Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Frankrijk verplicht reflecterende kleding

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 jan. 2012 13:15 
Wie volgend jaar met de motorfiets naar Frankrijk wil, moet op z'n kleding letten.
Vanaf 1 januari 2013 zal elke motorrijder in Frankrijk die op een motorfiets zwaarder dan 125cc rijdt, verplicht zijn reflecterende kleding te dragen. Het reflecterende deel moet minstens 150 vierkante cm groot zijn. Het materiaal kan deel uitmaken van de jas (zoals bij de meeste nieuwere motorkleding), maar een simpele reflecterende armband van twee euro mag ook.

Wie de wet negeert riskeert een boete van € 68. In Frankrijk zijn motorrijders ook al verplicht met het licht aan te rijden, en moet men vier reflecterende stickers op de helm hebben.

Bron: Promotor

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 jan. 2012 13:49 
Een lapje van 10X15cm. (150cm2) is voldoende....hahahahahahahahahaha
Echt weer de Franse slag!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2012 14:21 
Ik vind het best.
Ik heb besloten om niet meer mee te doen aan alle nieuwe modegrillen.
Ik blijf mezelf.

Wat is het volgende dat ze bedenken om de staatskas te spekken?
Ik stel voor om een kerstboom met verlichting achter op de CX te monteren.

Groetjes Marco, die een beetje negatief wordt van alle nieuwe achterlijke zaken die bedacht worden bij de europese unie.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2012 17:53 
snap niet dat ze dat verplichten.... net zoals refelcterende stickers op je helm. bij mij weten mag je niets op je helm plakken omdat hij dan niet meer goedgekeurd is. maar kan ik mis hebben. ok met reflectie hesje ben je beter zichtbaar in het donker en ik heb het werner ook verplicht toen hij op zijspan in donker reed, maar dat was omdat toen ik achter hem reed zag dat je hem slecht zag en het net leek of er een kleine auto voor me reed waar van er maar 1 lamp deed. maar moets hij ook alleen maar aan in het donker van me

ik vind dat men zelf moetkunnen kiezen of men reflectie aantrekt of niet

Schrijver Hansv

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 17 jan. 2012 19:41 
Reflecterende strepen, okee. Dan heb je meteen je strepen bij je als je eens op je strepen wilt gaan staan. En een hesje, ook met reflecterende strepen heb ik ook, met de tekst "Dutch CX club", weten ze meteen waar ik vandaan kom.

Maar een stickert op de helm?? Is dat niet heel erg "not done"? Stickers op de helm mag toch helemaal niet van de helmenmakers?

Wie kan daar eens zijn licht over laten schijnen. Dat van de koplamp, want die staat ook al aan.....

Harmony,
Hans.
(reflecteerd ook wel eens )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 17 jan. 2012 21:09 | Aangepast door: coenox 
Ik ga echt geen stickers op mijn Shuberth plakken. Heb altijd begrepen dat dit ten koste gaat van het kunststof en derhalve de veiligheid.

En bovendien: rond Parijs hebben we de Franse motoragenten in een overhemd met korte mouwen grote snelheid zien maken. Of jonge mannen met vriendin achterop: korte broek en hoge hakken (de vriendin dan). Dan kun je wel een reflecterende band hebben en stickers op je helm, maar die helpen niet als je onderuit gaat.

De romantiek gaat er wel af: reflecterende kleding, ABS, APK (?), stickers. Wat gaan we nog meer krijgen? Katalysator, een electromotor, veiligheidsgordels, afstandssensoren, airbags (zit al op sommige Goldwings)..?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 jan. 2012 23:30 
Voorstel: 3 stickers is voorschrift: Fuck Fuck Sarkozy
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 jan. 2012 00:33 
De reflecterende stickers zijn te koop bij Topworld.NL .

Reflecterende 3M transfers voor motorfiets of scooter helm
O.a verplicht in Frankrijk
4 stuks à 9 x 2,5 cm

Kosten € 2,00

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 jan. 2012 00:47 
Als aanvulling op het voorgaande:
Het Franse recht baseert zich op een lacune in de ECE 22-05-keurnorm, waarin
landen afzonderlijk het gebruik van reflecterende stickers verplicht kunnen stellen.
Maar deze verplichting is alleen van toepassing op de verkoop van motorhelmen
in Frankrijk. Ben je als toerist onderweg in Frankrijk, dan moet je helm volgens
ECE 22-04 of -05 zijn gehomologeerd. Het aanbrengen van de reflecterende
stickers is als motortoerist dan niet nodig.

Wederom de groeten
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 jan. 2012 12:52 
ja marco,

dat zou niet leuk zijn een kerstboom verplicht op de motor, want dan val ik niet meer op...

groetjes werner (wel een leuk idee kerstverlichting op de motor)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 jan. 2012 23:19 
Chantal ik moet je bekennen dat ik een lichte glimlach niet kon onderdrukken toen ik je posting las. Je eindigt met : " ik vind dat men zelf moetkunnen kiezen of men reflectie aantrekt of niet " terwijl je in het midden zegt : "ik heb het werner ook verplicht toen hij op zijspan in donker reed ". LOL

Groetjes en beterschap Luc.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 jan. 2012 00:31 | Aangepast door: pjotter 
ik heb eens stevig gegoogled maar kom overal tegen wat ik al wist. Helmen en stikkers gaan niet goed samen.
Met name kunststof helmen kunnen aangetast worden door de lijm van de stikker. Dit geeft broze plekken die de veiligheid niet ten goede komen.

Carbon-, kevlar- en glasfiberhelmen met een laklaag en een vernislaag moeten er in principe tegen kunnen.
Maar dan kom je bij het estetische oogpunt, zeg nou zelf, wie zit er nou te wachten op stikkers op z'n helm.
Ik iig niet.

Adiõs Globentr(pj)otter (die ook niet op een kerstboom zit te wachten)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver chantal

Bestuur 
#13 | Geplaatst: 19 jan. 2012 21:28 
ja luc maar ik verplicht het niet iedereen. alleen degene die ik liefheb. en dat ook alleen op zijspan omdat je hem dan echt niet zag zitten.... en wil toch wel graag dat men ziet dat het motor is en niet een rare auto ofzo

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Frankrijk verplicht reflecterende kleding

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 1 [ coenox ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven