Vandaag de laatste hand aan de Turbo gelegd. Theo J. heeft ,ook een beetje met mij, de "nieuwe" benzinepomp geplaatst en gelijk het benzinefilter vervangen door een benzinefilter van een Suzuki Swift, het eerste model. Had hij nog liggen en de doorsnee was vrijwel gelijk aan het Hondafilter. Met een kleine aanpassing, het verkleinen van de doorsnee van de aanvoerslang van de pomp, door er een kleinere slang in te wrotten, perfect passend gemaakt. De benzinefilter naar de linkerzijde, bij de benzinekraan gebracht. Dat hadden ze in 1981 al moeten doen!. Het rechter deksel boven het luchtfilter en de beide schermpjes die over de hendels zitten,vervangen.
Het uur van de waarheid naderde......
Benzine in de tank en contact aan.....
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!
Geweldig, hij doet het, de pomp werkt als nooit tevoren!!
Ik kon niet langer wachten, er moest een proefrit volgen.
Voorzichtig die slanke machine naar buiten gerold en starten maar. Wat een gaaf geluid, nog mooier dan op SJK

!
Theo op mijn CXCustom en ik reed achter hem aan op de Turbo....wat een sensatie.... Eerst maar even het benzinestation opzoeken, want volgens Beus is de actieradius 20meter....
We zouden richting Arnhem rijden, om de buien te mijden. De A50 was vol, dus reden we naar de verbindingsweg naar Arnhem, ook vol, maar toen we dezelfde weg terug reden had ik even niets voor me en draaide ik het gas open. In een paar seconden was er van Theo niets meer te zien en stond de teller ongemerkt op 160......De druk die je voelt van de kracht van de turbo is sensationeel, maar de portemonnee is niet dik genoeg voor bekeuringen, dus maar snel weer terug naar 80 en zo waar, Theo in het zicht.
In de buurt van Theo nog even de banden op hogere spanning gebracht, voor en achter op 2,5 bar en Theo natuurlijk ook de sensatie van zo'n slanke machine laten proeven!
Het ziet er dus naar uit, dat ik 31 augustus met de Turbo naar Stamtafel Veluwe kom.
Een CXTurbo groet van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025