Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Keuring Motorfietsen

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2012 12:01 
Hey CX ers.
Ik ben het helemaal eens met de meeste motorrijders dat er geen keuring moet komen op de (originele) motorfietsen die zo uit de fabriek komen.Die zijn op voorhand getest op veiligheid.Maar waar ik wel voorstaander van ben is de motorfietsen die gepimd worden naar eigen smaak.Met een lange voorvork in waar men de straat niet kan indraaien en een stuur er op waarop de berijder precies op een pastoor die vooraan in de kerk het geloof staat te prediken met zijn armen hoog in de lucht.Een vier in één uitlaat eronder waar de decibels oorverdovend zijn en voetsteunen die op een onmogelijke plaats gezet worden om toch maar te kunnen liggen op de bike.Maar zulke moto's met cowboys waren er weinig in Brussel aan de Heizel.
Voor deze motorfietsen mag een technische keuring wel om veiligheid na te gaan.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2012 12:19 
hallo johnny,

dat is ook discriminatie, dus als de motorfiets maar origineel is is het goed, onderhoud is dan niet nodig want hij is toch origineel. (zijn er genoeg die zo rondrijden) maar als ik met mijn verbouwde rat, ziet er niet uit maar ik hou hem wel bij, moet dus van de weg gehaald worden?

apk komt er gewoon, want dat levert weer extra geld op voor de staat. en ik rij gewoon met die rat erheen en zie het wel, ze keuren niet het uiterlijk maar de belangrijke dingen net als de remmen enzo... maakt hun toch niks uit of er een langere voorvork opzit en een hoger stuur, als ie het maar doet.

groetjes werner (weet dat er wel verschillende ratbikers naar brussel waren)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2012 12:44 | Aangepast door: Jottum 
Johnny heeft zeker een fabrieksoriginele fiets, geen verandering in kuip, geen koffers of tassen, het originele motorblok, de originele teller???
M.a.w. waar leg je de norm?

Mijn norm ligt hier:
Kouwe jatten!

P.s. heb net een set brulpijpen er onder gezet
P.s. 2 heb jaren geleden al mijn normen over boord gegooid
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2012 10:39 
De grote vraag is waar ongelukken door veroorzaakt worden. Ik heb namelijk niet het idee dat dit met slechte remmen, verlichting e.d. te maken heeft. Meeste motorrijders zorgen toch wel dat dit voor hun eigen veiligheid goed geregeld is. En daarmee is de keuring toch gewoon geldklopperij.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2012 11:11 
De meesten hebben (gelukkig) nog nooit een ongeval gehad met hun gepimde bikes.Mijn vriend(god hebbe zijn ziel) reed met een BMW k75 enkel met een verhoogd stuur op,op een rechte baan aan de door de wet aangegeven snelheid en werd aangereden door een autobestuurder die van een parking kwam.Het gevolg mijn vriend overleed op de weg naar het ziekenhuis.Toen kwamen de verzekeringen in actie met het resultaat de ouders van de overledenen konden opdraaien voor de schade aan de auto de kosten voor depanage en de gerechtskosten + een boete.Nochtans werd de motorrijder in zijn recht bevonden door het gerecht maar niet door de verzekeringen.Dit allemaal omdat de motor niet meer origineel was aangaande een verhoogd stuur en dus niet meer veilig bevonden werd door de verzekering.
Ik zie in de toekomst nog vele bikes te koop aangeboden worden tegen een habbekrats omdat ze te duur zullen worden om terug in een deftige staat te brengen.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2012 11:53 
Een triest verhaal! Zondermeer. maar wat je beschrijft is meer de hufterigheid van de verzekeringsmaatschappijen die graag incasseren maar het woord uitbetalen niet in hun vocabulaire hebben staan.
Het zou mooi zijn als daar ook eens wat weerstand op wordt uitgeoefend!!!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2012 01:02 
@coen,

ben ik met je eens, hadden ze niet zo'n anti rokers campagne moeten houden haden ze daar meer op kunnen blijven verdienden bijvoorbeeld.

@johnny,
dat is heel erg, dat het meestal niet de motorrijder zelf zijn fout is maar door de ander is bekend! (en verzekeringen ja die doen alles om niet te hoeven betalen)

groetjes werner (mijn 3 regels voor motorrijden; 1 kijken, 2 kijken, en 3 dan ook nog voor de automobilist meekijken)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 sept. 2012 20:19 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
@Werner, ik rook niet maar mijn motor wel, dat levert ook heel veel centjes op, v.a. maandag al weer 20 cc minder voor dezelfde prijs en inclusief de torenhoge accijns!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 sept. 2012 21:36 
En het mooie vind ik, iedereen klaagt over van alles en nogwat.......... maar uiteindelijk blijven we gewoon doorrijden. (tja wat heeft klagen dan voor zin)

Adiõs pjot. (die maandag weer naar Spanje vertrekt)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 sept. 2012 00:55 
ja henk,
Dan hadden we maar een moderne nieuwe motor moeten rijden, word er dan gezegt. Die zijn nog zuiniger ook...

Pjotter,
Nederlanders moeten altijd wat te klagen hebben he?

Groetjes werner (weer naar spanje, je ben net thuis?)

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Keuring Motorfietsen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 9
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven