Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Slechte ondersteuning TomTom

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 31 aug. 2011 18:05 
Lieke heeft bij haar Deauville een Tomtom Rider V1 gekregen met kaarten van de Benelux. Omdat mijn Garmin het heeft begeven wilde ik deze gebruiken voor een rit door Duitsland. We hadden nog CD's met kaarten van West Europa met daarbij de officiële produktcode.

Je moet dit dan via een site activeren, maar dat lukte niet. Ik heb contact opgenomen met TomTom, maar die geven aan dat de kaarten ouder dan 4 jaar zijn. Huh? Ja, verlopen. Ik heb geld betaald voor CD's, maar ik kan ze niet gebruiken omdat TomTom niet wel helpen met de code. Enige methode is nu weer nieuwe kaarten kopen.

Dus mocht je nog iets hebben liggen, je bent gewaarschuwd. En mijn volgende navigatiedinges wordt een Garmin. Ik kan nu even uit de voeten met mijn Nokia waarop ik steeds gratis (!) de nieuwste kaarten krijgt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 aug. 2011 18:44 | Aangepast door: sieds 
Klopt, eerst nieuwe kaarten kopen en dan een abonnement voor updaten per kwartaal, altijd zo geweest.

Voor 149,- heb je een tomtom XL "live" (IQ routes) met routeplanner en ik heb een abonnement voor 1 jaar kaarten en gratis 6 maanden extra + jaarlijks 50,- voor live (files, goedkoopste benzine en google funktie) en flitspalen.

Ik zou echt geen Garmin willen hebben,
veel te duur en te veel toeters en bellen die je helemaal niet nodig hebt.

Bovendien is de wegaanduiding van Tomtom prima en zeer duidelijk.

De nieuwste Tomtom's hebben geen routeplanner meer en dat is jammer, kan je ook geen routes meer op Tyre maken wat speciaal voor Tomtom is.
Blijven dan alleen de TT Riders over.

Met de ondersteuning van Tomtom heb ik overigens zeer goede ervaringen.
Ik kreeg uitgebreide hulp zelfs nog via mail instrukties.

Groeten Sieds - Tomtom en Tyre fan.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 31 aug. 2011 20:53 
Vroeger (2005) kon je kaarten op een CD rom kopen, zonder abbonnement. Als ik nieuwe kaarten wil, wil ik zelf besluiten wanneer. Op dit moment zijn de kaarten van 2005 nog prima. De Rider heeft veel meer gekost dan 149 euro omdat deze geschikt is voor de motor (waterdicht). Voorlopig gebruik ik mijn Nokia N8 wel met gratis kaarten.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 aug. 2011 23:00 
op http://www.ttinternetclub.info
vind je alle informatie
en welke kaarten voor je tom tom geschikt is.
verder heb je ttsystem_Patcher nodig.
met de meta.txt van de kaart die je bezit.
kijk op je pb coen
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 aug. 2011 23:40 | Aangepast door: sieds 
2005 en prima kaarten?
Echt niet, probeer jij nu maar eens rond bv Eindhoven te rijden met die oude kaarten.

Kaarten koop je nog steeds wanneer je dat dat zelf wil en ook zonder abonnement.
Ik begrijp je bezwaar niet echt, die Rider is het toch wel waard.

Een XL live voor 149 is met een hoesje ook waterdicht en kost een fractie en is ook geschikt voor de motor zelfs met handschoenen.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver toto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 sept. 2011 07:55 
Ik heb nog 'n Garmin Streetpilot 2 liggen die niet gebruikt wordt. Als er 'n liefhebber is moet ie ff mailen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 1 sept. 2011 09:54 | Aangepast door: coenox 
Quote Sieds:
Een XL live voor 149 is met een hoesje ook waterdicht en kost een fractie en is ook geschikt voor de motor zelfs met handschoenen.

Begrijp je bezwaar niet echt

--------------------------------------
Ik heb nu mijn Nokia N8 in een waterdicht hoesje met stuurklem (Halfords) gemonteerd. Zelfde principe. Het is dus inderdaad een oplossing.

In het verleden monteerden veel mensen hun PDA op de motor voor navigatie. Op een gegeven moment begaf zo'n ding het door trillingen en vocht (corrosie). Misschien heeft hans V hier ervaring mee. Ik weet niet of dat met zo'n TomTom XL ook gebeurd, omdat deze vooral voor de auto bedoeld is. Maar bij sporadisch gebruik zal het niet zo'n punt zijn.

Ik heb ook geen bezwaar tegen het kopen van zo'n ding. Mijn bezwaar is vooral dat ik motornavigatie heb. dat ik kaarten heb, maar die niet mag gebruiken. Ik wil binnen afzienbare tijd een nieuw systeem kopen en ik heb daarom geen zin om voor 75 euro nieuwe kaarten te kopen terwijl ik waarschijnlijk alleen maar snelweg rijdt. Het groeit me niet op de rug.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 sept. 2011 10:09 
- Die Rider is het toch nog wel waard?
Nieuw kost veel meer.

- Ik heb de TT verend (met de zuignap op het windscherm) op mijn motor zitten, niet stijf gemonteerd op het stuur want dan krijgt hij alle klappen te verduren en er gebeurd niets mee tot nu toe.
Bovendien zit hij nagenoeg droog achter de ruit.

Sterkte met de grote/lange rit naar de Bodensee, was ik vorig jaar nog op vakantie.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 sept. 2011 12:27 | Aangepast door: ben bons 
Nou voor mij geen tomtom (rider eerste versie)meer ik heb ook totaal geen medewerking gekregen van tomtom met de diverse defecten die ik heb gehad en nog heb.
Hij is nu 4.5 jaar oud en geen onderdelen meer te kopen bij tomtom het enige wat ze zegen koop maar de dure vervangende onderdelen.
Nieuwe kaarten kun kopen maar je moet eerst up to date zijn met je kaarten op de tomtom, dus je kunt niet alleen de laatste versie kopen de vorige moet je ook installeren.
Bij garmin kun je up date kaarten kopen eenmalig +/- 89 euro voor een life time update.

Ben

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 sept. 2011 14:20 | Aangepast door: sieds 
Je koopt de nieuwste versie en daarna nog 1 jaar updaten.

Alle apparatuur verouderd, zo ook een tomtom, maar wat veel gebruikers niet doen is het kopen en bijhouden van kaarten.

Je computer moet toch ook steeds geupdate worden.

Garmin is wel goedkoper met het updaten van kaarten maar ik vraag mij af hoe lang een Tomtom of Garmin gemiddeld mee gaat.

Toch blijf ik voorlopig een liefhebber van TT en Tyre werkt altijd, ook routes en met "Live services" krijg je prachtige info om de 3 minuten, zelfs het weer.

Bij Henk heb ik gezien dat Garmin het steeds niet goed doet met routes, wat het dan ook maar is.

De nieuwste Tomtoms (behalve de Rider) werken niet meer met HOME en zonder routeplanner dus het is maar de vraag hoe lang TT nog geschikt is voor motoren.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 sept. 2011 19:00 
Akkoord met Coen. Je hebt ze betaald, ze zijn in jouw ogen nog bruikbaar maar je kan ze niet gebruiken...
Ik heb een Tomtom gehad en nu een Garmin Zumo 220. Tomtom is prima in de auto, maar niet op de motor. Ook niet de RIder. Alle routes worden aangeboden voor de Zumo, bij treffens, rondritten,...noem maar op. De Zumo is duur, maar maakt routes precies zoals ik wil zonder omzetten of beperkingen. Nadeel:steile leercurve, de eerste routes zit je met de handen in het haar als er wat rare dingen inkomen. Dus mijn raad, koop een Garmin in een winkel waar ze je kunnen en willen helpen. Bij Waypoint bv., niet spotgoedkoop, wel gewoon eersteklas service. En anders rijdt je toch gewoon op kaart, kost weinig.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 sept. 2011 22:44 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Alle routes worden aangeboden voor de Zumo, bij treffens, rondritten,...noem maar op

Gewoon niet waar Daniel.
SJK was op Tomtom, Pro-motor tanktasritten zijn ook op Tomtom en zo nog honderden ritten voor Tomtom.
Dus TT is zeker geschikt voor de motor

Ik denk wel dat Zumo het gaat winnen van Tomtom op den duur.

Misschien is het in Belgie anders
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Jan vd Geest
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 sept. 2011 09:20 
Zelf heb ik een TT XL op de motor met behulp van een beugeltje en een speciale ring (zelfbouw). Gewoon op de kuip geklust met Erik1. Werkt prima, alleen als de zon erop staat zie je niet zoveel.

Met regen is het opletten, ik heb er geen bescherming om heen zitten, daar is de kuip voor

Nadeel is dat je geen klap hoort van dat ding en er zit geen hoofdtelefoon aansluiting op. Dus puur rijden op de plaatjes.

groet

jan

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 sept. 2011 06:57 
ik ben tevreden met mijn 1e tomtom rider,

hij is van 2002 volgends mij? heb hem 1x op moeten sturen omdat hij via de dock nietmeer bijlade (dat was gratis) en bij terugkomst deed ie dat weer nietmeer na 3 weken. nu rij ik rond zonder klepje aan de onderkant en met een sigarettenlader, geen probleem.

ja hij is niet meer up to date, maar het is en blijft een hulpmiddel. kom overal waar ik wezen moet. ok hij is niet zou geavanceerd als garmin, maar heb geen problemen met de beperkingen.

cosmar en ik waren op vakantie, draadje met foto's en verhaaltje volgt nog, en bijna bij de camping stond garmin raar te doen en wist tomtom het wel te vertellen, dat kan dus ook...

groetjes werner (leuke vakantie gehad, maar ook heel blij dat ik weer thuisben)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Slechte ondersteuning TomTom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ amsilverwing ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven