Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Parkeren is ook een vak

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 16 maart 2013 19:41 | Aangepast door: coenox 
Yes! Vandaag de eerste kilometers van dit jaar gemaakt. Het werd tijd Niet zo veel, maar rustig aan beginnen. Nog even boodschappen gehaald. Wat zien we? Een vrouw -type vergane glorie - komt in een kappersmercedes aanzetten. Ruimte zat. Maar zij zet hem dus half op de parkeerplaats en half op de stoep. Onze monden vielen open van verbazing. Ik kijk Lieke aan en zeg drie keer ' hou je in'. Maar nee hoor, er komt toch een opmerking: 'U staat wel heel erg op de stoep'. Antwoord ze ' Dat moet zo, anders slaan ze de deuren ertegen aan'. Onze verbazing was nog groter. Misschien moet je niet in zo'n auto rijden als je de all risk verzekering niet kan betalen. En stiekem hopen we de dat de onderkant van de uitlaat de stoep heeft geraakt....

Mercedes parkeren in Woerden
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 maart 2013 21:50 
Toch sympathiek dat die Mercedesmevrouw niet meteen een grote mond gaf. Dat verwacht je dan weer niet
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 maart 2013 23:45 | Aangepast door: sieds 
Keuze: zeg je er wat van ja of nee.

De meesten zullen het niet doen/durfen.
Ook hier in Staphorst staan de auto's vaak op de stoep geparkeerd zodat er geen rollator of kinderwagen meer langs kan.

In de wijk commissie wordt er over geklaagd maar niemand doet iets, zegt iets, laat staan de politie.

Ook ik ben een Lieke, die er toch wat van wil zeggen.
Vooraf vraag ik of ik iets mag opmerken over de geparkeerde auto en dan snappen ze het al.
Een stoep is niet voor de auto's maar voor de voetgangers.
En dat werkt toch wel.

Afgelopen week sprak ik een verre buurman aan over zijn parkeren en en die werd kwaad , draaide het om, ik moest mijn kat thuis houden etc. of hij zou haar doodslaan

Tja nog steeds keuze, wel of niks zeggen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 maart 2013 08:26 
Sieds

Ook bij ons in de straat staan ze zover op de stoep, anders rijden de vrachtwagens de spiegels eraf.

Coen,
Ook ik parkeer vaak met de auto op 2 parkeerplaatsen, als dan iemand iets zegt zeg ik; normaal rij ik motor en dan heb ik geen parkeerplaats nodig daarom mag ik er nu 2
Doe dat alleen achteraan bij de grote parkeerplaatsen waar nog veel vrije plekken zijn...

Groetjes Werner (en krijg dan van Chantal op mijn kop)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 maart 2013 08:30 
Staat wel een mooie zwarte CX op de foto
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 maart 2013 08:52 
goede morgen teto vroeg wakker en dan al zo scherp dat je de zwarte cx ziet.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 17 maart 2013 10:15 
Ik denk dat het toch heel anders zit.....

Coen en Lieke parkeren de vier wielen van hun motoren in één vak, waarop de mercediste denkt: oh, dan moet ik met twee wielen in één vak.

Maar opmerkelijk blijft het.

Harmony,
Hans.
( hmmmm..... bredere parkeervakken, veeeeeel breder..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 maart 2013 16:19 
hans,

nu is het duidelijk, dus als de vrouw van de mercedes de wetgeving had gekend dan had ze lieke verteld dat een motorvoertuig met 2 wielen niet in een parkeervak mag staan (ook niet meerdere)

groetjes werner (ook eens met 3 motoren op 1 parkeerplaats gestaan en een waarschuwing gehad van parkeerbeheer)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 maart 2013 18:02 
Het blijft verwarrend:

Motorvoertuigen dienen gebruik te maken van de rijbaan (zie artikel 10 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990).
Het is dus (formeel) niet toegestaan om een motorfiets te parkeren op het trottoir.
Er is geen artikel dat het parkeren van een motorfiets langs de weg verbied (of het zou buiten de bebouwde kom op een voorrangsweg moeten zijn). Ook is het toegestaan om een motorfiets in een parkeervak te parkeren.
Sommige gemeenten die parkeergelden heffen hebben in de plaatselijke verordening staan dat op betaald parkeerplaatsen (dat kunnen parkeervakken zijn) alleen motorvoertuigen met meer dan twee wielen mogen staan.

Feitelijk wordt er niet fanatiek opgetreden tegen op het trottoir geparkeerde motorfietsen, behoudens uiteraard in die gevallen dat het aldaar parkeren overlast veroorzaakt.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 maart 2013 19:02 
superpappa,

het is niet toegestaan met een motorvoertuig met minder dan 3 wielen in een parkeervak te staan, dat zegt althans de politie; want parkeervakken zijn voor voertuigen met meer dan 2 wielen!

groetjes werner (ga zelfs met mijn zijspan gewoon op de stoep staan)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 maart 2013 19:23 
WERNER
DRUK DIT MAAR EVEN ONDER DE NEUS VAN DE POLITIE

Plaatsen van fiets, bromfiets en motorfiets
In artikel 27 van het RVV staat dat fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad, in de berm, of op andere daarvoor bestemde plaatsen.

Ondanks dat het vaak gedoogd wordt, is parkeren van een motorfiets op het trottoir verboden. In artikel 10 van het RVV wordt aangegeven dat de plaats op de weg van motorfietsen de rijbaan is. Voor het parkeren mag geen gebruik worden gemaakt van het voetpad, trottoir, fietspad en fiets/bromfietspad.
donateur 2022

Schrijver Hansv

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 17 maart 2013 19:28 | Aangepast door: Hansv 
Feitenboekje van de politie zegt:

X. Parkeren
als bestuurder een voertuig parkeren

m R 397 d - op een parkeergelegenheid terwijl dat voertuig niet behoort tot de aangegeven categorie of groep voertuigen
-welke categorie aangegeven bord E5+E8

In feite moet je dus van alle plaatselijke verordeningen en gedogelijkheden op de hoogte zijn voordat je je motor ergens neerzet.....

Harmony,
Hans.
( heeft ooit software voor de parkeer politie geschreven )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 maart 2013 22:10 
ja hans maar we spreken niet over parkeerhavens waar een blauwbord bij staat.
als je een rijbewijs hebt weet je de betekenis van borden.
donateur 2022

Schrijver Engeltje

Moderator 
#14 | Geplaatst: 17 maart 2013 22:25 
Ik vind het wel lache... Degene die hier fout geparkeerd heeft is die vrouw, die toch wel verontwaardigd klonk...

Ik vond het nogal aso zo... Enne zelf heb ik eens ooit de Utrechtse politie gebeld over op de stoep parkeren in de stad..
Het wordt gedoogd, mits je niet hindert..( ook Woerden accepteert dit).. Sta je op een betaalde parkeerplaats met een motor, dien je ook een kaartje te kopen...dus kan je beter op de stoep staan...

Heeft iemand vd club ooit een boete 'fout' parkeren gehad? Ikke niet.... Ben wel nieuwsgierig...

Lieke
(Die de situatie van die 'muts' wel komisch vond)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 17 maart 2013 23:07 
Heeft iemand vd club ooit een boete 'fout' parkeren gehad? Lieke, een motor heeft geen ruitenwisser om het bonnetje onder te doen!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Parkeren is ook een vak

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven