Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Reflectievest kan gevaar zijn

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 dec. 2011 11:21 | Aangepast door: sieds 
Misschien al gelezen:
REFLECTIEVEST

sluit aan bij ons eerdere topic:
ABS:

Een belangrijke oorzaak van
ongevallen waarbij motorrijders
zijn betrokken is dat deze niet
of te laat door automobilisten
werden opgemerkt.

'Ze zien je gewoon niet'

'Beter brutaal rijden'

Het complete onderzoek: fluorescerende kleding
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 dec. 2011 12:05 
Ik ben het daar niet mee eens, want wat is
BRUTALER RIJDEN? Is dat een vrijbrief, om "voor de veiligheid" overal te slalommen, om maar op te vallen? "Defensief rijden" is een veel betere benoeming en een fluorescerend (geel) hesje past daar uitstekend bij!!!

Groet Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 dec. 2011 12:31 | Aangepast door: sieds 
Inderdaad Henk, meer slalommen.

HIER leer je dat.

of hier FREERIDERS
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 dec. 2011 13:59 
Wat die skiërs betreft kan ik dat wel volgen en als het sneeuwt en je rijdt met de motor, dan is een VRO cursus, om goed te kunnen slalommen, zeker geen luxe!! Maar het is dan wel om rechtop te blijven rijden! en niet om iedereen de schrik aan te jagen!
....

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 dec. 2011 15:18 
sieds,

je kan ook je motor volhangen door op te vallen

groetjes werner (valf al op met een hanekam)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 29 dec. 2011 17:41 
Quote: je kan ook je motor volhangen door op te vallen
Je bedoelt zeker dat je de motor kan laten opvallen door hem vol te hangen?
Dat valt zeker op, maar, net als met gedimd licht aan rijden, of met een opvallend hesje, als iedereen het doet, valt het niet meer op.
Je positie op de weg is belangrijk. Zorg dat je niet in de dode hoek rijdt. Hou er rekening mee dat ze je niet zien.
En een VRO cursus is zeker aan te raden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 dec. 2011 19:43 
ja marcel,

daarom vind ik het wel goed dat iedereen dat niet mooi vind! heb er reflectie-smilies van de action opgeplaket, verder heb ik wel een hesje bij voor pech onderweg

groetjes werner (of zonder benzine, is ook een soort pech)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver leuvie
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 dec. 2011 20:20 
Precies!" Iedereen is gek", moet je denken. "Er is niemand die je ziet, zelfs als ze naar je kijken."

Verder kun je wanneer je een zijweg nadert even een klein slingertje aan je motor geven (tip heb ik van iemand van de lcvm) Hierdoor krijgt de bestuurder een verandering van horizon en bovendien een 'optische oppervlakte vergroting'.

Daarnaast flinke afstand houden voorkomt een hoop ellende (jij rijdt achter een auto op rechte weg en een tegemoetkomende auto wil linksaf en denkt na de auto dat ie wel snel ff kan..)

Over hesje: ik denk dat het bijdraagt aan de zichtbaarheid, maar je blijft afhankelijk van je mede weggebruikers en vooral jezelf.

Ik heb alleen nog geen oplossing voor snijdende automobilisten op de snelweg, (zelfs links van de as rijden helpt vaak niet)
Iemand een idee?

Schrijver Hansv

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 29 dec. 2011 22:11 
Ja Leuvie, er is wel een oplossing voor dat probleem.

Monteer een tweewielige zijspan aan de motor. Zorg er wel voor dat het tweede voorwiel mee kan draaien met het stuur. anders gaan de bochgten zo raar. Om de zichtbaarheid nog verder te vergroten kun je ook een dak over zijspan en motor plaatsen. Een extra koplamp erbij, en, ter verhoging van het comfort, een paar ruiten plaatsen.
Nu ook nog je zitplaats wat verder naar achteren brengen, om een soort van kreukelzone te maken, en je hebt een... euh, ja waar lijkt dat nou op ?????

Harmony,
Hans
( last van m'n rug, let er maar niet op )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 dec. 2011 23:47 
Ik zal eens kijken of een oranje zwaailicht werkt, dat zie je ook vaak op vrachtauto's zwaaien, dus zal wel toegestaan zijn

gr. Henk
....

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 dec. 2011 09:03 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Je positie op de weg is belangrijk. Zorg dat je niet in de dode hoek rijdt. Hou er rekening mee dat ze je niet zien.
En een VRO-risico cursus is zeker aan te raden.
Marcel.

undefined:
Verder kun je wanneer je een zijweg nadert even een klein slingertje aan je motor geven (tip heb ik van iemand van de lcvm) Hierdoor krijgt de bestuurder een verandering van horizon en bovendien een 'optische oppervlakte vergroting'.

Daarnaast flinke afstand houden voorkomt een hoop ellende (jij rijdt achter een auto op rechte weg en een tegemoetkomende auto wil linksaf en denkt na de auto dat ie wel snel ff kan..)

Deze heren hebben he begrepen, hier draait het allemaal om.
Zoek je eigen veilige ruimte op de weg door actief te rijden. (VRO-risico)

"Er is niemand die je ziet, zelfs als ze naar je kijken."
Als we dit in ons achterhoofd prenten moet het goed gaan
'Leaver dea as slaef'

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 30 dec. 2011 09:53 | Aangepast door: MAST 
"Er is niemand die je ziet, zelfs als ze naar je kijken."
Klopt, kijk maar naar het filmpje.

Ben benieuwd hoeveel mensen het juiste antwoord vinden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 dec. 2011 10:41 
Ik ga er vanuit dat ze me NIET zien. Er zou meer gelet moeten worden op de plaats waar sommige automobilisten hun Tomtom hebben zitten. Soms zelfs midden op het raam en daar verdwijn je als motorrijder heel gemakkelijk achter.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 dec. 2011 20:46 
undefined:
Ik zal eens kijken of een oranje zwaailicht werkt, dat zie je ook vaak op vrachtauto's zwaaien, dus zal wel toegestaan zijn

Ben er ook nog naar opzoek henk. Wil als hekkesluiter naar Santiago de Compostella wel zorgen dat ze ons niet over het hoofd zien.

Adiõs Globentr(pj)otter ( schijn een lichie op mij)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver sieds

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 30 dec. 2011 21:19 | Aangepast door: sieds 
Peter:Ben er ook nog naar opzoek

Heb je DEZE nu nog niet besteld Peter.
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Reflectievest kan gevaar zijn

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven