Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

apk van de baan?

 
Schrijver Jan vd Geest
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 dec. 2012 21:51 
Géén APK keuring

De Raad van de Europese Unie heeft negatief geadviseerd op het APK-voorstel van de Europese Commissie en de eis geschrapt om ook motorfietsen te onderwerpen aan een periodieke technische keuring.
Vanuit verschillende lidstaten is forse kritiek gekomen op het oorspronkelijk voorstel van de Commissie, waaronder uit Nederland. Op 22 september jl. trokken duizenden motorrijders nog naar Brussel tijdens de protestrit tegen een Europese APK.
De discussie is hiermee nog niet volledig van tafel. Er wordt verwacht dat de Europese Commissie hier niet mee akkoord zal gaan, maar de kans dat landen zonder APK voor motoren mogen vasthouden aan hun eigen wet- en regelgeving en niet door Europa zullen worden verplicht een volstrekt zinloze en geldverslindende motorkeuring in te voeren is nu groter dan ooit, aldus de MAG.
Het EU-voorstel om ook voor motorfietsen en bromfietsen een APK-keuring in te stellen, acht de ANWB niet zinvol. Motorrijders begrijpen zeer goed dat een goede technische staat van de motorfiets van levensbelang is. Technische defecten zijn dan ook zelden de oorzaak van een ongeval. Dat laatste geldt ook voor brom- en snorfietsen. Verder zal een APK-keuring voor bromfietsen die opgevoerd zijn weinig effect hebben omdat de ANWB verwacht dat het 'opvoeren' alleen voor het keuringsmoment ongedaan wordt gemaakt.

Bron: ANWB

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 dec. 2012 00:05 
hoera, eindelijk eens een triomf tegen de eu, sommige mensen denken nog steeds dat de eu ons een zegen brengt maar het liefst wil men ons alleen verplichtingen en boetes opleggen.Minister van de camp rijdt gelukkig ook zelf motor.
Van dit kabinet verwacht ik echter niet dat ze faliekant tegen de eu zijn.
En let op mijn woorden, of het blijft minimaal 5 jaar zo slecht of er komt een geniale politicus die ervoor dat nederland haar identiteit weer herkrijgt.
Dat laatste verwacht ik niet want wilders pakt het verkeerd aan.
Dessalniettemin moet er iets gebeuren want het volk vertrouwt de politiek niet en zij doen ook niet waarvoor men gestemd heeft. Verhogen van boetes heeft slechts tijdelijk effect.
gr norbert
nb

Schrijver Jan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 dec. 2012 08:43 | Aangepast door: Jan 
@Norby
Hier geen politiek s.v.p. Ik meen dat we dat ook afgesproken hebben.

Jan

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 dec. 2012 09:31 
@ Jan, dat heb je goed gezien en daarom, dient dit verwijderd te worden!!!

Groet Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 dec. 2012 10:02 
Ik wil liever geen politieke geluiden uit de rechterhoek te horen. Het stinkt daar namelijk.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 dec. 2012 10:59 
Wat bedoel je precies met: "Het stinkt daar namelijk"? Leg dat eens uit a.u.b.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 dec. 2012 11:56 
Heren, heren, doe mij - en volgens mij vele anderen - een lol en ga elders over politiek lopen hakketakken. We zitten hier op een motorsite, geen politieke site.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 dec. 2012 12:19 
helemaal me eens Marcel!

vooral met dat sleutelen...
even op iets leuks concentreren..

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 dec. 2012 14:33 | Aangepast door: Jottum 
Ok concentreren op iets leuks?
Komt dit door de APK die er niet komt?

APK waardig?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 dec. 2012 22:05 
Jammer, dat dit nog niet is verwijderd, want zo wordt mijn Vriendenclub ongewild kleiner, want ik heb geen oogkleppen op!

Groet Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 15 dec. 2012 22:25 
jottum,

daar zwerft op internet ook ergens een filmpje van rond hoe ze die uitbedacht hebben (en geschilderd) 3 of 4 verschillende motortypes.

groetjes werner (was een leuk filmpje)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 dec. 2012 14:15 
........ politiek hier op de site, ja nee, ja ik vind dat het soms wel moet kunnen. Echter begrijp ik ook wel de andere leden. Maar dit draatje weg halen gaat mij wel wat ver. Dus van mij mag deze blijven staan. Dan heb ik ook de voorkeur naar andere onderwerpen, en die gele motorfiets komt wat mij betreft wel door de apk. Zeker als ik hem mag keuren........
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 dec. 2012 21:59 | Aangepast door: Jottum 
Non political filmpje:

KLIK
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 dec. 2012 23:04 
@Marco je hebt helemaal gelijk, maar dat weghalen had ook direct moeten gebeuren na plaatsing, er is nu zoveel onder gezet, wat ook helemaal niets te maken heeft met het opschrift, dat het geen zin meer heeft.

groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 17 dec. 2012 21:56 
Wel of geen APK is nu eenmaal een politieke beslissing. Dus een beetje politiek, daar ontkomen we niet aan. Wel of geen EU, rechts of links (of het midden) hoort toch echt op andere fora thuis. Ik zie geen reden om berichten weg te halen, maar het lijkt me wel goed om dit draadje nu te sluiten.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 apk van de baan?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven