Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

versnellingspookje komt steeds los

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2012 13:26 | Aangepast door: danielstrouven 
Ben deze eerste vakantieweek druk bezig geweest met de custom, al wat ik er ooit wou opzetten is nu eindelijk gelukt. Groot onderhoud, nieuwe achterband, nieuwe achterdempers, rvs remleidingen, allemaal gedaan.
Grappig is wel dat de enige kabel die ik de laatste 2 jaar nog niet vervangen had, die van de toerenteller, net gebroken is, die is dus in bestelling.
Eén dingetje wil me maar niet lukken, dat is het pookje van de versnellingen vast zetten op dat geribbelt asje. Heb de groef eerst wat wijder gemaakt, toch komt het steeds los. Heeft er iemand zo'n pookje in redelijk goede staat, en wil hij het dan ook nog aan mij verkopen/eventueel verzenden?
Ik weet niet zeker of dit pookje universeel is onder alle modellen, het is dus bedoeld voor een cx500Cb '82.
Alvast bij voorbaat grote dank!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2012 13:29 
Als je het schroefje goed vastdraaid moet ie gewoon vast blijven zitten.
Pookjes hebben we nog wel in de bak liggen.

teto@hondacx500.com
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2012 17:53 
Zoek een passend inbusboutje, een van 8.8 deze kan je dan goed vastdraaien.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 juli 2012 01:54 
Je hebt gelijk O.J., ik ga eerst een een sterker inbusboutje proberen.
Ik hoop alleen niet dat ik zolang met een los schroefje gereden heb dat de ribbeltjes van het asje zijn verdwenen. Ik ga het eerst maar eens goed onderzoeken...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jowan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 juli 2012 20:35 
Daniel, ik geloof dat onze cx'en tweelingen zijn. Mijn toerentellerkabel heeft het ook begeven vorige week. En ja ook RVS remleidingen geplaatst.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 juli 2012 17:28 
Da's goed nieuws Jowan, dat betekent waarschijnlijk dat de voorvork terug in orde is?
Komt ge ni eens af naar stamcafe morgen? Anders spreken we eens af he, dan kom ik op bezoek!
Tussen haakjes, met een sterker inbusschroefje lijkt het opgelost, de" draad was beschadigd van het origineel, hopelijk is de draad van het pookje zelf nog goed(denk het wel).
Dus merci OJ voor de goede tip!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jowan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 juli 2012 10:31 
Inderdaad de CX rijdt weer als een tierelier. Stamcafe zal niet lukken vanavond, en ja we moeten zeker eens afspreken
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 juli 2012 18:38 
Das goed om te horen. Zal je een mailtje sturen binnenkort om iets af te spreken!
Dat kl*teding blijft trouwens loskomen, schroefdraad is versleten in schroefgat pookje, en ribbeltjes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Morgen nog eens goed kijken, en alvast Teto een mailtje sturen.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 juli 2012 18:26 
Schroefdraad weggeboord, langer stelboutje genomen, en aan de andere kant moertje erop en klaar. Toch plaats genoeg, ziet er stevig uit nu.
Nu zou het toch moeten blijven zitten, morgen uittesten...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 versnellingspookje komt steeds los

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven