Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

GL500 of GL650 ?

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2013 18:46 
Hallo Allemaal

Heeft de GL650 voordelen ten opzichte van de GL500.
Behalve dan de topsnelheid,ik bedoel of er moeilijker onderdelen zijn te krijgen of dat de een slechter is dan de ander.

groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2013 22:17 | Aangepast door: brinkcx 
Mijn twee centen ervaring :

een goede GL650 rijdt heel prettig, heeft net die paar PKtjes die je bij een GL500 soms mist. De prijs die je daarvoor betaalt is dat het blok wat ruwer loopt. Topsnelheid rijdt je met alletwee bij voorkeur niet, voor racen zijn ze niet echt geschikt.

Onderdelen voor een 650 zijn nog wat lastiger dan die van een 500, maar voor beide geldt gewoon dat het wel 30+ jaar oude modellen zijn.

Kortom : als je een goede tegenkomt en wilt/kunt/mag betalen, kopen ! Of het nou een 500 of een 650 is, hebben is hebben. Ik heb een 650 omdat ik die "tegenkwam" nadat ik zo onverstandig was geweest m'n GL500 te verkopen ten gunste van een BMW K75.

Plezier, Frans

Plezier,
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juni 2013 16:43 
Ja Frans, nogmaals bedankt...
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2013 22:31 
Wrijf et er maar in hoor En die GL500 hoefde zeker niet te hoesten en is lekker wel naar Vechta geweest zeker hè?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juni 2013 10:01 
pktjes te kort, ik heb net mijn opgevoerde GL500 uit geleend, en die persoon die er nu op rijd klaagt over het feit dat er geen 6e versnelling op zit.

Dat was trouwens ook mijn gevoel. En racen,,,,, als ik een leren pak heb, zou ik wel eens met die GL500 hard willen gaan.

Eigenlijk wil ik mijn 500 blok in een CX500E monteren met strakke voorpoten, en prolink......

dan gaan we racen.......
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2013 14:58 | Aangepast door: Hansv 
Hoi hoi, extra vermogen, o, o, wat ben ik blij.

Ik sprak in Vechta met iemand die ook graag 80-100 door de 60km zone reed. Niet mijn stijl.

Wat betreft de vraag van Arnold; Ik denk dat de meest bekende problemen de verkrijgbaarheid van bepaalde onderdelen betreft: pro-link, remschijven en dat soort spul. De 650-ers hebben allemaal, vanwege hogere compressie, iets meer moeite net starten dan CX-GL 500 modellen, zegt men.

Verder is natuurlijk je eigen smaak, zitpositie en uitrustingseisen (wat en hoeveel wil ik mee kunnen nemen) belangrijk.

Harmony,
Hans.
( Heeft zelf geen vermogen, en z'n CX ook niet. En toch gelukkig....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 GL500 of GL650 ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven