Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

hoofdremcilinder

Schrijver nickkennis59
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 mei 2011 21:55 
Ik ben een cx500 uit 1978 aan het in elkaar zetten . ik heb de motor in onderdelen overgenomen en mis een goed werkende hoofdremcilinder. wie kan mij helpen ?

nick

Schrijver lswarte
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 mei 2011 22:22 
De remcilinders van de A en Z types zijn slijtagegevoelig. Veel lekken inwendig doordat de cilinderwand gaat roesten door het vocht dat aangetrokken wordt door de remvloeistof. Ze zijn niet makkelijk te vinden.

Misschien bij de motorsloperij van Roukama?

Groetjes,

Laurens
Den Helder

Schrijver nickkennis59
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 mei 2011 09:22 
oeps....

weet iemand wat een nieuw binnenwerk (hoofdremcilinder met afdichtingen enzo) kost ?

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 24 mei 2011 09:32 
Bij Roukama 27 euro.
mastercilinder rep. set
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver nickkennis59
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 mei 2011 17:31 
ok bedankt.

ik ga voor een nieuw binnenwerk!

nick

Schrijver lswarte
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 mei 2011 17:40 
Houd er wel rekening mee dat als de cilinderwand erg beschadigd (roest, pitten) is een nieuw binnenwerk de problemen niet zal oplossen.

Soms kan licht honen helpen bij het verwijderen van lichte aanslag en pitjes en het schoonmaken van de cilinder. Doop de hoonsteentjes wel in de remvloeistof voordat je begint.

Als dat lukt zullen de rubber cups beter afdichten op de cilinderwand en zul je langer druk kunnen houden.

Succes,

Laurens Swarte
Den Helder

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 hoofdremcilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven