Ik heb vandaag gescoord een setje WP voorvorkveren en dit mede omdat de originele veerring nooit standaard goed te noemen is, deze viel ook niet echt tegen maar ik vond de motor teveel induiken bij hard remmen en bij het nemen van drempels, de trekbandjes om de binnenpoten kwamen na een rit tot 15mm onder de onderste kroonplaat en dus een setje progressieve veren zou uitkomst kunnen brengen, niet origineel maar uit het zicht en hopelijk een verbetering, aan de slag dus.
Aangezien ik geen zin had om weer heel de voorzijde te demonteren dus gekozen voor het hefbokje en de middenbok en zo de veren te verwijderen, en dan uiteraard kant voor kant doen! Zakken kon de motor dus niet door het hefbokje onder het blok te plaatsen..............hier de WP-veren en de originele linkerveren,
Ik heb de originele veren nogmaals opgemeten en deze zitten dus nog steeds binnen de limiet uit het werkplaatsboek maar je kunt ze zeker makkelijk met de hand een eind inveren, de WP-veren zijn iets langer en zeker stugger en dus hopelijk geen ,,sping'' voorvork of stuiterbak want dat is ook geen rijden,
Achterveerring stond qwa veervoorspanning nog op de lichtste stand en dus deze ook gelijk naar de middenstand gezet en zo voelde alles best goed aan..............gelijk nog even de gaskabels wat meer spelingsvrij gemaakt want deze stond nog op teveel speling.............tijd voor een goede proefrit,
De proefrit ging prima..............ik durf zelfs te zeggen ruim boven verwachting want zelfs op de kasseienstrook vanaf het dorp hier richting de oude haven werd bijna alles gladgestreken, drempels zijn nu zeer goed te nemen en het sturen gaat gewoon goed, niks stuiteren of andere ongein en de trekbandjes zitten nu een 6 cm onder de onderste kroonplaat en de CX staat ook net iets hoger aan de voorzijde.............operatie gelukt
Bij thuiskomst na deze proefrit stond de teller precies op 31000 wat dus betekend dat er bijna 400km na de grote beurt zijn gereden, probleemloos ;)