Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Oudere motorrijders

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 feb. 2013 10:20 
In de Telegraaf van vandaag: Oudere motorrijders van boven de 60 jaar raken vaker gewond na een botsing of een slippartij dan jongere. Volgens een Amerikaans onderzoek is de kans dat 60-plussers na een botsing in het ziekenhuis belanden zelfs drie keer zo groot dan dat bij jonge motorrijders het geval is

Gelukkig ben ik 59!!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 feb. 2013 10:28 
Shit 63: alle motoren te koop.

Maar volgens mij maken die jonge snelle rijders veel vaker ongelukken.

Wel eens gehoort van Idsert op zijn lezing over route 66 dat die Amerikanen bij de eerste de beste bocht onderuit gaan.

Wij hebben geen rechte wegen
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 feb. 2013 10:56 | Aangepast door: marcobecker 
eerste even kijken waar deze uitspraak vandaan komt. Telegraaf zeg je, maar hoe komt de telegraaf aan het artikel, en hoe is er naar deze vraag stelling gekeken. Wat is jong, wat is oud, en waar is dit onderzoek gehouden? Bij elke uitspraak die ik zie, hoor, lees, vraag ik mij dit vaak af. En dan,,,,,, weet je het......

Dan bepaal ik of ik er wat aan heb, en 90% is vaak altijd comercieel gelul....

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 feb. 2013 11:33 
Ik kan me voorstellen, dat het in de slechtste krant van Nederland staat, misschien wordt het morgen al gerectificeerd....motorbeurs op komst....Marco, je hebt volkomen gelijk, het zou iets kunnen zijn om een potje op te stoken, om wat advertenties te kunnen verkopen...

Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 feb. 2013 12:17 
Ik heb wel eens gehoord dat de interstate motorfietsen geen balhoofd meer hebben in USA vanwege het ontbreken van bochten. Misschien als er een Telegraaf journalist dit leest het als waarheid in de krant wil zetten?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 feb. 2013 13:17 
ik heb ook wel eens iets over america gehoord, van een gave band die hebben er een liedje over gemaakt;

groetjes werner (wat heb je aan een land als je er niet rijdend op je cx naartoe kan?)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 feb. 2013 13:46 
Heb ik nog net geluk met mijn 60 jaar.........maar dat wordt oppassen na mijn verjaardag
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2025)

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 7 feb. 2013 14:08 
Meer info over dit (Telegraaf?)artikel KLIK HIER
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 feb. 2013 14:50 
Vooral het zinnetje: ''oudere motorrijers beginnen nu eenmaal later met motorrijden''. Wat een onzin!!
theoj

Schrijver toto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 feb. 2013 17:01 
Theo:
oudere motorrijers beginnen nu eenmaal later met motorrijden

Logisch, die ouderen hoeven niet zo vroeg hun bed uit.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 feb. 2013 17:13 
En wij zijn ook nog van de bromfiets generatie en daar lag een goede basis voor het latere motorrijden.

Op de bromfiets nooit onderuit gegaan en gelukkig op de motor ook niet.

Groeten Sieds die 4 jaar op een bromfiets gewoond heeft.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 feb. 2013 17:19 
Ook ik heb de link bekeken, bij mij reist de vraag hoe groot de groep is van jonge rijders, en oudere rijders.

Als we naar nederland kijklen, verwacht ik dat de oudere rijder groep snel groter word. De jeugd gaat voorlopig niet beginnen met brommer rijden en of motorijden. Dus al de groep uit 2 jeugd leden bestaat, en uit 8 ouderen ( had net zo goed mars mannetjes kunne zijn) dan mag je verwachten dat het aantal ongelukken onder marsmannen hoger zal zijn dan onder de jeugd. Dus, als ik alles op een rij zet, mag ik aan nemen dat er meer ongelukken met marsmannen zijn, die dus ouder zijn dan onze jeugd. of zo iets dan.... ik denk dat de trekking wel duidelijk is, ik geef dus geeeen ruk om die televaag......groetjes Marco.

Volgende onderwerp, winterbanden zijn uitverkocht voor motorfietsen, ze liggen nergens meer op voorraad.....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 8 feb. 2013 09:09 
Het zou best kunnen dat ouderen vaker of meer letsel hebben, maar het is altijd link om resultaten van Amerikaans onderzoek naar de Nederlandse situatie te vertalen. Ik kan daar een heel epistel over schrijven. Er worden ook oorzaken als hartkwalen, hoge bloeddruk en diabetes genoemd. Nu weten we al dat die aaandoeningen in de VS veel minder goed onder controle zijn door het slechte verzekeringssysteem. Nogmaals, het zou allemaal kunnen, maar je mag het niet klakkeloos vertalen naar de Nederlandse situatie.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 feb. 2013 10:17 | Aangepast door: beinhart 
Logisch, die ouderen hoeven niet zo vroeg hun bed uit.

geweldig, ik wil ook een ouwe motorrijder worden!

groetjes werner (hard op weg...)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 8 feb. 2013 10:36 | Aangepast door: Superpapa 
Reactie Sieds: En wij zijn ook nog van de bromfiets generatie en daar lag een goede basis voor het latere motorrijden.

Op de bromfiets nooit onderuit gegaan en gelukkig op de motor ook niet

Sieds roert hier een mooi onderwerp aan en misschien in deze tijd dat we toch niet actief rijden leuk om daar eens over te praten: onze bromfietstijd.
Ik maak wel een nieuw onderwerp en wie weet komen er prachtige verhalen los van "vroeger ".

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Oudere motorrijders

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven