Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

contactslot

Schrijver Glenn Geldof
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 okt. 2012 20:13 
Beste CX liefhebbers,

Ik ben mijn CX 500 C (PC01) aan het opknappen, maar blijkbar is dit een Delux versie zo te zien aan de afbeelding die hier bij staat op de site (achterlicht staat rechtstreeks op het spatbord gemonteerd)
Ik heb problemen met mijn contactslot, geeft in de aan stand geen stroom meer door naar mijn achterlicht en in de P stand nog wel.
Maar als ik overal kijk voor een nieuw slot (roukama,..) kom ik altijd een slot tegen met 6 pins, maar dat bij mijn motor is maar met 5 pins, stekker is precies wel voorzien voor 6 pins, maar er zit geen 6e kopere fiche op slot en stekker, dus 5pins.

Weet er iemand waar ik het juiste slot kan vinden, kan er mij iemand helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Glenn

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 okt. 2012 21:30 
Hoi Glen,
Je kan het contactslot gewoon demonteren ,schoonmaken(groeneaanslag verwijderen en kontakten opschuren) daarna weer monteren en alles werkt weer naar behoren let op het veertje en het kogeltje dat je dat niet kwijtraak
als ik het goed heb kun je hem in de p stand zonder iets kapot te maken uit elkaar wippen(bij hans V op zijn motorsite staat er ook een verhaaltje over meen ik )

gr Arnold

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 okt. 2012 00:59 
hoi arnold,

bedoel je deze link?
contact slot

groetjes werner (site van hans, heel handig)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 okt. 2012 11:02 
Als het om een 5 pins contact slot gaat heb ik die nieuw op voorrad liggen.

Je kunt me een foto sturen, en dan kijk is of het dezelfde is.
Tevens doe ik je via de mail de prijs door geven van een nieuw ongeberuit slot.

Als blijkt dat ik niet de juiste heb, dan zal ik kijken of er een andere oplossing kan zijn. Ook daar geld dat het om nieuwe sloten gaat.

SLoten worden met 2 neiuwe sleutels afgeleverd.

Dan wil ik je er op wijzen dat je de zekeringen na moet lopen. Dit probleem kan ook uit een zekring voort komen.

Groetjes Marco.

Mail voor informatie naar:

Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 16 okt. 2012 19:06 
Glenn,

Je zou ook het verhaal over het schakelen van het slot even na kunnen lezen, mocht je ertoe over gaan om het ding schoon te gaan maken.
Het staat op de technische pagina's van het logboek, onder CONTACTSLOT

Harmony,
Hans.
( heeft in het verleden heel van afgepiekert over het slot )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Glenn Geldof
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 okt. 2012 22:24 
Beste cx liefhebbers,

Alvast bedankt voor de nuttige info.
Ik heb het toch maar eens geprobeerd daarnet om het te openen.
Ik dacht: baat het niet dan schaad het niet... en inderdaad, het is me toch gelukt en alles werkt weer naar behoren.
Mocht ik toch nog problemen krijgen ( wat ik wel verwacht want er was 1 contact en veertje een beetje in het witte plastic gesmolten zodat het schuin kwam te staan en de ronde contactjes in de zwarte ring niet goed meer raakte) neem ik zeker nogmaals contact met jullie op.

Ik zal zeker even een foto posten na de winter als ik hem heb opgepoetst en gespoten heb.

Vriendelijke groeten.

Glenn

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 okt. 2012 21:40 
Mooi dat het gelukt is met de duidelijke omschrijving van Hans V

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 contactslot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven