Héé, leuk! Intussen heb ik er nog geen meter mee gereden.
De overlopende carburateur leverde wat hoofdbrekens. Nieuwe vlotternaalden en pakkingen (Ik heb de andere carburateur maar meteen meegenomen) leverde aanvankelijk geen oplossing op. Ook het verwisselen van de aftapplug gaf geen oplossing. Gisteren haalde ik de boel uit elkaar om de vlotterkamers te verwisselen en bij het weghalen van de vlotternaald zat een schilfer van drie mm van iets gekleefd aan de naald. Daar had ik de oorzaak...
Curiositeit: Toen ik de vlotterkamer weer wilde monteren bleek de nieuwe O-ring pakking wel 5mm groter te zijn geworden!! Uiteindelijk de oude O-ring er maar weer in gedaan...
De storm raast vandaag over Noord Holland, geen goed idee om nu de CXXL uit te proberen. Ben nu bezig om een andere koplamp te bevestigen zodat ik ook in het donker kan rijden. De oude met gasmasker is er nu af. Ik krijg alleen de hele spaghetti aan draden niet meer in de lamp terug. Daar heb ik maar een andere oplossing voor gevonden.
Mijn bedoeling is om er vrijdag mee naar de stamtafel in Schagen te gaan.
Al met al was het een gezellige dag. Het was een bijzonder moment toen het frame openging en er een gapend gat te zien werd. De voorvork staat op ongeveer 60 graden. Als je zo aan het openbuigen bent is dat al heel wat. 42 graden, zoals het voorbeeld, leek me ineens wel heel overmoedig. Zodra ik de eerste rij ervaring opdoe zal ik het laten weten!
En Erik heeft nog een ere-rondje tegoed!!! Ook op deze manier nogmaals mijn dank!
Willem
Hoe moeilijk kan het zijn?