Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Dramadaris

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 juni 2011 15:56 
Bovenste Beste Bikers,

Afgelopen zondag voor een paar dagen met Floris vertrokken richting Eifel, Elzas, Vogezen, geen idee. Voor ons dus geen Vechta dit jaar.

De perfect onderhouden Dromedaris gaf zondagavond rond etenstijd echter geen vonkjes meer. Mitten im Wald een snelle diagnose gesteld en de CDI vervangen (Floris is op alles voorbereid). Het bleek echter de stator en die vervang je niet zomaar in een bos. De oorverdovende knal (met vuurbal) uit de uitlaat bleek achteraf de laatste adem van de Dromedaris.

Ik heb in het laatste stukje daglicht aan de Moezel de tent opgezet en eten geregeld, Floris schoof vanwege een oerdrukke ADAC pas om half één 's nachts aan. Nadat eerst de Dromedaris was afgesleept.

We hebben er vervolgens een prima dagje Bernkassel aan vastgeplakt en zijn gisteren voor de storm weer huiswaarts gegaan, ik op mijn CX en Floris met een miet-Opel.

De Dromedaris wordt eerdaags gerepatrieerd. aan zijn baasje de opgave hem wederom te revitaliseren (met een derde stator).

Liever geen bloemen,
Edward

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 juni 2011 17:11 
Zo zie je maar weer, dat de ANWB/WW alle motoren, ongeacht de waarde, bij je thuis bezorgt! En Floris, zo'n Miet(erse) Opel heb ik ook en repatrieëert zelfs niet IRK geclassificeerde motoren !
Welkom thuis Edward en Floris !
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 juni 2011 17:29 
Jammer Floris, maar ik kan me voorstellen hoe je je voelde. Ik had ook pech op de terugreis van Vechta, maar had het geluk dat mijn CX achter een Opel naar huis gebracht werd door Henk!
Succes met de statorwisseling!
Groet, theoj

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 juni 2011 18:31 
Dat je geen vervangende motor krijgt?

Suc6 met de komende operatie

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 juni 2011 19:04 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Liever geen bloemen

Is ie overleden?

Vervelend pech op jullie uitje.

undefined:
Zo zie je maar weer, dat de ANWB/WW alle motoren, ongeacht de waarde, bij je thuis bezorgt!

Alleen bij pech Henk, na een ongeval is het een ander verhaal.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:05 
Floris....... ik ken het gevoel.
300km voor mijn bestemming in spanje gaf de bleu angel de geest. in mijn geval was het de cdi. balen als je niet verder kan. hoop je wel te zien op SJK.

suc6 met de reperatie

Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:46 
Succes Floris met de reparatie, gr Theo
theo cx ds

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 30 juni 2011 09:45 
Echt balen dit zeg. Vooral aangezien je altijd secuur bent op onderhoud en voorbereiding. Zo zie je maar dat de CX toch weer een eigen wil heeft.

Succes met de reparatie.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 juni 2011 10:42 | Aangepast door: ouwe_jan 
Floris je hoeft niet te slopen plaats een kastje wat buiten je stator om gaat en je verdiend slopen en steeds maar doet de cdi het of niet
HansV weet hoe je er kan komen of Cosmar misschien helpen ze wel even met dat kastje te monteren Ignitech.cdi
groeten O.J.
p/s de dynamo werkt toch nog wel anders ja dan moet de deksel er af wat tijd en geld kost
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 juni 2011 20:32 | Aangepast door: Michaelr 
Dit is echt weer een voorbeeld, als je eigen motor, c.q. auto altijd in perfecte onderhoud is geweest, dan toch dit kan gebeuren, ik vind het echt jammer voor je Floris, maar niet getreurd...ook jij weet van wanten, en lost dit weer op.
Wij zullen nog geen bloemen sturen.

Zo had ik die CX650E "lammetje" (heb ik nog steeds) die ook altijd in perfecte onderhoud is geweest, ook de nodige problemen meegehad...ook opgelost.

Nou sterkte ermee,

Groetjes Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Dramadaris

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven