Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Voorstellen en gelijk een vraag

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver PatrickH
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 aug. 2011 09:44 
Beste CX-ers,

Met de deur in huis vallend;
Sinds afgelopen week heb ik ook een CX500 ('80), en hiermee is er een jongensdroom uitgekomen! Al jaren wist ik precies wat ik wilde, stiekem zat ik er al een tijdje naar te kijken, totdat ik in de vakantie de knoop doorhakte.
Goed, daar staat hij dan, mijn CX500:

Zoals je kunt zien heeft hij een striping die ik nog nooit had gezien. Mijn eerste vraag is dan ook: is dit origineel?
Als het origineel is dan wil ik er zuinig op zijn, maar als dat niet zo is dan zou het maar zo kunnen zijn dat ik hem nog eens een ander kleurtje geef.

Over mijzelf:
Ik ben een in midden Friesland wonende papa van 2 zonen (5 en 10), ICT-er bij een GGZ-instelling en hopeloos citrofiel. Mijn dagelijkse vervoersmiddel is dan ook een CX2000 super uit '77, daarnaast heb ik al 11 jaar een 2cv uit '81 en ben ik bezig met de restauratie van een Acadiane uit '83.
Naast die hobby mag ik graag fotograferen en kan ik genieten van een lekkere fietstocht op mijn ligfiets.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 aug. 2011 10:11 | Aangepast door: Erik1 
Heey Patrick,

Welkom bij de CX Club! Leuk dat je de CX hebt gekozen om op te gaan rijden. De kleuren waar in jouw CX gespoten is zijn niet origineel. Ook de kuip is niet origineel maar voor een CX is geen enkele kuip origineel. Maar dat geeft helemaal niks, als jij het mooi vind zo dan moet je het gewoon zo laten. Bijna geen enkele CX is nog origineel, of juist wel want er is geen andere van te vinden!!

Ook leuk dat je Citrofiel bent. Zelf heb ik in het verleden 3 Visa's gehad en 2 2cv's gerestaureerd. Erg leuk rijden die dingen!! Heel vroeger heb ik ook nog een Jouta 3-wielige ligfiets gehad. Knap wat gemeenschappelijke dingen...

Veel plezier met je CX en hier op de site.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 aug. 2011 10:24 
Welkom!

De kuip is dan wel niet origineel, maar deze Rickman Polaris was wél de nummer één kuip die normaal gesproken op de CX gemonteerd werd. Zuinig op zijn dus.

Verder is het zadel origineel, mooi ook met die chromen randjes erlangs! De spiegels zijn niet origineel, normaal zijn ze rond. De schokbrekers zijn ook niet origineel.

Leuke fiets hoor, veel plezier ermee!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 27 aug. 2011 10:32 | Aangepast door: Hansv 
Welkom, en gefeliciteerd met de aanschaf.

Wat de kleur en striping betreft: nee, niet origineel. Zo te zien is het kontje nog wel de orignele kleur (wijkt af van de rest op de foto) maar als ik jou was zou ik dat zo snel mogelijk ook in dezelfde donkerder blauw spuiten.
Ik hou niet van de originele blauw van de CX.... (sorry JiMi en andere blauwe CX eigenaars )

Maar ik vind deze wel mooi, met dat blauw en wit. Niks aan doen, prachtige machien.

Harmony,
Hans.
( heeft een rode CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver PatrickH
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 aug. 2011 10:51 
Wow, wat een reacties al, bedankt voor jullie warme welkom!
Goed, het is niet origineel, het is trouwens wel erg netjes gedaan. Maar toch vind ik de witte slinger over de kuip niet mooi aansluiten bij de tank. Daarbij vind ik jaren '70-orange een heerlijke kleur, maar goed. Ik moet daar maar eens heel erg rustig over nadenken.
Voor nu zal ik mij eerst maar eens bezig houden met wat onderhoud en met rijden.

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2011 11:00 
CX2000 of CX500, jij kan elke dag kiezen.
Welkom bij de club, fijn scherm hoor zo'n
Polaris! Lekker apart die striping.
Groet, theoj

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 aug. 2011 11:51 
Voor spiegel zijn niet org maar een kniesoor die dat ziet ,met deze breed spiegels zie je meer dan die ronden spiegels
Ja en dan je achter schokbreker zijn wel org als het maar konsch zijn en omdat het chroom van de veren er af is heb ik die van mij ook zwart gemaakt dan hoef ik ze niet meer te poetsen verders doe zelf wat je wilt aan je motor want het is je tweede vrouw en die moet er ook uitzien zoals jij dat wilt
Veel plezier en citr ben ik ook mnog bij citr gewerkt in amsterdam bij het stadion groeten van kasteel heer Ouwe_Jan
P/s boven op de schokbreker zit een rubberen stofhoes als deze iets opwipt zie je daar een draai stuk met cijfers deze moet op twee staan met duo passagiers op drie in ruw terein op vier en Een als je lichterbend dan 50 kilo
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 27 aug. 2011 12:39 
Hoi Patrick,

Van harte welkom bij de club! Kleuren zijn inderdaad niet origineel, maar ik vind het eerlijk gezegd wel mooi.

Ik vermoed dat de sfeer hier in de club vergelijkbaar is met de sfeer onder citrofielen. Veel plezier met je CX en hier op de site. En ik hoop je ook nog een keer live te zien.

Coen Berends
Voorzitter
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 aug. 2011 12:50 
Hoera, nog een fries op een cx!

Leuke fiets, juist het niet originele vind ik wel origineel^^

de witte slinger sluit idd niet aan bij de tank maar dat maakt niet uit, eerst maar rijden en dan rustig nadenken over een passende kleurtje

Groet,

Remco

Schrijver Hansv

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 27 aug. 2011 15:42 
Patrick,

Ik denk dat je maar eens een foto moet maken met de CX op de middenbok, en dan een zij-aanzicht. Dan kunnen we onze meningen onderling eens laten heen en weer gaan.

Uiteindelijk komt het er toch op neer wat JIJ wilt, en niet wat wij mooi vinden.

@Remco: niet aansluitende witte slinger? 'k Weet het nog niet, wacht op foto van Patrick.

Harmony,
Hans.
( die, omdat hijzelf ook iets afwijkt, iets afwijkend best wel goed vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver PatrickH
Gast 
#11 | Geplaatst: 27 aug. 2011 18:12 
OK, ik heb net nog even wat pics gemaakt. (brakke telefoon-pics....)

Een echt goed zijaanzicht lukt mij niet omdat ik dan verder van de fiets af moet staan. Zodra het weer het toelaat ga ik nog wel eens even op pad met een echte camera.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2011 20:00 
Patrick, ook namens mij een hartelijk welkom. Leuk weer een nieuwe CX'er op het forum. En een citrofiel, net als ik. Naast mijn CX mag ik namelojk graag aan mijn DS uit 1973 sleutelen.

Tja, die kleur..... Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je ooit dezelfde tegenkomt

Maar over één ding heb ik je nog niet gehoord: hoe rijdt'ie?

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 aug. 2011 20:04 
Hallo Patrick,

welkom aan boord bij de club hier ! En ik vind 't best geslaagd, dat blauw en wit, maar da's mijn mening.

En de CX-en zijn allemaal een jaar of dertig oud, en als je niet voor showroom origineel gaat moet je gewoon doen wat je leuk lijkt, als het maar veilig rijdt.

Plezier met de CX en hier op de site,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver PatrickH
Gast 
#14 | Geplaatst: 27 aug. 2011 20:36 
@Marcel
Ha, de wereld is klein! Ik ken je van het Cit-Fo, ik ben daar mod.

bedankt allen voor het warme welkom!

En het rijden? Joh, wat een heerlijk karakter heeft dit torretje, hij zit lekker en de kuip is erg relax. Ik weet het zeker, ik heb een goede keuze gemaakt.

Schrijver oldsnowman
Gast 
#15 | Geplaatst: 27 aug. 2011 21:55 
Hoi Patrick,
ook ik heb een heel citoën verleden, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA, en 2cv 2x,
Ik vindt hem eigenlijk wel mooi zo, de tank en zijkappen met dat witte gedeelte. Wat mij betreft lekker zo laten!!
maar ja hij is van jou dus gewoon doen wat je zelf mooi vindt

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voorstellen en gelijk een vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven