Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

APK VERPLICHT voor motoren ouder dan 6 jaar

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 juli 2012 00:12 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
APK verplicht voor alle motoren in Europa vanaf 4 jaar,daarna 2 jaar en dan elk jaar, dus voor mij 3X APK per jaar voor de motoren, die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden! Absurd, zie de site van de MAG.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2012 07:19 | Aangepast door: JiMi 
Ik vraag me bovendien af welk doel deze APK zal dienen. Het diagnosticeren en voorkomen van cruciale gebreken aan de motor? Hoeveel ongevallen, waarbij motoren zijn betrokken, hebben als oorzaak een gebrek aan de motor? Heel weinig lijkt mij. De meeste ongevallen komen door te hard rijden of doordat iemand de motor over het hoofd ziet.

Of toch niet? Zijn wij als motorrijders zo laks dat we op gladde banden rijden? Of met slechte remmen? Kan me nauwelijks voorstellen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juli 2012 07:53 
ja apk,

en dan mijn rat afkeuren omdat er iets loshangt? doe ik daar ter plekke vastmaken met ijzerdraad, tie wraps en duck tape!

groetjes werner (apk = altijd penningen krijgen, voor de staat dan)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2012 11:07 
Het gaat ons geld kosten en ik zit echt niet te wachten op zo'n APK keuring, maar of het een slechte zaak is?? Wij zorgen echt wel dat we veilig op weg gaan, maar ook onder de motorrijders zijn er personen die het wat minder nauw nemen met sommige zaken. Je ziet regelmatig gladde bandjes.
Ook aan het geluidsniveau van sommige motoren mag wel iets gedaan worden.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 juli 2012 11:40 | Aangepast door: sieds 
APK artikel

undefined:
Ook aan het geluidsniveau van sommige motoren mag wel iets gedaan worden.

Helemaal mee eens dat loopt in Ned. de spuigaten uit
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2012 12:01 
CX vrienden,

Het is goed voor de werkgelegenheid, en om de staatkas beetje te spekken.

Je gaat na de keuring zo als het moet, na de keuring gaat het weer terug na hoe het was.

Dus je orginale onderdelen niet verkopen maar bewaren voor de APK keuring.

Tevens heb ik ander probleem op mijn kenteken staat cx 500 euro , en ik rij en heb een cx 500 Turbo en dat van de 1ste eigenaar.

Groet Arno
uit het zonninge Hengelo.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 juli 2012 13:00 
Wouter weet er alles van met de APK op een CX. Hij heeft enkele jaren in Engeland rondgereden. Hij zal ons alle zin en onzin kunnen vertellen met betrekking tot de motorapk.

Geluidsoverlast is ook al doorgedraaid. Met een nieuwe motor die voldoet aan alle eisen mag men niet op het circuit rijden omdat de originele uitlaat te luid is??

Cosmar ( wil nog niet dood dus zorg dat mijn motor veilig is)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 juli 2012 15:20 
Vraag mij overigens af of "oldtimers" niet vrijgesteld zijn, net zoals bij auto's.
En klassiekers misschien om de 2 jaar.
???
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 juli 2012 19:25 
nou sieds,

jij zegt; of "oldtimers" niet vrijgesteld zijn, net zoals bij auto's.
maar ik heb/had een oud golfje ook wegenbelastingvrij maar daar mocht ik elk jaar wel gewoon mee naar de keuring komen!

groetjes werner (nu een andere auto, moet daar zelfs weer wegenbelasting op betalen)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 13 juli 2012 09:53 
Klik hier voor extra info over APK voor motoren, scooters en bromfietsen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 juli 2012 14:48 
Zie ook de site van www.motorrijdersactiegroep.nl , hier kan je doorklikken naar de officiële notitie van Brussel. Eigenlijk zijn wij het slachtoffer van die jongelui op die (rot) brommers, die de meeste ongelukken maken. Zie de grafieken en tekst van deze notitie.

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 juli 2012 16:08 
Beste mede club leden, ik ben tegen apk, maar blijf dit onderwerp wel volgen. Mocht het ingevoerd worden dan heeft dat voor mij persoonlijk verstrekkende gevolgen.
Ik heb momenteel een stuk of 15 GL of CXén op naam staan plus nog andere motorfietsen. Dus.......
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 13 juli 2012 17:47 | Aangepast door: sieds 
Ja hoor, vrijdag de 13e
Europa maakt APK-plannen bekend

Het is officieel: zoals we al voorspelden is de Europese Commissie vandaag gekomen met een voorstel om een Europese APK voor motoren te introduceren.
In een mededeling die bekend werd gemaakt op vrijdag 13 juli zegt de Europese Commissie: "Technische controles worden ook verplicht voor de groep weggebruikers die het meeste
risico lopen: de aangedreven twee- of driewielers (motor- en bromfietsen)".
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 14 juli 2012 12:07 
sieds,

het bericht is door henk al op de 12e geplaats hier. maar ik vroeg jou ook op de 12e al iets (lees maar eens terug) dan wacht ik wel op het antwoord?

groetjes werner (heb weer ruimte op de oprit)

Schrijver sieds

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 15 juli 2012 01:13 | Aangepast door: sieds 
Ja Werner en voordat Henk de link plaatste had ik deze ook al geplaatst maar feit blijft dat de beslissing pas op de 13e in Brussel is genomen dus daarvoor was het nog een voornemen

Mijn Volvo van 1965 moet om de 2 jaar gekeurd worden.
En nog iets ouder hoeven niet meer gekeurd.
Moet het opzoeken bij de RDW hoe het precies zit, maar dat kan jezelf ook.
'Leaver dea as slaef'

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 APK VERPLICHT voor motoren ouder dan 6 jaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven