereen toegang zou moeten hebben tot alle informatie op de site. Maar misschien moeten we daar toch onderscheid gaan maken tussen donateurs en niet-donateurs. Dat is een punt van discussie. Het adagium 'met elkaar, voor elkaar' vind ik een goede. Maar dat geldt dan voor CX-rijders en niet per sé alleen voor donateurs.

Bovenstaand heb ik zonder overleg met andere bestuursleden geschreven. Ik vond het belangrijk om snel te reageren. Als zij aanvullingen of wijzigingen hebben hoor/lees ik het wel.

Dan tot slot: ik raak altijd geinspireerd door de ontmoeting met andere CX-rijders. We hebben gisteren een zonnige onderdelenbeurs gehad. De loterij, verkoop van onderdelen en worstenbroodjes heeft 180 euro voor de club opgeleverd. Een mooi resultaat en een leuke dag bovendien.

Iedereen die geen nieuwsbrief heeft ontvangen: stuur je e-mail adres waarop je dit wilt ontvangen naar cx500.nl@gmail.com. Lieke zal de reacties verwerken. Ook suggesties met betrekking tot de club mag je naar die adres mailen. Ik zal ze verzamelen en we zullen een reactie op de site publiceren.

Coen
(CX-rijder sinds 1986)

Financieel overzicht. Klik aan voor groter beeld:
Inkomsten en uitgaven
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 mei 2011 15:12 
al met al een gezellige club dus,
dat was weer wel te zien op de onderdelenbeurs, niet echt een cx-club maar meer cx-vrienden bij elkaar die klaarstaan voor elkaar als het nodig is en het halve land doorkruisen om iemand te kunnen helpen!

er zijn altijd wel nadelen maar die moet je kunnen verwaarlozen tegenover de voordelen. anders denk ik dat je hier verkeerd zit?

we zien elkaar weer op sjk dat duurt eigenlijk nog veel te lang... maar daar komen alle echte cx die hards ook weer wel.

groetjes werner (niet altijd even serieus, maar nu ff wel)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver lswarte
Gast 
#11 | Geplaatst: 2 mei 2011 23:09 
Beste allemaal,

Graag reageer ik eventjes op de vele reacties die mij posting teweeg heeft gebracht. Daarbij reageer ik primair op de uitgebreide bijdrage van Coen, maar probeer ook te reageren op andere bijdragen.

Deze reactie vertegenwoordigt uitsluitend mijn persoonlijke mening. Ik sta niet bekend om enig tact, maar wel om enig cynisme. Vergeef mij mijn tekortkomingen.

Ik begrijp uit de reactie van Coen hij eigenlijk overdonderd was door het succes van de CX vriendenclub. En laat mij duidelijk zijn: jullie initiatief was geweldig, en het is zeker goed gelukt. Het succes is een groot compliment van de leden aan jullie. Tegelijkertijd stelde het je voor een uitdaging die je niet had voorzien. Reden te meer om met zoveel liefhebbers en enthousiastelingen om je heen het niet allemaal alleen te doen. Voor elkaar, door elkaar.

Vanuit mijn perspectief zijn niet alleen de inbreng maar met name de initiatieven van leden niet goed geregeld. Ik wissel graag met jou van gedachten na of tijdens de Tulpenrit, maar misschien is het beter om ieder oprecht geïnteresseerde te laten delen in die discussie. In het kort: ik denk dat de levensvatbaarheid van inbreng en initiatieven van leden in serieuze polls goed gemeten kan worden. En dan bedoel ik niet een poll waarbij ik 26 keer kan antwoorden op dezelfde vraag en zo de uitslag wel erg naar mijn persoonlijke keuze kan draaien. En verder heb ik ook nog wel wat ideeën.

Ook vind ik dat ik weinig tot geen invloed heb. Tegelijkertijd ben ik wel enthousiast, en wil ik graag iets doen. De meeste leden hebben talenten, zelfs ik, en die wil ik graag aanbieden om deze club naar een hoger peil te brengen. Het niet benutten van die talenten en het enthousiasme leidt tot frustratie, en dat leidt weer tot terugtrekken of het zich niet bemoeien met de club of organisatie er van. En dat is precies wat ik zie gebeuren. Op de site, op SJK, bij de stamtafels.

Ondanks dat iedereen zich destijds heeft kunnen aanmelden als bestuurslid heb ik het gevoel dat er een ons-kent-ons mentaliteit heerst, maar wellicht is dat slechts mijn interpretatie en ben ik gewoon paranoia. Hoe dan ook, dat is wat mij betreft de "inner circle"; de kern van een gecentraliseerde organisatie. Het karakter van een gecentraliseerde organisatie is dat teveel macht gecentraliseerd is in een te klein deel van de organisatie. Dat leidt tot lange communicatielijnen met bijbehorende ruis en "eiland" gedrag in alle geledingen van de organisatie. Vandaar mijn vergelijking met de Opperste Sovjet. Ook die namen het volk niet serieus en verloren de facto de controle over het land hoewel het van buitenaf heel wat leek. Er ontstaat een schijneconomie, niet alle materieel maar ook emotioneel en moreel. Mensen grijpen wat ze grijpen kunnen en bemoeien zich niet met het grotere geheel want ze identificeren zich er niet mee.

En daarmee kom ik op de donatie of contributie. Vraag meer! Kijk wat geregistreerde "vrienden" van deze club allemaal krijgen: een schat aan informatie, hulp en kennis. Sommige van onze leden hebben een schat aan kennis en praktische ervaring in huis. Sommige hebben bijzondere talenten die ze in dienst stellen van deze club. Dat heeft zijn prijs. Vraag € 5,- voor een inschrijving of registratie. Aan het einde van het jaar schrap je de hele lijst, en een ieder die dat wil meldt zich gewoon opnieuw aan. Na betaling van € 5,- natuurlijk. En SJK? Dat evenement kost nou eenmaal geld. En dat moet tenminste kostendekkend zijn. Je mag best van de deelnemers verlangen dat ze tenminste de kosten van dat jaarlijkse evenement met elkaar dragen.

Het is jouw interpretatie dat CX rijders low budget zijn. Waar blijkt dat uit? Als je alles gratis weggeeft omdat je denkt dat iedereen arm is, is iedereen opeens arm. Wie weet wordt de club wel veel serieuzer genomen als er meer gevraagd wordt van de leden e/o donateurs. Mensen pronken graag met van alles dat duur is. Praktijk is nu dat de meeste alleen komen halen en niets komen brengen. Dat is een in mijn ogen ongewenste consequentie van het beleid. Ongewenst is ongewenst, en daar kunnen we wat aan doen. Door elkaar, voor elkaar. Een ieder kan zijn steentje bijdragen.

En dan nog dit: de persoonlijke gegevens van de site worden wel eens gestolen en verspreid onder internetcriminelen. Via mijn CX mailadres ontvang ik regelmatig mailtjes van allerlei dubieuze organisaties. Beveilig onze persoonlijke gegevens goed! Of gebruik social media om met elkaar te communiceren en doek de site op. Via Facebook of Hyves kan het ook.

Er zijn in deze club veel enthousiaste donateurs/leden met hun eigen talenten en kwaliteiten. Maak er gebruik van, dan wordt het misschien nog iets. Anders sterft deze club een langzame dood.

Laurens Swarte
Den Helder

Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde DEZE nieuwsbrief.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 mei 2011 00:35 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Laurens, ik ben het niet met je eens, ik ben een gewoon burger in een rib broek met een CX-T shirt en draag geen 3 delig pak !
Dit is geen elite club, het is een club met een ziel en dat wil ik graag zo houden ! en ik hoop velen met mij.
Nu volgt het volkslied....

Groeten van Henk.
P.S.
Ik kom niet naar de tulpenrit, want dat is te ver weg en het diner is te duur, dat gooi ik liever in mijn CX-tank.
....

Schrijver lswarte
Gast 
#13 | Geplaatst: 3 mei 2011 08:17 
Henk, ik ben een gewone huismeester in een overall, en draag nooit een driedelig pak.

Maar als de club in financiele nood is moeten we toch wat bedenken. En als er een harde kern van 80 is, dan komen er nooit 80 donateurs.

Hoe ga jij het tekort oplossen?

Laurens.

(Die best wel een extra donatie wil doen)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 mei 2011 09:49 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ik zal er in mijn bovenkamer over nadenken, maar ik denk dat er a) voor donateurs meer expliciete gedeelten van de site toegankelijk moeten worden, dat houdt in dat deze niet toegankelijk zijn voor alleen kijkers. b) Dat er best iets gevraagd mag worden voor de toegang tot de verkoop afdeling, als aanbieder, want dat moet bij Marktplaats ook als het een bepaald bedrag te boven gaat. Maar de site nooit overhevelen naar Hyves o.i.d., want de site is onze kracht!!!

Groeten van Henk.
....

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 3 mei 2011 09:58 
Laurens,

Ik vind het op zich prima als je de discussie op het prikbord wilt voeren zodat meer mensen kunnen reageren. Ik zal niet altijd de tijd hebben om uitgebreid te reageren.

Ik vind de vergelijking met de Opperste Sovjet nogal gemakkelijk en kan me daar totaal niet in vinden. Maar als dat gevoel ontstaat, moeten we daar wat aan doen. Zie eerder bericht.

In mijn vorige bericht heb ik aangegeven dat we iets willen doen aan de inbreng van iedereen binnen de club. En dat meen ik. Ik begrijp niet waarom je opnieuw met dat argument komt. Punt is terecht, maar reeds gemaakt.

De poll wordt door Frans gemaakt, niet vanuit het bestuur. Ik geloof niet in een internet poll als democratisch middel. Het is niet betrouwbaar (mensen kunnen meerdere keren stemmen) en het is steeds dezelfde selecte groep die meedoet. We zullen hier iets anders op moeten verzinnen.

Je hebt gelijk, niet alle CX-rijders zijn low-budget. Dat was een onterechte veralgemenisering. Maar voor de meeste sponsors valt er weinig aan ons te verdienen. En ik ken er zat die het niet breed hebben. Ik ken mensen die twee weken niet rijden om de brandstof te hebben voor Vechta. Ik ken mensen die twee jaar lang niet komen omdat de onderdelen voor hun CX niet kunnen betalen. Die mensen wil ik niet uitsluiten doordat we voor allerlei zaken hoge bijdragen vragen. Ook Lieke en ik moeten wel eens iets laten schieten omdat we het geld er even niet voor hebben. 'Mensen pronken graag met alles wat duur is', is een onterechte veralgemenisering van jou kant. Volgens mij kopen dat soort mensen geen CX. Die lenen voor een nieuwe Goldwing. De club serieuzer laten zijn door meer geld te vragen stuit me tegen de borst. We willen de kosten dekken. Punt. Overigens ben ik inderdaad wel eens iets te behoudend in het vaststellen van bedragen. De verhoging van het minimumbedrag voor donateurs had wel eerder gemogen.

Wel ben ik het met je eens dat er wat meer onderscheid mag komen tussen de mensen die halen en de mensen die brengen. Dat betekent dat we misschien toch een deel van de site moeten afsluiten voor donateurs. Ik heb dit al eens bij Frans nagevraagd, maar dit is technisch geen sinecure. En we hebben nu eenmaal geen team IT'ers in dienst.

SJK was een tijd kostendekkend. Vorig jaar niet. Maar dat moet het wel weer gaan worden. Dat is de insteek.

Het stelen van persoonlijke gegevens van de site herken ik niet. Ik merk daar zelf niets van, ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Je suggereert om de site op te doeken en facebook te gebruiken. Maar als er één organisatie een slecht privacy-beleid heeft dan is het wel Facebook, zie bv
'Facebook zwicht voor kritiek. Jij bent actief op Hyves en Facebook, maar dat geldt niet voor iedereen. Facebook is misschien een toevoeging, maar kan geen vervanging zijn. Alle technische informatie is van de club en staat op onze site. Ik zou dat niet op de servers van Facebook willen hebben staan.

Ik maak graag gebruik van de talenten en kwaliteit binnen de club. SJK is een mooi voorbeeld van iets dat we met zijn allen doen. Maar ook op andere momenten is alle hulp welkom. Ik vind de stamtafels een prachtig initiatief. En het maakt mij niet uit of er 3 of 15 mensen komen.

Ik zie de club nog geen langzame dood sterven. Het is financiëel even lastig op het moment, maar ik zie geen reden om bij de pakken neer te zitten. En ik zie alle ideeën over hoe het anders kan graag tegemoet.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nieuwsbrief van 27 april jl.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven