Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

verhoogd windschermpje

Schrijver jakob

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 dec. 2012 23:19 
In de showroom bij de CX 500 E / 650 E staat bij nr. 22 een rode CX met een standaard stuurkuipje. Hierop gemonteerd een heel, heel mooi verhoogd schermpje.
Wie weet :
* neemt dit net dat beetje extra wind van de helm op de snelweg ? ( ben zelf 1.84 cm. )
* waar zoiets te verkrijgen ?
Op langere ritten op de snelweg heb ik eigenlijk net teveel winddruk op de helm.
Ben op zoek naar een verhoogde ruitje, en dit mooi geintergreerd komt te zitten op het originele stuurkuipje.
Iemand nog suggesties ?

Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 dec. 2012 00:05 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Jakob, je zou eens kunnen kijken bij een BMW dealer, die Touratech accessoires verkoopt. Dit merk heeft diverse modellen opzetschermpjes voor diverse BMW modellen. Je kunt ze direct op jouw scherm monteren en ze hebben daar ook wat demomodellen van liggen. Ik heb er zelf één op de Turbo en dat scheelt al een heel stuk.
Ze zijn niet goedkoop, maar voor een kleine meerprijs (ongeveer 15 Euro) zit er een slot op tegen diefstal.

http://shop.touratech.nl/catalogsearch/result/?q=windscreen

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 dec. 2012 00:31 
Maar ik merk dat zelfs een volle kuip je niet uit de wind houd. Op mijn CX500E zit een Schurgers kuip waar de wind nog steeds omheen gaat en mijn helm weet te resoneren. Ga ik nou op de GL rijden dan heb ik nergens last van! Ik denk dat een E "kuipje" niets doet met de wind om je heen. Het enige dat uit de wind zit zijn je tellers!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver jakob

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 dec. 2012 12:54 
@ Henk, bedankt voor de tip, had hem ook al bij jouw op de turbo gezien.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar het verhoogde schermpje van de rode cx hoe dat bevalt en waar dit te vinden is.
Ik hoef niet helemaal uit de wind, maar wil alleen de nekspieren ontlasten.
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 verhoogd windschermpje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven