Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Keuring motorfietsen

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 juli 2013 19:45 
Belgische EU-parlementariërs drukken technische keuring voor motorfietsen door

Bart Jacobs | 4 jul 2013

Europees Parlement keurt wetsvoorstel technische controle voor motorfietsen goed maar de kogel is nog niet door de kerk.

Het leek definitief van de baan maar niet is minder waar. Op dinsdag 2 juli stak de verplichte technische controle voor motorfietsen opnieuw de kop op. Het Europees parlement keurde in de plenaire zitting van dinsdag de invoering van een verplichte technische controle voor motorfietsen vanaf 2016 goed.

Belgisch getint

Dat gebeurde echter niet met een ruime meerderheid. 354 europarlementariërs stemden voor, 322 stemden tegen het wetsvoorstel dat oa door Isabelle Durant (Ecolo) en Saïd El Khadraoui (Sp.a) werd ingevoerd. Durant was van 1999 tot 2003 minister van Mobiliteit in de Paarse regering van premier Guy Verhofstadt. Volgens FEMA – de belangenvereniging van Europese Motorrijdersfederaties – was de invoering van een technische controle voor motorfietsen voor Durant en El Khadraoui een principekwestie. Het voorstel voorziet dat nieuwe motorfietsen die vanaf 2016 geleverd worden, in 2020 voor het eerst een technische keuring moeten ondergaan. Daarna zal die controle iedere twee jaar uitgevoerd moeten worden.

Nog niet in voege

Het wetsvoorstel mag dan aangenomen zijn toch is het nog verre van zeker dat het wel degelijk in voege zal treden. Gezien de krappe meerderheid zal het debat over de periodieke technische keuring voor motorfietsen de komende maanden opnieuw gevoerd worden. De technische keuring voor motorfietsen moet nu door de Commissie Transport van het Europese Parlement in een algemene tekst gegoten worden. Dat werk begint pas in september na het zomerreces.

Foto: Image Globe/AFP

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 juli 2013 20:44 
johnny,

Er is al een apk draadje op het forum, heeft joshua gemaakt. Moet je even zoeken, ik weet niet precies hoe ik via mijn tel de link naar dat draadje hier kan plaatsen?

Groetjes werner (morge is het zover!)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 juli 2013 23:16 
Werner, dit draadje is de Belgische insteek
Jij en Cosmar succes naar het Noordelijk eind van de wereld.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 juli 2013 23:19 
henk,

dank je wel, zal wel lukken. we hebben elkaar bij (en roy) dus dat word 3 weken de grootste lol...

groetjes werner (morge naar cosmar, zaterdag kilometers maken)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 juli 2013 21:01 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Aanvankelijk vond ik de apk voor motoren maar onzin. Maar nu ik er wat langer over nadenk... Als ze ook de decibels gaan meten, zou dat eindeljk het einde betekenen van die asociale blèrijzers

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 juli 2013 22:55 
Hoi Marcel.

Wat denk je tijdens de keuring de gewone demper er op en thuis de blerdemper er weer op

en de asociale blijven gewoon herrie te veel maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 juli 2013 23:21 
Waarom moet dat met de APK, beter om zo.n apparaat(je) DBmeter gewoon in de politieauto mee te nemen. Het stelt echt niet veel voor, bij het invoeren van mijn Silverwing uit België werd het ook even gedaan bij de RDW. 82 of 92DB was de uitslag (weet niet meer precies), maar viel binnen de toegelaten hoeveelheid DB voor de motor uit 1982.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 juli 2013 11:06 
Tja, de boel weer omzetten kan natuurlijk. Maar je maakt het wel wat lastiger.

En Honkie Tonkie, ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de motor-decibelmeting bij de politie absoluut geen prioriteit heeft. Dus van dat front hoeven we weinig te verwachten.

Vraag.
Ik heb een oltimer auto van '73. Die hoeft maar eens per twee jaar voor de apk. Hoe zit dat eigenlijk met oldtimer motoren? Daar lees ik niets over.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Keuring motorfietsen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven