Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Met drank op een motorrijder dood rijden

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 feb. 2013 16:47 
Een 42-jarige dronken automobiliste uit Nigtevegt die in maart vorig jaar een 44-jarige motorrijder doodreed, mag 4 jaar lang geen auto meer besturen. De rechtbank in Utrecht veroordeelde haar dinsdag verder tot een werkstraf van 240 uur en een half jaar voorwaardelijke gevangenisstraf.

Voor het fatale ongeval in Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken. De vrouw hoeft nu nog niet de gevangenis in, omdat haar zaak door het Openbaar Ministerie traag is behandeld en omdat zij de zorg voor jonge kinderen heeft, aldus de rechter.

Wat mij nu weer opvalt is dat er zoveel rekening wordt gehouden met de omstandigheden van de daderes. Zorg voor jonge kinderen! Wordt er ook rekening gehouden met de vrouw van de overleden motorrijder?? Misschien heeft zij ook wel kinderen, waar zij nu alleen voor moet zorgen, maar zij moet zich zich maar zien te redden.
Met drank op achter het stuur en dan ook nog iemand doodrijden, de weduwe van de motorrijder moet zich maar zien te redden, maar de daderes zit over een paar jaar weer gewoon achter het stuur.
Sorry hoor, maar ik kan me over dit soort zaken ontiegelijk kwaad maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 feb. 2013 17:08 
Ik ben het met je eens. Van mij mag er een voorbeeld straf uitgaan dat als je met alcahol achter het stuur kruipt levenslang kunt / mag krijgen.

Tevens een dergelijk geval mee gemaakt in Hilversum. Een voetganger wordt op de stoep aangerenden, en komt te overleiden daar te plekke op straat. Waar ging de zorg naar uit: naar de bestuurder, want het was wel heel erg wat hem was overkomen.

Dus,...... opsluiten die zooi.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 feb. 2013 19:22 
't is wel zo dat als je dronken op de motor stapt dat de weg ineens veeeel breder is!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 feb. 2013 19:47 
mijn mening;

iedereen die met drank op achter het stuur kruipt, mag van mij tegen de 1e beste boom zichzelf kapot rijden. en dat vind ik dan zielig voor die boom!

groetjes werner (zulke mensen moeten nooit meer mogen autorijden en heel veel geld blijven betalen aan de slachtoffers/nabestaanden)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 feb. 2013 22:29 
Stukje voorlichting:

KLIK

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 feb. 2013 23:13 
Aangezien het uit de maatregel ("taakstraf/werkstraf ") voortvloeiend soort werk veelal bestaat uit werk dat normaal wordt uitgevoerd door lager opgeleide met een daaraan gekoppeld minimum uurloon dat voor 2013 op € 9,16 bruto per uur staat. Betekend dit dat het leven van de 44 jarige motorrijder 240 x € 9.16 = € 2198.40 ( incl. vakantiegedl ) bruto waard is. Dus grofweg de waarde 200 kratjes bier of 6 x bellen achter het stuur of 9.5 x door rood licht of 8x rechts inhalen.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 feb. 2013 05:18 
jottum,

sorry maar ik schoot spontaan in de lach toen bij de drank, toen ie moest kotsen. en met die ruitewisser erbij had ik het helemaal nietmeer....

groetjes werner (mag je eigenlijk niet om lachen)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 feb. 2013 12:47 
Hij is leuk, ik vond 'm op Rataplan en dacht dat het wel bij dit draadje paste.

Ook om er een beetje lucht in te brengen. Iedereen is het met elkaar eens, dus waarom een zware mening deponeren??? Komt toch geen discussie van met verschillende standpunten...

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 feb. 2013 18:19 
zie je wel dat ik hem al eens eerder ergens had gezien...

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 feb. 2013 19:11 
Het is de beste manier om iemand waar je een hekel aan hebt te vermoorden.
Je slaat een fles drank achterover en je rijd de persoon in kwestie gewoon dood.
En dan ben je een paar maanden je rijbewijs kwijt en dat is het.

Lang leve de rechtsstaat

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 feb. 2013 20:16 
arnold,

welnee, je weet nooit zeker of die persoon wel dood is? heb vandaag op het nieuws gehoord dat een hardloper zijn vriendin heeft doodgeschoten. hij verklaarde de politie dat hij dacht dat het een inbreker was...

groetjes werner (hij wilde het uitmaken maar wist niet goed hoe?)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Met drank op een motorrijder dood rijden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven