Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Te koop: cx500 met GL500 blok

Schrijver agoud
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2011 19:20 | Aangepast door: agoud 
Vanwege een buitenkansje op een nieuwe motor; bied ik met pijn in het hart mijn CX500 aan. Als appartementsbewoner zonder garage in Amsterdam, is het houden van 2 motoren helaas geen optie.

Het gaat om een CX500 frame met een prima GL500 blok. Tank, uitlaat, zadel en stuur zijn aangepast (zie foto's). Een leuke motor die in november 2010 onder handen is genomen door dhr. M. Becker. Ik heb er sindsdien zo'n 2500 fijne toerkilometers op gereden (km-stand door nieuwe blok onbekend).

Werkzaamheden november 2010:

- Remmen zijn compleet vervangen. Nieuwe remklauwen (2e hands) schoongemaakt en nagelopen. Remcups ingevet, net zo als alle andere bewegen delen.
- Voorwiel heeft een goede 2e hands band gekregen van het merk AVON.
- Voorpoten: nieuwe keerringen en olie.
- Motorblok: gereviseerd tweedehands blok geplaatst
- Carburateurs: geheel schoon gemaakt, nagelopen en afgesteld.
- Nieuwe luchtfilter
- Koppelingskabel en toerenteller vervangen
- Remlichten nagekeken (nieuwe lampjes gemonteerd), een nieuwe trekschakelaar voor de voetrem. Tevens de schakelaar op het stuur schoongemaakt.
- Nieuwe benzine filter, nieuwe bougie kabels gemonteerd.
- Totaal materiaalkosten 500,- (ex arbeid; blok zit daarbij was 275,-).
- Extra: Nieuwe Accu uit oktober 2010 (55,-), bon aanwezig

Minpunten van de motor:
- Tank is van binnen niet goed. Moet vervangen worden. Het huidige blok en carburateurs hebben altijd achter goed benzinefilter gezeten.
- Elektrische bedrading is onlangs flink aan schroeien geweest. Ik heb de reden niet kunnen achterhalen. Onder het zadel is dus wat soldeer werk te doen. Motor is wel rijdend en alle elektrische onderdelen werken ook nog.
- Zadel zit los (vanwege bekijken elektra), maar dat is zo vast te zetten met aanwezige schroef.

Kortom: een leuk project voor iemand die een beetje kan klussen, of een leuke donor motor met nog een hoop goede onderdelen waaronder een prima blok. Ik hoop echter dat iemand er een leuk project in zit, want de motor rijdt echt heerlijk.

Af te halen in Amsterdam, leren zijtassen krijg je er gratis bij. Meer foto's op aanvraag.

Richtprijs: 450,-.

Schrijver agoud
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 juli 2011 19:24 | Aangepast door: agoud 

Schrijver agoud
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 juli 2011 19:43 | Aangepast door: agoud 

Schrijver agoud
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 juli 2011 20:35 
Mmm....wellicht vraagprijs iets te hoog? Is er iemand die er uberhaupt iets voor over heeft?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 14 juli 2011 23:33 
Niet gelijk wanhopig worden hoor. Even rustig afwachten. Probleem is dat de meeste bezoekers van deze site al een CX/GL hebben, of vaak meerdere. Ik zie hier ook wel weer een project in, maar heb al te veel staan/liggen. Heb je hem ook op Marktplaats staan?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver agoud
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 juli 2011 00:04 
Jazeker, daar staat hij op. Maar hoop eigenlijk dat hij terecht komt bij iemand die de cx kent/waardeert en er wat in ziet. en de boel niet blind sloopt.....vandaar

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juli 2011 09:45 
Het is momenteel een moeilijke tijd om je motorfiets te verkopen.
Reden, er zijn veel mensen op vakantie.
Daarnaast zit het weer niet mee.
En domweg het tijdstip is verkeerd.
De meeste motorfietsen worden in het voorjaar of najaar van eigenaar verwisseld.
Op dit moment verkoop ik ook niet zo veel via marktplaats.
Daar komt nog bij dat de CX prijs weer flink gedaald is.

Let op, volgend voorjaar gaat dat wellicht flink aan trekken.
Groetjes Marco.
Jammer dat je hem weg doet.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver agoud
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 juli 2011 12:52 
Hoi Marco,

Het is ook echt met pijn in mijn hart. Als je nog een goedkope garage weet in Amsterdam om het te stallen hoor ik het graag, dan hou ik hem .

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 juli 2011 16:55 
stallen, ja ook ik huur een ruimte voor opslag.
Ik heb momenteel een stuk of 8 gl en een stuk of 3 cx in de opslag staan.
Plus een golf diesel.
En die ruimte is nu ook al vol.

Gelukkig is hier in de flevo polder iets meer ruimte te vinden.

En dan heb ik tuis ook nog en het één en ander staan. Dus vol is vol zeg we dan maar.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Yannick
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 april 2012 14:05 
hoi Agoud,

is lang geleden, maar ik had een vraagje over de cx met een gl blok er onder.

Ik heb er een gekocht met een gl blok eronder. Nu vroeg ik me af of je temperatuur meter het doet? Die van mij geeft na 10 min rijden aan dat het blok al aan de kook is. Ik kan vervolgens met mijn hand (handschoen uit) het blok aanraken. Termostaat heb ik eruit gehaald, in kokend water gelegd. Die ging gewoon open (beetje laat, dus ik vervang hem wel). Ook stuk gereden zonder termostaat, dus gelijk volledige koeling. Maar de indicator gaf ook toen na 10 min. aan dat het motorblok aan de kook zou zijn. Niet het geval.

Nu denk ik dat de indicator (in de toerenteller) voor een cx is, terwijl het blok van een gl is. Is de temperatuur voor beide blokken gelijk? Of is die van de gl gewoon wat hoger, en dat hij daarom bij een cx toerenteller al aangeeft dat hij te hoog is?

Yannick

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 april 2012 14:43 
't lijkt er meer op dat je 7-volt spanningsregelaartje bezig is te overlijden. Bij 12 volt staat je meter ook in 't rood.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Te koop: cx500 met GL500 blok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 9
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven