Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gezocht: een Vlaamse Marco Becker

Schrijver roelgoris
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 juli 2011 13:49 
Bij alle problemen die ik opzoek, komt het er steeds op neer dat je bij Marco Becker terechtkan voor het beste advies.

Ikzelf kom uit het Antwerpse en rij rond met een cx die - hoe moet ik het zeggen - perfect optrekt tot boven de 110/u maar vanaf dan te hebben gezakt onder de 70-80 (in een scherpe bocht bv.) niet meer boven de 80 wil gaan.
Je begrijpt wel dat het moeilijk is om dan tegen 80 per uur tot ver in Nederland te rijden op zoek naar hulp.
Dus zoek ik een kenner / sleutelaar uit het Vlaamse (of toch niet te ver uit de buurt, ik woon in Berendrecht dus niet te ver van de grens) die mij kan helpen.
De lokale motorgarage heeft me namelijk eerst wel goed kunnen helpen, maar het probleem was na twee maanden terug (en dan kost het wel heel veel geld.)

Dus samengevat:

Wat/wie hoop ik te vinden?

Iemand die eens naar de motor kan kijken (en testrijden).
Mij vertelt naar welke specifieke onderdelen ik op zoek moet gaan.
Me dan helpt mbv deze onderdelen terug een goede CX te hebben.
(Wees gerust, ik weet dat voor niets de zon opgaat.)

Iemand die iemand kent, iemand die zich geroepen voelt, ... ?

Je kan me bereiken op goris.roel@gmail.com of 0032 499 616 583.

Ik hoor het graag!

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 juli 2011 15:17 
Roel, Om te beginnen, kun jij zeggen wat de garage de eerste keer allemaal gedaan heeft aan jouw motor. Enkele maanden terug hebben zij het probleem tijdelijk verholpen. Zo weten wij wat er al aan gebeurt is en kunnen wij dingen uitsluiten.

Verder zou ik zeggen ga naar Wezemaal op 5 augustus, ongeveer 75 km rijden en dat gaat dan binnendoor. De mannen daar zullen best wel naar de motor willen kijken en luisteren.

Mocht het probleem inderdaad in de stator liggen en iemand die vrijdags daar is een ignitech bij zich heeft willen helpen.
Dan denk ik dat het probleem boven de 4000 toeren opgelost is.

Is het dat niet dan gaan mijn gedachten richting de carburateur, deze blijft hangen of de benzine toevoer is te langzaam.

p.s. vermeld nog even bouwjaar en type (custom met cdi ontsteking).

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver jos blezer
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 juli 2011 16:07 
Wel Roel, voorstel van Cosmar is zo gek nog niet !
Ik kom vrijdag 5 augustus toch naar Wezemaal stamcafé, en kan dan reserve ignitech cdi meenemen. Aansluiten is echt kinderspel, en het testen is zo gepiept. dan kan met een multimeter heel snel uit gezocht worden of de stator wel of niet goed werkt.
Maar het zou zomaar de caburateur kunnen zijn. Ik denk bevoorbeeld aan vuil in de tank wat de carbs vervuilt, dan zou benzine filter tussen tank en carb, en het reinigen van de carbs probleem definitief op lossen.
En ja er lopen ook veel techneuten in Belgie rond die regelmatig in wezemaal bij elkaar komen.
groeten Jos.

ps. indien je eerder hulp nodig hebt, doe maar een mailtje via pb, dan zullen we wel wat regelen.

Schrijver roelgoris
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 juli 2011 16:37 
Ik begin volgende week maandag te werken (en een journalist heeft onvoorspelbare en rare uren), dus ik hoop dat het me lukt om naar Wezemaal te komen! Waar en hoe laat is dat juist?

Vorige keer was het probleem dat ze niets meer wou doen boven de 4-5000 toeren (dan verzoop ze, ik neem aan dat de Belgen hier wel begrijpen wat ik daarmee bedoel?) Zelf toen nog in hartje winter met bevroren vingers de carburators zitten uitkuisen en de tank volledig gespoeld, (omdat dat het enige is dat ik er zelf aan kon doen als leek).
Hier op het forum werd toen ook de stator geopperd, maar omdat ik er zelf helemaal niets van ken heb ik hem maar binnengedaan toen.
De garagist heeft toen na lang zoeken de bobines van een ander blok erop gezet en daarmee was het probleem verholpen, wel verzoop ze nog steeds als ik "te snel alles opentrok", dus rustigaan optrekken was de boodschap.

Nu echter enkele maanden later dus het vermelde probleem. Eerst gaat optrekken nog goed (lees: zoals ervoor, niet te snel maar goed genoeg).
Vanaf ik in een bocht te veel van snelheid zak, wil ze niet meer optrekken:
datzelfde verzuipen als wanneer ik te hard opentrek, maar dan al wanneer ik zelfs nog maar 5° aan mijn handvat draai. Ik kan niemand voorbijsteken (want tuf maar eens iemand voorbij als je 5min nodig hebt om 5/u sneller te gaan), kan niet meer vlot met het verkeer mee op de autosnelweg, ...
Miljaar!

Bedankt al voor de reacties!

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 juli 2011 17:29 
Hoe lang is het geleden dat het luchtfilter vernieuwd is
het lijkt op het probleem van Hans V
die had er ook last van heb ik begrepen
te weinig frisse lucht en hij gaat dan extra benzine aan trekken met het gevolg dat de motor verzuipt
Trek het luchtfilter er uit en maak het huis goed schoon even een klein stukje test rijden niet te lang want de kans op vuil in de cilinders word dan wel groter natuurlijk
maar als dat de oorzaak is merk je het vrijwel meteen

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 juli 2011 17:45 
Hoe lang is het geleden dat het luchtfilter vernieuwd is
het lijkt op het probleem van Hans V
die had er ook last van heb ik begrepen
te weinig frisse lucht en hij gaat dan extra benzine aan trekken met het gevolg dat de motor verzuipt
Trek het luchtfilter er uit en maak het huis goed schoon even een klein stukje test rijden niet te lang want de kans op vuil in de cilinders word dan wel groter natuurlijk
maar als dat de oorzaak is merk je het vrijwel meteen

Schrijver roelgoris
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 juli 2011 19:55 
Gho, geen idee eigenlijk..
Ik heb hem nu een jaar, maar rijd er nog maar mee rond sinds januari (wachten op verjaardag en rijbewijs).
Vandaar ook dat ik er echt nog niets van ken.

Ik zal het luchtfilteridee eens proberen!

Vergeten te melden hiervoor trouwens: 't is een CX 500 C uit 1981.
http://www.flickr.com/photos/roelgoris/4843562445/in/set-72157625619957239

Schrijver roelgoris
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 juli 2011 21:45 
't is precies al iets beter, maar nog niet volledig opgelost:
Ik kan precies opentrekken zoveel ik wil, maar vanaf een 4-5000 toeren (bij elke versnelling) slobbert ze.

Wat heb ik gedaan:
Luchtfilter zag er nog redelijk mooi wit uit, toch maar eens uitgeblazen met de compressor.
De binnenkant van dat omhulsel (dat zwarte bakske) had wel een laag vet/olie(?), ook eens propergemaakt.
Onder de luchtfilter echter heb ik die "staander" er ook uitgehaald, daar zat nog een gaasje (ten grootte van een senseo-padje) onder.
Geen idee of dit ook nog met de luchtfilter te maken heeft, maar dit was alleszin volledig in gruis. Letterlijk, want het proberen vastpakken had geen zin, dan had ik alleen wat zwart stof vast.
Dat ding er met de compressor tussenuitgeblazen, luchtfilter terug op zijn plaats, dichtvijzen en testen.

Dus misschien dat het probleem dan nu nog met zo'n Ignitech kan worden verholpen?
Tegen dan opgelost of niet, ik probeer sowieso wel naar die meeting te komen, lijkt me leuk .

Schrijver roelgoris
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 sept. 2011 17:38 
Daar de vorige meeting verschoven was naar dezelfde dag als de Dodentocht, ben ik er toen niet geraakt.
Nu blijkt het morgen al de eerste vrijdag van september te zijn, wanneer ik net een weekendje heb gepland...

En ondertussen is mijn probleem nog niet opgelost geraakt :-/.

Ik heb Jos al een mailtje gestuurd om eens af te spreken om zo'n Ignitech te testen.

Als dat inderdaad helpt, waar kan ik dan zo'n ding kopen?
Iemand toevallig nog een liggen die hij wil doorverkopen?

Groet,
Roel

Schrijver Joshua62
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 sept. 2011 18:20 | Aangepast door: Joshua62 
Kijk hier eens. De Sparker DC-CDIP2. € 152,-
groet Jos

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 sept. 2011 19:03 
Jos heeft zelf enkele Ignitechs waarvan hij er vast wel eentje wil verkopen. Dus best eerst eens met hem afspreken, testen en als het goed is kan hij er blijven opzitten en ben jij goedkoop geholpen.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jos blezer
Gast 
#12 | Geplaatst: 1 sept. 2011 20:28 
@ Daniël, ik heb al per mail kontakt met Roel opgenomen. Maar ik heb 1 ignitech op de blauwe custom en 1 aan Heinz door verkocht. Dan blijft er 1 reserve over, en die moet eigelijk op de "bobber"komen. Maar om even te testen is wel iets mogelijk.
Echter voor Roel zal het iets ver zijn om naar Limburg te tuffen?
kunnen we meschien iets halverwegen afspreken????
de zaterdag 10 september ? of zo.

groeten Jos.

PS wie had het laatst op het forum over een duitse leverancier die ignitech cdi's ging aanbieden?

Schrijver roelgoris
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 sept. 2011 20:47 
Ik schrijf het in mijn agenda! Waar stel je voor om af te spreken? Puur geografisch ligt het midden in Begijnendijk, nooit geweest en geen idee of daar iets te beleven valt?

Anders in Heist op den berg of Lier of zo?

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht: een Vlaamse Marco Becker

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Stoofpeer ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven