Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

kostprijs nieuwe cx?

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 aug. 2012 01:33 
Ja, ik krijg wel eens de vraag hoeveel een cx nieuw moest kosten als je hem in de garage ging bestellen. Zelf nooit gedaan, ik ben tweede eigenaar en heb hem gekregen van de eerste eigenaar. Maar deze weet alleen dat hij redelijk duur was, en dat hij drie studentenbaantjes deed om hem te verdienen.
Weet iemand het precies? En meer bepaald het cx500 custom type in 1982, al zal dat niet veel verschillen van de andere modellen waarschijnlijk.
Hij denkt dat het zoiets van een 230 000 frank was. Dat zou nu zo'n 5500 euro zijn...
Ik hoor het graag.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 aug. 2012 09:12 
Een GL 500 koste in 1984 €. 4450,--
Een GL 650 D koste in 1984 €. 5.660,--
Een CX 650 Turbo koste in 1984 €. 8.165,--
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 aug. 2012 11:08 
Zal in België iets minder zijn geweest, want daar hebben ze niet van die vreselijk hoge belastingen op motorvoertuigen.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 aug. 2012 12:10 | Aangepast door: Hansv 
Volgens het artikel in Moto '73, hier op de site onder "over Cx" --> "Publicaties" --> "artikelen in tijdschriften" koste een CX500 (standaard uitvoering van 1978, dus een 'z' model) 6300,-- ouderwetse harde guldentjes.

Met de gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek erbij, waar we de inflatie van af 1963 kunnen bekijken, kom ik, na een excel-berekening, tot de verrassende uitkomst , dat de CX vandaag de dag 6538,-- Euro / 14409,-- gulden zou moeten kosten.
En dat is dan 263.742,42 Belgische Franken.

Meer dan een nieuwe Deauville...

Volgens een ander artikel uit "Moto '73", uit Juli 1980, waar de Custom werd geïntroduceerd, koste de Custom bij zijn verschijnen 6650,-- gulden.
Twee jaar later, met inflatie van 6,5 en 6,7 procent, zou dat ongeveer 7520,-- gulden zijn.
Doorrekenend met die getallen komen we uit op 6214,-- Euro, of 13706,-- gulden. In Belgische Franken is dat 250.672,29

(NB de inflatie cijfers gelden natuurlijk alleen voor Nederland)

Harmony,
Hans
( laat rekenen aan de computer over )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 13 aug. 2012 13:21 
hans,

je gaat de cx toch niet vergelijken met de deauville?(vind de pc nog mooier) dan nog eerder met een cb. had niet anders verwacht als dat de cx duurder zou zijn.
maar voor 14000 euro zou ik toch eerder weer een 2e hands goldwing kopen dan een nieuwe cx...

groetjes werner (lekker weer een bakfiets rijden)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 aug. 2012 14:01 
Werner,

De CX is vanzelfsprekend natuurlijk onvergelijkbaar.
Op de site van Honda Motoren staat nog wel een NT Deauville, maar geen PC. En het ging me even om een oppervlakkige vergelijking, kijkend naar de prijs.

Harmony,
Hans.
( CX rules 4ever en zo ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 aug. 2012 16:21 
Had je toen een CX 500 Turbo gekocht dan had je mooi goedkoop gereden.
Je krijgt er nu weer bijna hetzelfde voor.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 aug. 2012 19:43 
Prijzen in dat tijdschrift had ik ook al eens gezien, maar die zijn vaak toch veel hoger dan in het echt hoor. Zeker Honda had de naam (hier in België dan toch) van grote kortingen te geven, en later terug te verdienen met herstellingen die dan wel heel pittig geprijsd waren.
Is er niemand die de zijne nieuw gekocht heeft ooit dan?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 aug. 2012 21:32 
Tja Daniël,

Ik weet echt niet wat de prijzen in het mooie Belgische land waren, in de tijd dat de franken daar over de tafel rolden, en waar nu de euro moeite doet om overeind te blijven.

Succes met je zoektocht, en misschien vindt je nog, via Honda BE de dealer die deze CX500c voor het eerst heeft verkocht, en misschien heeft die nog de boekhouding van als die jaren bewaard, uit nostalgische overwegingen.

Je weet het maar nooit.......

Het bedrag wat je eerder noemde kan best juist zijn, 'k Ben maar 'n Hollander hé , die weten dat soort belgische dingen nie.


Harmony,
Hans.
( Als geboren limburger toch ook niet helemaal een hollander.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 kostprijs nieuwe cx?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven