Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Alternatief voor een silverlingstuur

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 juli 2013 18:48 
Hallo Allemaal

IS er iemand die een ander stuur voor de zilverling gebruikt, ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat hij een stuur van een sabre geruikt had.
Zijn er voor de rest nog goeie alternatieven. ??
Ik ga volgende week kijken naar het stuur van een Kawasaki el250.
Ik weet nog niet of dat mem wordt, dus als jullie nog tips hebben, dan graag.
Ik krijg bij het orginele stuur zere polsen en slapende handen, dus er moet iets anders komen.

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juli 2013 21:42 
Ik begrijp hieruit dat het stuur verzetten geen soelaas heeft geboden?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 juli 2013 22:19 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ha Arnold,
Ik heb al gereageerd op jouw vorige vraag betreffende dit onderwerp. Ik heb er zelf ook wel eens last van, mijns inziens is een goed hulpmiddel het aanschaffen van een cruisecontrol (ongeveer 40-45 Euries). Deze zet je vast en je hand komt tot rust, je kan het gas loslaten....en je blijft toch doorrijden ! Als de Wing in balans is, kan je zelfs met losse handen rijden.....Een stuur kan goedkoop zijn, maar als het niet bevalt is het weggegooid geld. Sinds ik op de Wing cruisecontrol heb, wil ik niet anders meer.
(Ook met het zicht op lange ritten in de vakantie)

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 juli 2013 22:58 | Aangepast door: sieds 
Ga maar eens naar Boonstra in Ureterp of Woesthof in Brummen en vraag of je bij de 2e hands sturen mag kijken/ zoeken.
Ze hebben er een aantal liggen liggen.

BOONSTRA
WOESTHOF

Maar vergeet alle andere TIPS niet!
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver mai

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 juli 2013 10:39 
en woesthof heeft veel, was ikvorige wek zat. nog, die mooie motoren van jullie , jammer ik vind dit de mooisten, op mijn wrakje had/heb ik last van slijmbeurs, kapotte rug en nek en heb het stuur zo onooglijk rechtop gedraaid dat de schouders en rug als een kaars kunnen blijven en onderarmen/polsen op schouder hoogte zijn, desondanks vrijdag na 3 uur rijden en te laag zitten overal kon ik 's avonds alleen nog maar rechtuit plat liggen, maar zondag was het weer helemaal over en mijn motor.....die blijft altijd wat er ook gebeuren mag.
Dus met allerlei foefjes houden wij het langer uit, soms mooi.... soms minder.... maar altijd voldoening in ons hart en plezier!!!!
Succes Arnold!!!
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juli 2013 12:05 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Houdt even in de gaten, dat Arnold in Stiens woont en dat dat BOVEN Leeuwarden ligt !!!

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 juli 2013 13:00 
Zelfs de maatjes van Kuifje hadden er al last van, vooral als je er veel hebt :

www.akim.nl

Meer serieus :

Om trillen tegen te gaan : zitten er gewichten in het stuur?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 juli 2013 17:28 
trillingen in het stuur had ik ook, heb diverse andere sturen uitgeprobeerd smaller, hoger, rechter, breeder, kwam uiteindelijk tog bij originele stuur weer uit. echter met aanpassing.
de handvatten vervangen door van die lelijke schuimrubber gevallen, kosten 7.50. zien er niet uit maar dempen meer trillingen dan rubber handvatten.

verder de stuurgewichten nakijken zitten ze er daadwerkelijk in en evt iets zwaardere er.

ook een trottle rocker (kost ook een euro of 8 evt van stuk pvc buis te maken) helpt veel om je handen te ontspannen.

en verder is boonstra een goede keus, hebben veel liggen en je kan er rondsneupen en evt passen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 juli 2013 20:00 
Hier de beste uitslag voor een trillend stuur,haal alles er af wat voor de linkse en rechtse opening zit koop een bus purschuim zet er een langer slangetje er aan en spuit links en rechts wel genoeg er in dat het goed uit kan zetten ,sucses verzekerd o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 juli 2013 16:18 
Ik heb momenteel een GL650 bij mij voor de deur staan, en daar zit volgens mij een Sabre stuur op.
Het is in alle opzichten een ander stuur, en hij kan extra worden versteld omdat deze verstelbaar is op een ander punt.
En natuurlijk ook gewoon in de juiste stand te zetten door deze op het balhoofd hoek te verstellen.

Voor meer info, ble me even./
06 58842273

groetjes marco.
van 19.00 uur tot 21.30 uur bereikbaar
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 juli 2013 18:56 
Dat pur schuim ga ik proberen O.J.
Niet geschoten altijd mis.
bedankt voor de tip.
Groet Bob.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Alternatief voor een silverlingstuur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven