Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

ignitech honda cx 500a

 
Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 juli 2013 14:57 
Hallo,
Na uitgeprobeerd te hebben bij Jimi ben ik erachter gekomen dat mijn zwarte cx een statorprobleem heeft.
Ik zoek dus een ignitech voor cx 500a of eventueel wil ik ook wel bestellen bij een groep die ook een ignitech nodig heeft.
Wel graag snel want sintjansklooster is binnenkort.
Ik hoor het wel en Jimi nogmaals bedankt.
gr Norbert
nb

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 juli 2013 21:02 
Norbert als je een statorprobleem hebt kun je volgens mij beter de stator (oftewel dynamo) vervangen, want de Ignitech ook wel de CDI regelt bepaalde stroompjes naar de ontsteking en tegelijkertijd het werk om de accu tijdens het rijden weer op te laden(inclusief de spanningsregelaar)
Dit is mijn bescheiden mening uiteraard want er zullen er zat zijn die er meer van weten
groet Beussie

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2013 11:15 
Ik ben het ook met beussie eens.
En er is nog een probleem. Je dynamo probeerd aan te geven dat deze oud en moe is. Hij bestaat uit twee delen. Deel voor de ontsteking is bij jou al over leden. Het is een kwestie van tijd, maar het andere onderdeel voor de spanning naar de accu, kan het dus ook zo begeven. Echter moet ik er wel bij zeggen dat vele er ngo vrij lang mee door kunnen rijden met een initech.

Toch heeft het niet mijn voor keur.
Wil je dingen uit proberen met onsteek tijd stippen en eventueel hogere toeren, dan moet je juist een initech nemen. Dat houd dus wel in dat je blijft hobbyen aan je CX.

Wil je gemak, en gewoon je oude cx terug, monteer dan gewoon een nieuwe dynamo.


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2013 11:20 
Marco,
ik denk dat je compleet gelijk hebt.Hij laadt nog wel bij maar het is behoorlijk veel werk om de dynamo te verwisselen.
Omdat hij wel bijlaadt ga ik het denk ik toch doen.
Ik ken meerdere cx rijders die ondanks een goede dynamo liever met ignitech rijden.
Bij mij is het noodzaak of nieuwe dynamo of ignitech dus ik kies hiervoor.
Norbert.
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2013 23:17 
Norbert,

Dat wordt een boodschappenlijstje maken. Stator, pakkingen, en om het mooi te doen ook meteen maar een waterpomp-seal en ja, als je dan toch bezig bent ook de ketting vervangen, de bekende drie-in-een beurt.
Best wel ingewikkeld. Gelukkig zijn er mensen die dat met liefde en plezier voor je doen. Wel tegen een kleine vergoeding, natuurlijk.

Ik zou er niet aan beginnen.

Ja, de twee ontstekingsspoelen van de stator worden minder. 't Zou wat.

Dat probleem is met een Ignitech op te vangen. De spoelen van de spanningsopwekking zijn, voor zover ik me kan herinneren, van een ander kaliber, en kunnen, naar mijn beste informatie, nog lang mee gaan.

En ja hoor, ze kunnen kapot, die spanningsopwekkers. Ik heb alleen nog nergens van een CX-met-Ignitech gelezen dat er toch een nieuwe stator in moest.

Ik zou voor een Ignitech gaan, en de stator laten zitten waar hij zit.

Het is natuurlijk niet economisch verantwoord om je geld in de zak te houden, want uitgeven is de boodschap tegenwoordig. Maar ik zit dan ook niet in de regering.......

Harmony,
Hans.
( die nog een klomp moet lijmen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2013 20:39 
Mijn Ignitech doet wat hij moet doen, kostte ongeveer 120 euro en zat er in 10 minuten op. Dus ik weet wat mijn voorkeur geniet. Voor a,b c of z maakt volgens mij niks uit, elke cx500-Ignitech voldoet.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 ignitech honda cx 500a

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven