De laaddruk wordt opgebouwd tussen 3000 en 4000 toeren.
Bij
4000 toeren is deze bijna volledig opgebouwd en heeft de 500Turbo al 45 pk.
Een CB750F heeft dan nog maar 33 pk en een CB900F nog maar 40 pk.
De turbo heeft al een opmerkelijk effect vanaf lage motortoerentallen en op het enorme motorkoppel over een groot toerenbereik.
De rijder kan ten volle genieten van het krachtige turbo-effect in het hele toerengebied van de motor, van laag tot hoog (8000 toeren).
De turbo-compressor is extreem klein en exclusief voor de Honda CX500 Turbo ontworpen en ontwikkeld. De diamameter van het door de uitlaatgasenergie aangedreven turbowieltje is slechts
50 mm.
De diameter van het compressorwiel dat de inlaatlucht comprimeert bedraagt
48 mm.
Het maximaal gebruikte toerental is
180.000 per minuut.
Unieke machine van Honda!
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'