Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Verlaagd en weer rijdbaar??

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 jan. 2012 19:27 
Hierbij het verslag van de verbouwing tot lowrider van de CX500c van Jottem!!

http://www.vanengelenhoven.net/CX500-jottum.htm

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 jan. 2012 21:19 | Aangepast door: theojansen 
Mooi stukje laswerk Erik!!
Benieuwd hoe het rijdt, maar dat gaan wel eens horen.
theoj

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 jan. 2012 22:24 | Aangepast door: sieds 
Nou begrijp ik het Erik, ziet er goed sterk uit, nog even glad flexen? en klaar.

Ziet er nog niet helemaal uit als de voorbeeld motor
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 jan. 2012 03:05 
Prachtig stukje huisvlijt.
Lijkt nog niet helemaalop het voorbeeld maar dat komt natuurlijk ook door:
1: Foto op de juiste hoogte nemen!
2: Groter voorwiel in voorbeeld
3: Iets langere voorpoten in voorbeeld?
Ontzettend dapere onderenmening heren
H.F.Leenders

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 jan. 2012 11:15 | Aangepast door: Erik1 
Prachtig stukje huisvlijt. Dit hoef ik in huis niet te proberen hoor Hans, dan is het huis te klein

Lijkt nog niet helemaal op het voorbeeld maar dat komt natuurlijk ook door:
1: Foto op de juiste hoogte nemen! Zou kunnen. Maar het voorbeeld is nog dieper gegaan dan wij.
2: Groter voorwiel in voorbeeld Ik denk het niet
3: Iets langere voorpoten in voorbeeld? Denk ik ook niet maar bij Jottum mogen er nog wel bussen in de voorvork komen.
Ontzettend dapere onderenmening heren Kwestie van lef

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 jan. 2012 16:23 
Héé, leuk! Intussen heb ik er nog geen meter mee gereden.

De overlopende carburateur leverde wat hoofdbrekens. Nieuwe vlotternaalden en pakkingen (Ik heb de andere carburateur maar meteen meegenomen) leverde aanvankelijk geen oplossing op. Ook het verwisselen van de aftapplug gaf geen oplossing. Gisteren haalde ik de boel uit elkaar om de vlotterkamers te verwisselen en bij het weghalen van de vlotternaald zat een schilfer van drie mm van iets gekleefd aan de naald. Daar had ik de oorzaak...

Curiositeit: Toen ik de vlotterkamer weer wilde monteren bleek de nieuwe O-ring pakking wel 5mm groter te zijn geworden!! Uiteindelijk de oude O-ring er maar weer in gedaan...

De storm raast vandaag over Noord Holland, geen goed idee om nu de CXXL uit te proberen. Ben nu bezig om een andere koplamp te bevestigen zodat ik ook in het donker kan rijden. De oude met gasmasker is er nu af. Ik krijg alleen de hele spaghetti aan draden niet meer in de lamp terug. Daar heb ik maar een andere oplossing voor gevonden.

Mijn bedoeling is om er vrijdag mee naar de stamtafel in Schagen te gaan.

Al met al was het een gezellige dag. Het was een bijzonder moment toen het frame openging en er een gapend gat te zien werd. De voorvork staat op ongeveer 60 graden. Als je zo aan het openbuigen bent is dat al heel wat. 42 graden, zoals het voorbeeld, leek me ineens wel heel overmoedig. Zodra ik de eerste rij ervaring opdoe zal ik het laten weten!

En Erik heeft nog een ere-rondje tegoed!!! Ook op deze manier nogmaals mijn dank!

Willem
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2012 10:53 
willem en erik,

het resultaat is mooi geworden, ben wel benieuwd hoe het rijd. maar ja als je graag iets wil dan doe je dat gewoon

groetjes werner (ben ook zonder ervaring op het zijspan gestapt)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 jan. 2012 18:29 
Nog even een aanpassing gedaan omtrend de hoek van de voorvork:

http://www.vanengelenhoven.net/CX500-jottum.htm
Doorscrollen tot onderaan.

Groet Erik.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 jan. 2012 23:02 | Aangepast door: Jottum 
Vandaag de eerste kilometers er mee gereden (sowieso in 2012). Het rijdt geweldig! Langzaam rijden betekend zwaar sturen en wat instabiel. Eenmaal een gangetje, da's al in z'n tweede versnelling dan stuurt de motor als vanzelf. Bochtenwerk wat meer hangen wat de pret alleen maar verhoogd. Rechtuit goed spoorvast. Vlak bij mijn huis zitten wat langssporen in de bovenlaag van het asfalt. Hier stuurt de motor normaliter wat lastig. Nu, met deze voorvork niet meer! Relaxed rijden dus. Ik ben er zeer blij mee. Wie het ook overweegt raad ik het zeker aan.

Oh enne vrijdag kom ik niet ermee naar Schagen. Ik krijg de koplamp niet goed. Dan doet 'ie 't wel en dan weer niet. Zoekend op het forum kwam ik er achter dat het contactslot wel de oorzaak zal herbergen.
Mijn auto heeft ook nog een probleempje, die heeft nu even voorrang.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 jan. 2012 10:36 
Heey Willem,

Fijn om te lezen dat je zo enthausiast bent over het rijden met jouw CXXL!! En dat hij bij langzaam rijden wat moeizamer stuurt geeft helemaal nix hoor! Heb ik op SJK weer wat meer kans op de hoofdprijs langzaamrijden
Ik dacht dat als de verlichting achter uitvalt het contactslot meestal het probleem is, over de verlichting voor weet ik dat niet.

Problemen met de auto? Het zelfde als opweg naar mij? Dat is vervelend zoeken als hij alleen maar er mee stopt als de motor warm is. Succes daarmee.

Groet Erik.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Verlaagd en weer rijdbaar??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven