Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Agressief rijgedrag

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 april 2013 11:00 
Hebben jullie gisteren Wegmisbruikers nog gezien?? Mevr. agente was niet te spreken over de rijstijl van een drietal motorrijders. Het slingeren, het even snel optrekken en onder een viaduct even spelen met het gas noemde zij agressief rijgedrag en iets wat irritatie opwekt bij de andere weggebruikers. Ze noemde deze actie's nergens voor nodig, nee zo lust ik er ook nog wel een paar. Deze agente heeft waarschijnlijk nooit op een motor gezeten of zie ik dit allemaal verkeerd??

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 april 2013 11:56 
Ja het tollorantie lontje is tegenwoordig zeer kort bij de agenten van deze tijd.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2025)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 8 april 2013 12:18 
Een helehoop dingen die een 'echte motorrijder' doet, doe ik niet. Ik ben kennelijk geen echte motorrijder.

Ik heb het stukje ook gezien, en kan me in de opmerkingen van de agente wel vinden. Was het ergens voor nodig?

Jazeker:
'lekker geluidje hé?' (er zijn mensen die er van schrikken)
'kijk eens hoe snel ik weg ben (binnen de bebouwde kom)'
'ruimte zat' (als de rest van het verkeer goed oplet)
en natuurlijk altijd de:
'wat goed ben ik' en 'ik kan beter rijden dan wie ook'
Dus als ik het zo bekijk is het echt wel nodig geweest.

Ik krijg bij dit soort 'strak-pak/felle-lak' motorrijders wel eens last van plaatsvervangende schaamte.

Harmony,
Hans.
( probeert in z'n eentje een ander beeld van motorrijders neer te zetten, maar of dat lukt ?)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 april 2013 12:29 
Ik rijdt op een manier die past bij mijn leeftijd en de leeftijd van mijn motor!

Ik rijdt regelmatig, zomer en winter, in druk verkeer, Schiphol, Ring A10, Amsterdam Centrum etc..

Genieten, rustig en vlot opschieten gaat hiermee prima samen.

Joost Hilders
(Die ook nog elke week ca. 500-1000 km in de auto rijdt)
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 april 2013 12:45 
Zat gisteren in Otterlo even op een terrasje langs de weg.

Dan zit ik mij echt te ergeren aan het idiote gedrag van de snelle jongens.
Veel te hard, hoge toeren dus zoveel mogelijk lawaai en dat allemaal voor hun eigen kick.
Begrijp echt niet waar het goed voor is of kwam de kick van het mooie weer.

Af en toe kwamen ook de cruisers langs, lage toeren en rustig, zo kan het ook, een soort HansV rijders

Zag gisteravond op RTL-7 een motorrijder die met 100 door de bebouwde kom vloog en buiten de bebouwde kom niet in te halen was door een agent op motor, zo snel en roekeloos.
En toen hem gevraagd werd of hij haast hij antwoorde hij, nee ik was aan het toeren
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 april 2013 12:59 
Echte Youtube gasten, leuk voor de vriendjes,
ach maar wat heb je eraan,
Gisteren met Coen een motor opgehaald in Duitsland, en wat wat zie je dan, weer Nederlanders die sprinten van de ene verkeerslicht naar de ander, gaat er bijna 1 op zijn muil.....dat echt geschikt was voor Youtube...wat hebben zij bereikt....niets, gewoon niets, nou ja, ergernis bij anderen, slechte voorbeeld voor diegene die zich wel kunnen gedragen, en wie zijn dan de klos? mocht er een wetsvoorstel komen, (met allerlei vragen naar het gedrag van de huidige motorrijder)....ja wij die zich kunne gedragen.

Ik ben geen YouTuber rijder.

Gister geleerd!

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 april 2013 13:09 
Ik heb me vooral gestoord aan hun eigenwijze gedrag na afloop. Het leek wel of ze pep-pillen hadden geslikt. Ze bleven maar ja-maren. Volgens mij hebben deze kerels/jochies er niets van opgestoken.

Ik heb trouwens niet zoveel moeite met het opendraaien van het gas in een tunnel. Ik Harley sinds kort, zonder dat het nodig is, puur voor mn plezier door de nieuwe tunnels op de A2 thv Utrecht, gewoon een paar keer heen en terug en genieten van de resonantie

Edward

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 april 2013 13:38 
Zelf rij ik meestal lekker rustig en ook snel optrekken bij een verkeerslicht zal ik zeker niet doen. Wel wat Edward doet, even genieten van de resonantie in een tunnel!!
Deze knapen hadden misschien iets meer praatjes omdat het een vrouwelijke agent betrof.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 april 2013 13:54 | Aangepast door: Superpapa 
"CX or HD that's the question" staat onder de reactie van Edward. Ik vond vanmorgen een paar leuke spreuken over de Harley Davidson. Nou heb ik niets tegen HD, maar je kunt er wel leuke dingen over zeggen, zoals:
Het onderdeel valt niet ver van de Harley.
Al is een Harleyrijder nog zo snel, zijn motorfiets vertraagd hem wel.
Ligt er olie bij de vleet, is de Harley net geweest.

We sluiten voor Edward positief af:
Jap rijden is zilver , maar Harley rijden is goud !

Ach, het maakt niet zoveel uit welk merk je onder je kont hebt:
Al zwaait die ander niet,
het gaat er om dat JIJ geniet.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 april 2013 14:34 | Aangepast door: sieds 
Ik ruil al mijn motoren in voor een Harley b.j. tot 1940.

Ga ik lekker met de veteranen toeren

Maar ze zijn niet meer te koop voor een geschikte prijs
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver norby
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 april 2013 14:35 
We rijden op een cx , die gaat niet zo erg hard.
Als je de wet overtreed bijv over een witte streep rijdt, of te snel kun je een bekeuring krijgen.
Of ik het ermee eens ben is een tweede want je rijdt al snel in nl te hard.
Gelukkig de laatste tijd geen bekeuringen gehad maar het klopt, ik vind het de laatste tijd bar en boos met allerlei regels en snelheidsverlagingen, net of ze express zoiets aanleggen en daarna met een camera er staan.
gr norbert
nb

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 april 2013 16:03 
Ah ja. Ik rij behalve op een honda cx 500 ook nog op een Suzuki Burgman 650. Volgens vele ben je dan geen motorrijder, maar dat is ook weer zo oer nederlands. Ik trek me niets aan van wat een ander doet en zegt. Lekker genieten en elkaar waarderen, daar gaat het om.....toch
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2025)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 april 2013 12:25 
Toen ik een paar jaar geleden mijn rat CX kocht leefde mijn moeder nog. Die zei dat ik de tijden van de brommer weer aan het terughalen was. Zo is het soms maar net. Als ik op de rat rij wil ik nog wel eens streken uithalen. Gewoon omdat het leuk is. Het jochie van 16 komt dan weer even naar boven.

De uitlaten die ik er nu op heb zitten vind ik beschaafd geluid geven, anderen denken daar anders over.
Hiervoor zaten er alleen maar gaspijpen op. Ook leuk, mijn vrouw kon me van twee kilometer ver horen aankomen. Een beetje tolerantie mag wel.

Maar ja, als je in wegmisbruikers zit dan heb je te maken met " bonnenkanonnen". Iedere overtreder wordt meteen als crimineel bestempeld. Ik kijk uit irritatie er al niet meer naar.
Blik op de weg laat meer oom agent als vakman zien.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Agressief rijgedrag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven