Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Rigoureuze starttip

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 maart 2012 12:48 
Hoi,

Vorig weekend wilde ik mijn cx voorzichtig uit zijn winterslaap wekken. Maar aanslaan, ho maar! Na flink doorstarten bleken de bougies vrijwel droog. Even het benzineslangetje eraf gehaald om te zien of daar benzine uitkwam - en dat kwam er volop. Moest dus in de carbs zitten. Toevallig stond de compressor in de buurt. Even via het slangetje 2 bar er doorheen geblazen en ....... Hij sloeg onmiddellijk aan
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 maart 2012 13:57 
Vandaag ook een van de motoren proberen te starten. Die wilde ook niet meer aanslaan. Starthulp gebruikt, gas open en starten. Toerenteller ging meteen naar de 7500 toeren. Stationairschroef verkeerd ingesteld, ik had dus teveel benzine waardoor de motor niet wilde starten.
Motor loopt in iedergeval weer, nog niet lekker dus binnenkort een bezoek aan de garage.

Cosmar (sleutelvreugd)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 maart 2012 22:04 
Ik heb vorige week mijn silverwing geprobeerd te starten,
Die had altijd al na de winter problemen met starten.
Hij deed het dus niet maar toen twee bougies die ik vorig jaar met de tulpenrit in hypolietushoef heb gekocht erin gedraaid.
En waarempel direkt starten, het blijkt dat de silverwing dus speciale bougies nodig heeft zonder weerstand. De weerstand zit ook in de doppen dus tweemaal weerstand is teveel.
Dat is mij toen ook verteld en ook zo verkocht.
de ontsteking is dus anders met een normale cx, die vonkt ook met een weerstandbougie nog volop.
gr norbert
nb

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2012 09:10 
ja dat klop ook er zijn twee verschillende ontstekkings systemen
CDI en Transsistor
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 maart 2012 11:37 
oeef, zomar effe 2bar 'ergens doorheen' jagen zou ik toch niet zomaar doen. Mijn angst: Of ik blaas iets krom wat recht had moeten zijn. Of ik blaas iets nog meer naar binnen wat er al helemaal niet had moeten zijn!
Vorige week min CX uit de garage gehaald, twee keer drukken, en lopen maarrrr!
"Braaf beesie, ja wat iessie een braaf beeesie he. Wat geeftie de baas een plezier he!"
Vooral veel tegen het ding praten, dat doe ik nou altijd
H.F.Leenders

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 maart 2012 15:06 
ook mijn cx500 z aangeslingerd, gisteren.
heb het gevoel dat hij inhoud boven de 7000 toeren en dat hij meer zou kunnen leveren in het hele toeren berijk.
wat is de gouden tip?

ps heb het luchtfilter al gewisseld.

alvast bedankt..

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 maart 2012 15:10 
sorry ging even iets fout..
heb niet 3x de zelfde problemen....

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 4 maart 2012 16:48 
nou dirk,

of je hebt 3 cx'en? mijn cx'en (wel 3 stuks) ook geprobeert te laten lopen, ratje wilde niet echt lekker, weer die choke kabel. het zijspan had een lege accu en de gouwe sprong wel bijna meteen aan. de andere honda; een goldwing wilde niet onder de 3000 toeren lekker regelmatig blijven lopen.

groetjes werner (alleen de yammerdan wilde meteen starten en lopen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 maart 2012 20:04 
>oeef, zomar effe 2bar 'ergens doorheen' jagen zou ik toch niet zomaar doen


eh, nee, ik ook niet zomaar. Maar feit is dat ie daarna wèl startte. En die 2 bar komt alleen bij de vlotter pennetjes aan, daarna kan 't wel weer weg.

Dus mischien niet zomaar, en ook niet met een volle 6 of 8 bar, maar na er eens over gedacht te hebben is 't toch smakelijker dan zelf in die leiding blazen en als gezegd - hij loopt weer, mooi toch?

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Rigoureuze starttip

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven