Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

vraag en aanbod

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2011 11:15 
Ik verneem dat de site steeds meer gebruikt wordt om zaken te verkopen/ of in te kopen.

Daarnaast zie ik ook steeds meer aanbieders.( hele goede zaak)

Dat is in mijn ogen een goede zaak, dat houd in dat het karakter van de site gaat veranderen.

Als deze opmerking/ stelling/ bevinding van mij juist is, zal ik dat ook zeer zeker meer gaan doen.
Tot nu toe was marktplaats voor mij de plaats.

Het enige wat ik nog mis is het vermelden van prijzen. Vermoedelijk gaat dit ook veranderen. Ik ben trouwens voor het vermelden van prijzen.

Als iemand een mening er over heeft of deze wil delen met mede club leden, graag vermeld.

Gaan we een nieuwe richting op met de CX500 club???

We gaan het zien.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2011 12:52 
Er zijn inderdaad meer aanbieders, ook van mensen die er speciaal lid van worden.

nu zijn er velen het daar niet mee eens, aan de andere kant willen we de prachtige cx rijdend op de weg houden.

meer verkoop en inkoop op de site vind ik geen probleem, het moet echter niet een veredeld marktplaats gaan worden.

veel koop en verkoop topics kost natuurlijk veel werk voor de dorum beheerders. veel topics sluiten en ook het verwijderen word dan van belang.

Een nieuwe weg prima, maar wel binnen bepaalde kaders.

Prijzen vermelden vind ik niet meer dan logies. je ziet waar je aan toe bent zonder moeilijk doen. ben je het niet met de prijs eens dan zoek je verder.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 21 juni 2011 17:04 
Ik zit er al langer over te denken om een richtprijs (zowel voor vraag als aanbod) verplicht te stellen. Is op veel andere fora gebruikelijk.

De eenmalige verkopers vervuilen wel het bestand, we zijn nog op zoek naar een technische oplossing. Dit kan ook betekenen dat eenmalige verkopers geweerd worden.

Ik neem het met de rest van het bestuur en Frans op.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2011 17:35 | Aangepast door: marcobecker 
Prima, overweeg het een en ander.
Ik hoor of lees wel hoe er eventueel hier in een verandering komt.

Of laat het een tijdje vrij om te kijken wat de reacties zijn en hoe de prijzen liggen. Wie weet hoeft je het alleen maar vrij te geven.

Immers de regel van vraag en aanbod bepaald dan de prijs.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 juni 2011 17:59 | Aangepast door: sieds 
De Stichting heeft een doelstelling en zolang het over de CX gaat is het goed.

- het bieden van een platform (forum)
- bevorderen technische conditie CX
- informatie uitwisselen
- evenementen
- en alles wat met vorenstaande verband houdt en daartoe bevorderlijk kan zijn.

Dus "vraag en aanbod" op het forum in de ruimste zin is goed en bevorderlijk voor het in stand houden van de CX als klassieke motorfiets.

En of dit nou eenmalig is of een sloper of Toto of Marco, het is volgens de statuten bevorderlijk voor de CX.

Ik ben het met Arcath eens, niet een opsomming op de site zoals op Marktplaats maar verwijzen naar bv een document met natuurlijk vraagprijzen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 juni 2011 18:10 
Ik denk wel dat het belangrijk is om de vraag en verkoop topic's CX-gerelateerd te houden

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 juni 2011 18:40 
Quote Coenox: De eenmalige verkopers vervuilen wel het bestand, we zijn nog op zoek naar een technische oplossing. Dit kan ook betekenen dat eenmalige verkopers geweerd worden.

Hoezo vervuilen? Er is toch niets mis met eenmalige verkopers? Want in het forumreglement staat: "Op dit prikbord mag iedereen motoren of onderdelen aanbieden. Ook niet-actieve leden of niet-donateurs zijn welkom.". Dat ik het persoonlijk oneens ben met deze regel (ik ben namelijk principieel tegen commerciële advertenties op een kennisforum), doet daar niets aan af. Hoe denk je verkopers te gaan weren zolang het volgens het forumreglement gewoon is toegestaan wat ze doen?

Quote Coenox: Ik zit er al langer over te denken om een richtprijs verplicht te stellen. Is op veel andere fora gebruikelijk.

Net zoals dat het op veel andere fora gebruikelijk is om géén commerciële advertenties toe te staan. En daar ben ik het geheel mee eens. Het leuke van dit kennisforum is juist dat je voor zachte prijsjes aan spullen kunt komen, vanwege de "ons-kent-ons" mentaliteit en doordat we elkaar helpen met reparatieklusjes enzo. Als er dan van die commerciële gasten komen adverteren met zogenaamde "aanbiedingen", maar ondertussen gewoon marktconforme prijzen vragen, dan kan ik die gasten missen als kiespijn. Daarvoor ga ik wel op Marktplaats kijken.
Een richtprijs hoeft voor mij trouwens niet persé. Het kan nl. gebeuren dat ik iets wil verkopen maar de waarde niet weet. Dan kan ik dus geen richtprijs geven. Dus jah...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 juni 2011 21:01 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Als er dan van die commerciële gasten komen adverteren met zogenaamde "aanbiedingen", maar ondertussen gewoon marktconforme prijzen vragen,

Komt bij mij toch de vraag op: wordt Marco dan als een commerciele gast gezien?

Wat mij betreft absoluut niet, een CX man in hart en nieren die onderdelen kan leveren en wil helpen. Hij is een meerwaarde is voor de club, ook volgens de doelstellingen van de club.

Maar dit forum is veel meer dan alleen een kennisforum.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 juni 2011 21:06 
Ik ga hier geen namen noemen. Het is bovendien niet aan mij om te beslissen of iemand wel/niet een commerciële gast is.

Waar het mij om gaat is dat je commercieel en niet-commercieel gescheiden moet houden. Op een kennisforum wil je niet lastig gevallen worden door bedrijven die hun waar aanbieden. Daar is Marktplaats voor.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 juni 2011 22:43 
p.s. even voor de duidelijkheid.

Ik ben lekker aan het hobbyen .
Ben niet-commercieel bezig (gaat meer tijd inzitten dan het geld oplevert).
Probeer zoveel mogelijk CXen van de sloop te redden.
Probeer zoveel mogelijk leden te helpen met onderdelen.

Groeten,
Teto
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver leuvie
Gast 
#11 | Geplaatst: 22 juni 2011 23:56 
Als 'buitenbeentje': mag ik vragen wat de definitie is van n commerciële verkoper? Ik mats ook CXforummers omdat ik het waardeer dat veel forummers dit doen. Maar op marktplaats vraag ik meer(vind t spel ook leuk) omdat ik ook verantwoording heb naar mijn gezin enzo.
Ik vind ook het vrijblijvende karakter van deze club zo leuk. Dus een verplichte prijs vind ik niet hieraan bijdragen. Maar,zoals gezegd,ik ben ook geen echt clublid...

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 juni 2011 09:22 
Kan mij aan sluiten bij Leuvie en Teto.
Mischien begrijpt Teto ook heel goed wat ik dan voor Hobby heb. Wie weet delen we het gevoel.

En als ik comercieel wil doen, dan ga ik naar marktplaats.
Klopt, dar is die site ook voor.

Groetjes marco.

Schrijver toto

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 juni 2011 09:46 
"t is natuurlijk ook de gelegenheid en de ruimte die we hebben. ik heb toevallig wel 'n hele garagebox waar ik onderdelen kan opslaan, dus automatisch wordt de voorraad groter en moet er af te toe toch 'ns wat verkocht, weggegeven dan wel weggemieterd worden om het overzicht niet geheel te verliezen. bij motorblok nummer 5 moet je toch es gaan denken, wat moet ik hier nou weer mee. alles bewaren is ook zinloos. de mede cx-ers helpen is veel leuker en goed voor de sociale contacten. ik zeg altijd maar, 't blijft 'n hobby, anderen brengen 't naar de kroeg en hebben er alleen maar hoofdpijn van. 't is maar wat je leuk vindt.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 juni 2011 09:55 
undefined:
Op een (kennis)forum wil je niet lastig gevallen worden door bedrijven die hun waar aanbieden. Daar is Marktplaats voor

Maar die bedrijven hebben we ook nodig: daar zijn onze LINKS voor.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 23 juni 2011 20:18 
Mee eens Sieds. We hebben elkaar nodig. Daar hebben we inderdaad links voor. Gesponsorde bedrijfslogo's (met doorklikmogelijkheid) op de site zou nog mooier zijn, want zo kan de club er ook nog iets aan verdienen. En terecht want een bedrijf in CX-spullen treft hier natuurlijk een goudmijntje aan potentiële klanten aan. Daar mag de club best iets voor terugvragen.

Prima als bedrijven zich op de site profileren (d.m.v. een link of logo), als ze zich maar niet gaan mengen tussen de particulieren op het forum.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 vraag en aanbod

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven