Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Raad gevraagd om benzine meter Die niet werkt

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Leroy vd berg
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2013 22:05 
Goedendag heren,

Ik heb vorige week een honda cx500 e uit 1984 van mijn zwager gekocht.
Rijd prima en goed ben er blij mee.
Maar er zijn een maar kleine dingetjes die gedaan moeten worden.
Wat ik lastig vind is dat de benzine meter het niet doet en niet zo goed weet waar ik moet beginnen om te kijken waarom die het niet aangeeft. Wie kan me wat aanwijzingen geven of helpen ik woon ik utrecht.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2013 22:27 | Aangepast door: MAST 
Hallo Leroy, waarschijnlijk zit de aansluiting van je benzinemeter onder je tank los. Zadel eraf, benzineslang los nemen, let op de vacuumslagetjes, die moeten ook los genomen worden. Let wel op dat je die goed terugzet, anders werkt het niet meer. Bout van de tank los en voorzichtig de tank wat optillen. De stroomdraden die nog aan de onderkant van de tank zitten, kan je met een stekkerblokje losmaken van de kabelboom en dan kan de hele tank weggenomen worden. Controleer of de stroomdraden nog goed vastzitten aan de benzinemeter die onder aan de tank zit. Door corrosie kan er slecht contact zijn en je meter doet het dan niet. Sluit het stekkerblokje weer aan en controleer of je meter op je dashboard het doet. Monteer de boel weer en je kunt weer verder.
Zie nr 14 op de tekening van de tank in deze link.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Leroy vd berg
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2013 09:45 
Beste Marcel,

Bedank voor je tip ik wacht even tot mijn tank wat leger is ( net getankt ) en dan ga ik dat is proberen. Je hoor of het gelukt is.

Gr leroy

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2013 09:32 
Hebben meer CXen een benzine meter of is dat alleen bij bepaalde modellen. Ik heb het namelijk niet maar zou het wel handig vinden.(Is dit in te bouwen /aan te passen) Met de afstanden die ik maak komt het nog al eens voor dat ik hem leeg rijd.

Greetzz Globentr(pj)otter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 14 mei 2013 13:47 
Pjotter, de CX500E en 650E en de turbo's hebben benzine meters. De andere modellen niet. Als het goed is, heeft jou CX een reserve stand. Als er nog een liter of 4 over is in de tank, zou je je benzinekraan over moeten kunnen schakelen naar de reserve stand. En dan als een haas op zoek naar een benzinepomp. Ik zet mijn dagteller altijd op 0 als ik getankt heb, dan kan ik ook in de gaten houden wanneer ik moet tanken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2013 20:28 
Marcel, ik kan idd op reserve maar als het zo ver is, is er in mijn geval meestal geen pomp in de buurt. (met name in frankrijk) daarom wil ik een benzine meter hebben. ook ik zet de dagteller op 0 maar om elke 200km een pomp aan te doen word ik een beetje beu.
Dus mijn vraag nogmaals........ is het in te bouwen/aan te passen bij mijn cx.

Greetzzz globentr(pj)otter

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2013 21:34 
In dat geval moet je kijken of een tank van een E past. Die is ook nog een paar liter groter, met een verbruik van 1: 20 kom je bijna 400 km ver op 1 tank. Maar met alleen een tank ben je er nog niet, je moet ook een metertje in/op/naast je dashboard hebben.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2013 20:24 
Dank je marcel voor dit verhelderende antwoord.
Heb volgens mij als een grotere tank. Dus kijken hoe of wat en een meter regelen om het te kunnen aflezen.

Globentr(pj)otter (gemak dient de mens)

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 15 mei 2013 21:05 
Peter, alleen een meter in/op je dashboard is niet genoeg. Die meter moet 'input' krijgen van een soort vlotter die in je tank zit, en aan de onderkant van de tank uitsteekt. ( door de bodem) Een tank van een E heeft dat, maar om dat in een bestaande tank van een ' gewone' CX te maken, moet je een gat in de bodem van die tank maken en dat ook weer vloeistofdicht zien te krijgen. Optijd naar een benzinepomp zoeken lijkt me een stuk eenvoudiger!
Succes, Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 mei 2013 21:58 | Aangepast door: pjotter 
tis goed marcel, dank je ik ga kijken of een tank van een E past.

Schrijver Dre67
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 mei 2013 21:48 
Ik kan je zo wel zeggen dat dat niet gaat passen.
Andere optie is om die vlotter met variabele weerstand van de E in de tank van een 500 te krijgen.
Ik zeg, dat is een uitdaging!!

Gr, Dré

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 21 mei 2013 22:47 | Aangepast door: MAST 
Er is nog een mogelijkheid. Er bestaan tanks voor de CX die groter zijn als de standaard tank. Kijk maar in de showroom bij de specials bij nr 37.
Die tanks kom je nog wel eens tegen in Duitsland. Bernd Muhl heeft er een (23 liter) te koop. KLIK
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Leroy vd berg
Gast 
#13 | Geplaatst: 23 mei 2013 18:20 
Heren,

Ik was even op vakantie maar heb nu mij tank er afgehaald en het draadje zat er gewoon los onder.
Ik zoeken naar de rest en proberen in elkaar te klikken maar dat ging gewoon niet dus snap dat het los was. Nieuwe verbinding gemaak en zo waar de naald bewoog maar als ik de tank. Er normaal op leg deed die niks.
Hield ik de tank schuin bewoog de naald een beetje. Tank er afgehaald soldeerbout uit de schuur en de draden die nog half er aan hangen er weer goed en schoon vast gesoldeerd alles weer en alles weer gemonteerd. Niks met de naald.
Ik de tank helemaal vol gooien en de naald beweegt maar net tot over de midden lijn hoe kan dat dan?

Gr

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 23 mei 2013 19:00 
De meter werkt met een weerstand. Je moet de weerstand van de meter aanpassen zodat hij vol aangeeft als de tank vol is. Of ermee leren leven!
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Leroy vd berg
Gast 
#15 | Geplaatst: 23 mei 2013 21:20 
Hoe pas je de weerstand aan dan en waar?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Raad gevraagd om benzine meter Die niet werkt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven