Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

38.000 km.

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2013 15:57 
Vanmorgen wilde ik vanwege het mooie weer en zo, en omdat het gewoon leuk is, per CX naar 't werk. Dikke pak aan, motor onder de hoes vandaan, starten ('t gaat nog steeds goed) wegrijden in de eerste versnelling, einde straat iets afremmen, opschakelen, en dat was dat. Stilletjes en moe van jaren trouwe dienst begaf de koppelingskabel het, twintig meter vanaf mijn voordeur.

Dus werd het toch de auto, want de accu van de Reservist was leeg.....

Heb je twee motoren, doen ze het beide niet.......

Toch even nagekeken wanneer die koppelingskabel er ingezet was: 24 mei 2008, vijf jaar en meer dan 38.000 km geleden.

Ondertussen zit er een goede reserve op, maar toch weer nieuw bestellen. En de gaskabels zijn net zo oud. ook maar bestellen.....

Harmony,
Hans.
( wel handig, die rode kringeltjes .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2013 17:19 
zorg dat je origineel hebt, die gaan langer mee, en gaan soepeler.
Je betaald ook wel even wat meer, maar zeker voor de gas kabels is het een must.

Ook bij mij is het een keer over komen dat ik de kop. kabel brak, en heb toen gewoon op gevoel geschakeld. Boven wonder gaat dat heel goed. Echter er is en er kom altijd een rood stop licht op je pad. Ja dan ja dan heb je een uitdaging.

Voor de mensen die niet weten hoe ze dat op moeten lossen. Trap hem in zijn vrij. Doe dit zo laat mogelijk. Dan laat je de motor draaien. En dan is het groen, duwen als een gek en dan in het zadel, trap hem in zijn één en gaan met die banaan. Het is te doen.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2013 18:56 
Helaas voor de 650C is geen koppelingskabel meer verkrijgbaar.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2013 20:09 
Ik vervang enkel de binnenkabel. Gewoon paar keer WD40 inspuiten en monteren. Lijkt me een onnodige kost om de volledige kabel te vervangen. Vind ze nog duur ook.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 mei 2013 00:13 
Heb een paar jaar geleden in Duitsland een gebroken kabel moeten vervangen, voor de deur van Louis. Wilde dat kl@#$%^te nippeltje niet in de koppeling op het motorblok passen. Vijl geleend bij autogarage, (niet i/h assortiment Louis) en na 2 uren "noeste" arbeid en koffiepauze, kon ik weer verder. Wat heb ik nu ALTIJD bij me ?......juist, een complete buiten en binnenkabel, zowel voor de Silverwing, als voor de Turbo. Uiteindelijk is de koppelingskabel de meest werkende kabel, met de meest zware arbeid.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 mei 2013 19:54 
Vorig jaar in Engeland brak mijn kopppelings kabel. Ben toen doorgereden. Als de motor goed warm is dan kan je gewoon zonder koppeling doorschakelen.

Je gaat er zeker meer bewust van rijden want je wilt zoveel mogelijk in beweging bljiven. Als je toch moet stoppen laat dan de motor gewoon afslaan. Vanuit 2 naar vrij of 1 vindt de bak niet lekker.

Duwen ook niet nodig. Je kan in de eerste versnelling op de startermotor wegrijden. Uiteraard niet aan te raden om hier een gewoonte van te maken maar als de nood hoog is bljift het best wel heel en scheelt je een hoop geknoei en verevlende verkeers situaties en is dus ook veiliger.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 38.000 km.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ chantal ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven