Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

flondje

Schrijver Winkler
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2013 13:52 
Met interesse het verhaal over de constructie van het flondje gelezen. Ik ga er zeker ook een bouwen.
Maar ik heb een paar vragen:
De oorsponkelijk bij de houthandel gezaagde maat van 61 x 40 moest achteraf nog worden angepast. Wat is de uiteindelijkee maat die de drie plankjes moeten hebben. En welke lengte krijgen uiteindelijk de 4 draadeinden?

Schrijver Hansv

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2013 15:00 | Aangepast door: Hansv 
Het werd uiteindelijk 40x40.

Ik weet wat je zeggen wil: 60 min 40 , dan hou ik maar 20 over. Maar twee maal 20 = 40, en die twee van 20 cm breed werden als 'middelste' plank gebruikt, naast elkaar. Is ook in de foto's van het verhaal goed te zien.

Voor snelle referentie : mijn verhaal over het flondje staat HIER

De vier draadeinden, die zijn zo gebleven. De geleverde 30cm is wel wat lang, maar afzagen was zo'n hoop werk, en daar ben ik te lui/gemakzuchtig/ what-ever voor.

Harmony,
Hans.
( die het ding nog steeds heeft staan, al wordt het zelden of nooit meer gebruikt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 aug. 2013 18:32 
Ja prachtig ding goed verhaal. Ik heb het ook nagemaakt, dus bedankt voor het verhaal. Heb het al vaak kunnen gebruiken! Mijn is 40 op 60 ongeveer met M12 draadeinden. Heb het deze week nog gebruikt om mijn banden te veranderen! Gewoon onder schuiven en daarmee was ik zeker dat hij goed ondersteund was.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 aug. 2013 21:26 
En ik heb t op de nog luiere manier gedaan, bij de doe-het-zelver ooit twee hondjes gekocht à 9.95 geloof ik, en die met draadeindjes tot een flondje gemaakt. Kan ik voor ander gebruik de bovenste die met de pootjes in de lucht hangt er af tillen, als los hondje.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 flondje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven