Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Kriebel-bloed

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2012 16:14 
September: nog even rijden, best goed weer.
Oktober: Nu kan het nog, misschien volgende maand al winterstalling.
November:Het is nog steeds lekker weer. Hoelang zou ik nog door kunnen motorrijden?
December: Nog heerlijk om te rijden, waarom zou ik de motor in de schuur zetten?
Januari: Nog steeds geen winter, ik blijf lekker rijden.
Begin februari: Ai, Winter, met vorst, pekel en E-koorts. Nu even niet
Half februari: Motorrijden! het kan weer.....

Maar er ligt nog wel veel pekel op de weg.

En hoewel de meeste mensen een redelijk mooie dag uitkiezen, als de zon zijn best doet om 20 of meer graden op de celcius schaal te produceren, en t-shirt en korte broek de meest prettige kleding is, sta ik nu met een dikke jas aan mijn CX te wassen, en alle pekel eraf te borstelen.

Harmony,
Hans.
( die niet altijd doet wat "men" pleegt te doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2012 19:29 | Aangepast door: sieds 
Dat heet: 'directe behoefte bevrediging' Hans.

en je moet natuurlijk proefritten maken om te zien dat straks alles oke is met Rakker.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 feb. 2012 21:24 
Bij mij kriebelt het ook, Hans. Maar ik wacht nog even tot alle pekel weg is. Ik vind dat zonde van mijn motor. Had ik nu maar een extra pekelfiets gehad...

Ik heb vorige week wel even de motor gestart onder het afdakje in de tuin. Hij moest van heel ver komen, maar nadat ik de oude benzine uit de carbs heb afgelaten, en er verse brandstof aangezogen werd, startte hij in één keer. Wat een heerlijk geluid was dat!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 feb. 2012 22:48 
hans,

wat is e koorts? en die pekel moeten ze maar afschaffen, dat smaakt veel te zout tijdens het rijden (lees driften) met het zijspan

groetjes werner (wel jammer dat de sneeuw al weg is, maar wel ervan kunnen genieten!)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 16 feb. 2012 23:06 | Aangepast door: Hansv 
Werner, jij rijdt elk jaar de alternative elfstedentocht, en weet toch niet wat E-Koorts is?

E-koorts is er in de winter, in Friesland een beetje, en de rest van Nederland wordt gek zodra er ook maar op het kleinste slootje of vijvertje geschaatst kan worden.

Zou het doorgaan, krijgen we een echte winter, is er kans op..... Koorstachtige gesprekken, want de E-koorts is in het land:

Elfsteden koorts.......

Harmony,
Hans.
( is er niet tegen ingeent, maar ook niet zo gevoelig voor )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2012 00:08 
ja hans,

die koorts ken ik wel, maar niet zo vroeg in het jaar
meestal komt die een paar weken voor pinksteren opzetten he! eigenlijk al in begin maart heel even als de kaarten besteld worden, maar dan is het lang rustig...

groetjes werner (weer iets bijgeleerd; e-koorts)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2012 12:52 
Vandaag weer na wel drie weken weer op de motor naar het werk. Heerlijk weer!!!

E-koorts dat is toch dat de Friezen heel Nederland gek maken en dan de boel afblazen?
It keet net on...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2012 15:54 
kriebels, ja kriebels om te beginnen aan mijn drie wieler......
GL650, met zijspan.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 feb. 2012 18:35 
heye.. wil jij de friese taal niet zo verkrachten?

elfsteden koorts is dat waar de hollanders als geflipte koeien proberen de woorden "it giet oan" uit de friezen te trekken..

terwijl de friezen gewoon een stukje willen "reedriede".

overgens viel in december prima te rijden! het kriebeld elke dag.. als je jeuk hebt moet je krabben en als het kriebeld moet je rijden!

vandaag trouwens druk met 2 wielers in het noorden, en ze zwaaiden allemaal!

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 feb. 2012 11:57 
@ hans.

E-koorts is toch het zelfde als bsE.
Ze worden helemaal gek, slepen alles en iedereen mee in hun zotte gedrag om vervolgens te zeggen dat het niet doorgaat.

Adiõs Globentr(pj)otter (die bij is dat hij zijn schaatsen in het vet heeft gelaten)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 feb. 2012 21:05 
arcath,
hollanders, zo word wel vaker heel nederland genoemd. maar bedoel je noord of zuid?

pjotter,
hoop niet dat het 't zelfde is, bse koeien worden toch afgemaakt? heb je bij de 11stedenrit alle stempels, krijg je aan het eind een spuitje in plaats van een plaquette?

groetjes werner (houdoe)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kriebel-bloed

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven