Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

overschrijven

Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 sept. 2011 21:11 
Ik heb in principe mijn CX verkocht maar deze man kan hem pas zondag ophalen. Overschrijven kan natuurlijk niet op zondag, maar nu stelt hij voor om de motor en twee kentekendelen mee te nemen. Maandag laat hij m dan overschrijven, stuurt hij het vrijwaringsbewijs op naar mij en als ik dat ontvangen heb kan ik het laatste deel opsturen.

Iemand van jullie ervaring mee? Ik ben eens in een nare situatie beland met vrijwaren van een auto toen bedreigd en geprobeerd af te persen dus ik ben erg op mijn hoede of dit wel veilige manier is. (dat was trouwens NB een autobedrijf)

Graag jullie advies

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 sept. 2011 21:46 
tsjah hangt er van af wat voor gevopel je er bij hebt.

heb zo een motor gekocht op een zondag, alle papieren meegekregen betaald, en na het overschrijven vrijwaaringsbewijs opgestuurd.

bij twijfel gewoon niet doen, dan maar een paar dagen geduld.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 sept. 2011 21:57 | Aangepast door: sieds 
Een gewaarschuwd man telt voor twee.
Ik zou niet een tweede keer in in zo'n situatie willen belanden.

Maar als hij je betaald, deel 1 (voertuigbewijs) hou je zelf, wat is dan het risico.

Als hij niet overschrijft en gaat rijden, zijn bv de snelheidsbekeuringen voor jou, maar alle schade aan derden is ook voor jou !!

En hoe vertrouwd komt hij over, heb je alle gegevens van hem.

Persoonlijk heb ik dit liever niet, direct betalen en overschrijven is mijn advies, dus niet doen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 sept. 2011 11:03 
Hoi,

Heb ik laatst ook gedaan en ging eigenlijk wel goed.
Maar had er eigenlijk ook geen goed gevoel bij.

Daarvoor heb ik het 2 maal zo gedaan en dat ging prima, zonder problemen.

Als die man er op gaat rijden en hij rijdt bijv. te snel en krijgt een bekeuring (flitsen), dan krijg jij die bekeuring zolang er niet is overgeschreven.

Rijdt die man de motor in de prak, voordat deze is overgeschreven, dan voel je wel aan dat het ook niet handig is.

Toch kan het ook gewoon in vertrouwen goed gaan, dus ga er op je gevoel mee om.

succes.
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 sept. 2011 12:49 
Altijd heb ik handgeld gevraagd voor het meenemen van het kentekenbewijs (100 euro of zoiets). Daarna met vrijwaringsbewijs en betaling van de rest de auto of motor meegeven. En anders geen deal... Ik zou het persoonlijk niet anders willen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 sept. 2011 14:59 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Rijdt die man de motor in de prak, voordat deze is overgeschreven, dan voel je wel aan dat het ook niet handig is.

En schade aan derden ?, hopelijk is ie dan nog verzekerd.

Gewoon niet de motor voor het overschrijven meegeven, ook niet op goed gevoel.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 sept. 2011 15:57 
Ik heb lang geleden mijn vroegere CX B gekocht ergens in Groningen, netjes aanbetaald en de papieren opgestuurd gekregen, overgeschreven en daarna de motor opgehaald en de rest betaald, dus geen motor, vóór overschrijven, mee gekregen. Dan kunnen er ook geen problemen ontstaan, zoals Sieds omschrijft.
Voor mij een gok, maar geen spijt van gehad. Uiteindelijk zijn het ook geen wereldprijzen.
Dus geen motor meegeven voordat die is overgeschreven en jij het vrijwaringsbewijs in de hand hebt.
De koper zal er begrip voor hebben en zo niet, dan zit het niet goed!

Groet Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver vermecor
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 sept. 2011 13:30 
Als hij betaald is zou ik hem wel meegeven zonder kentekenplaat en sleutels. Deze kun je dan later aangetekend opsturen als het vrijwaringsbewijs binnen is.

Schrijver leuvie
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 sept. 2011 15:54 
Bedankt voor de adviezen. Die laatste is ook wel een hele slimme! En vrij waterdicht!
thanx!

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 sept. 2011 23:50 
Hij zal dan wel een trailer moeten hebben, want zonder nummerplaat kun je niet rijden
Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 overschrijven

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven