Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Het Groene Hart Bikkel-rit

 
 
Pagina  Pagina 1 van 7:  1  2  3  4  5  6  7  Volgende »

Schrijver Engeltje

Moderator 
#1 | Geplaatst: 29 sept. 2013 16:09 | Aangepast door: Engeltje 
Hoi CX-vrienden,

Ik ben gisteren door Hans en zijn Veluwe-rit geïnspireerd geraakt.

In samenspraak met Coen heb ik een Bèta-versie voor een Bikkel-rit gemaakt.

Deze rit is ongeveer 120 km en ook hier zullen de nodige tussenstops komen.. (Dank je Hans, voor dit lumineuze idee).

Ik wil de rit plannen eind oktober-begin november.
Mijn vraag aan jullie: Is er interesse en welke datum zou dan het beste uitkomen?
Ik vraag dit voordat ik een definitieve versie wil gaan maken..

De rit staat voor bikkels onder ons..... zegt Coen.
Maar uit ervaring met de Kouwe-Klauwen-rit van de Turbo-club, kan het ook aangenaam weer worden...
Wie heeft zin??

Lieke
(die het tijd vindt, dat Het Groene Hart ook iets organiseert en dat wij het seizoen 'sluiten").
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 sept. 2013 18:20 
Natuurlijk heb ik wel zin in een dergelijke rit..
Hangt er dan wel vanaf waar we beginnen!!

Groet dirk

Schrijver Engeltje

Moderator 
#3 | Geplaatst: 29 sept. 2013 18:28 
Hoi Dirk,

Voornemen is om in Haarzuilens te beginnen en daar te eindigen...

De rest van de route zal in het Groene Hart plaatsvinden.

Suggestie voor een datum en dag (zaterdag of zondag?).

Lieke
(die nu al zin heeft....)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 sept. 2013 18:41 
Tijd en ruimte, of ruimte en tijd.....
't Is maar net hoe je het bekijkt. Maar interesse?
Jawel, mits ik tijd en ruimte met elkaar in overeenstemming kan brengen natuurlijk.

Harmony,
Hans.
( tussenstops zijn tijd-(t)rekkers )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Engeltje

Moderator 
#5 | Geplaatst: 29 sept. 2013 18:53 
@Hans,

Uiteraard krijg je de ruimte om tijd en de ruimte in elkaar overeenstemming te brengen..
Suggesties voor datum en dag om dit voor elkaar te krijgen?

Lieke
(die het juist super zal vinden als je bij mijn eerste zelfgemaakte rit aanwezig kan zijn)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 sept. 2013 18:56 | Aangepast door: sieds 
Lieke,

Goed idee en leuk initiatief.
Of ik mee ga is nog een tweede.

Voor een landelijke club is 120 km redelijk (te) veel, voor een plaatselijk club niet echt.
Voor mij is dit dan als volgt:
Vertrek 9.00 uur naar Haarzuilens is 120 km = 1.15 uur.
De rit is 120 km met 2 pauzes = 5 uren.
Naar huis is weer 120 km en hopelijk 18.00 uur thuis
Totaal is dus 360 km en > 9 uren en zolang wil ik niet meer op de motor zitten.
Dan vind ik het te lang en haak af.
Ook Hans z'n rit was eerst 2 delen met 1 pauze maar in overleg op de stamtafel is voor 2 pauzes gekozen.

Mijn ritten zijn nooit meer dan 90 a 100 km en 1 lunch pauze.
Dit heb ik geleerd bij mijn andere club en dat blijkt voor iedereen de ideale lengte, dan kun je 15.30 weer richting huis.
Ook dit is een landelijke club.
Ik heb er dit jaar 4 gemaakt en voorgereden waarbij 3x een 40 motoren achter mij aan in 1 groep.

Maar vooral doen zoals jij het wilt, er wonen meerderen dichterbij.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2013 19:07 
De Veluwerit was ongeveer net zo lang, daar hadden we het op gebaseerd. Hij is nu 117 km. Maar dat is de eerste versie en we moeten hem zelf nog rijden. Dus wellicht dat de tweede versie wat korter wordt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 sept. 2013 20:02 
Lieke, Coen,

Mijn Veluwerit was inderdaad 120km lang. En daar zijn ook wel opmerkingen over geweest, maar ikke was weer eigenwijs, met als uiteindelijk resultaat een prachtige rit. Toegegeven, het duurde heel wat langer als verwacht.

Aan de andere kant, er staat me ook wat bij van twee of drie keer een Tulpenrit in Noord-Holland, of een Havenstedentocht in Bolsward. Pittige stukjes vanaf Ede, en dan nog een flink eindje toeren.

Het standpunt van Sieds is zeker wat voor te zeggen, en een iets kortere rit kan meer deelnemers trekken, maar dat weet je maar nooit...........

Harmony,
Hans.
( denkt nu al aan Veluwe rit 3.0 )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 sept. 2013 20:18 
Lieke en Coen.
Wat Sieds vertelt klopt wel.
Ik ben om 9:15 vertrokken uit Nuenen (bij Eindhoven) Alles bij elkaar 340km gereden.
Ik was om 18:30 weer thuis en dan ben je toch behoorlijk moe kan ik jullie vertellen. Dat wil niet zeggen dat ik dat niet meer zal doen. Maar het is toch wel een lange dag. En het zal voor de jongeren onder ons ook niet zo'n probleem zijn. Maar ik wil mits het weer meewerkt zeker meerijden met de Toertocht. Gr. Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver chantal

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 29 sept. 2013 20:20 
zin om mee te gaan??? ja zeker, had gister ook eigenlijk gewild maar ja kon nog niet. voor mij maakt datum niet veel uit. als ik mag kiezen voor een dag...zaterdag. kunnen we zondag nog uitrusten voor we weer moeten gaan werken hahahaha. maar ookal is het op zondag geen probleem,werken we gewoon wat meer op automatische piloot de maandag.

kan niet beloven dat ik kan rijden maar wil het wel heel graag. moet gewoon meer gaan rijden...doe het zo graag. ongeluk is komende week al weer een jaar geleden. mn been is genezen van wondroos (en ik hoop dat het nou echt de laatste keer was dat ik het had...) dus ja wil gewoon weer graag op flicka rijden. moet er tijd voor maken want mn dagen zijn te kort en zijn er teweinig in een week maar gaat goed komen. denk dat werner een rit ook wel ziet zitten maar die zal moeten zeggen qua datums want hij heeft weekenddiensten en nog wat andere dingen gepland staan maar dat weet ik niet allemaal uit mn hoofd..

groetjes chantal (die rijden gewoon geweldig vind)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#11 | Geplaatst: 29 sept. 2013 20:29 
@Tinus
Dit is natuurlijk een Bèta-versie en een eerste gooi naar een mooie route.
We moeten hem nog rijden en ik denk dat deze wel wat korter zal worden. De eerste optie die ik had, 89 km, maar die vond Coen wel kort.
Het weer kan ook omslaan en zullen we hier rekening mee houden dat een stop ook een eindpunt kan beteken, zonder een 'niet klaar'-gevoel te krijgen.


@Chantal,
Super meis. We gaan positief eraan denken en werken, toch? Aan een zaterdag zaten we ook wel te denken. Wij waren gisteren ook afgepeigerd en dan is de volgende dat uitslapen wel lekker...
Geef je de data van Werner dan even door?

Lieke
(die deze input van mede V-vrienden fijn vindt, omdat het om ons allen gaat en we allemaal plezier moeten hebben.
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 sept. 2013 21:11 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Houdt er rekening mee, dat het laatste weekend (zaterdag op zondag) van oktober de wintertijd in gaat en dat het dan ook een uur eerder donker is. (De Turboclub heeft een Non Watjes Rit!, de kouwe klauwen zijn van Pro Motor, maar ik heb handvatverwarming.... ) Mijns inziens kun je beter zo snel mogelijk, bijv. 12/13 of 19/20 okt. nemen.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Engeltje

Moderator 
#13 | Geplaatst: 29 sept. 2013 21:22 
@Henk,
Dank je voor de tip!
Ik denk, als alles goed gaat met Chantal en Werner kan ook en ook de meesten natuurlijk.. dat we dan gaan proberen voor 19-oktober..
(maar dan kom jij ook toch?)

Je hebt gelijk... de non-watjes-rit......
Die kouwe klauwen rit.. heb ik die dan misschien daarmee gereden met de pro-motor.. (ooit eens gedaan en op de foto gekomen)...

Lieke
(die het super vindt, deze input.....)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver jakob

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 sept. 2013 21:50 
Nou Lieke & Coen,

Hier wat input van, zoals Tinus zegt, de wat jongere garde
Hans zijn rit was voor mij:
7.45 uur vertrekken, enkele rit van 200 km, om 10.00 uur als 3de gearriveerd in Otterloo.
Mooie weer meegenomen, prachtige rit gereden, was persoonlijk wel blij met de rij- en rusttijden, en om 17.00 uur weer op naar het hoge noorden.
Bij thuiskomst, 19.15 uur nog net de zon onder zien gaan.
merkte om 10.30 uur dat de koude toch al wel in mijn botten zat, rest van de dag qua temperatuur perfect, en bij thuis komst was het nog net qua temperatuur te doen.
Naar bed gegaan om 21.30 uur, was kapot, maar heb goed genoten.
Zou zo weer meedoen met de rit wat jullie in gedachten hebben, onder voorwaarde dat de temperatuur goed moet zijn. ( ja dat krijg je als je alleen leer draagt, en een naked CX hebt.)
Blijf jullie draadje volgen, en beslis dus de avond voor de rit.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben, maar denkt het niet als zonderlinge Noorman.

Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver chantal

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 29 sept. 2013 21:58 
heb net bericht van werner dat hij de 19de geen weekenddienst of andere dingen gepland heeft dus wat ons betreft zou dat heel goed uitkomen als de rit dan is.

@ lieke ja we denken positief en werken eraan. knuff

groetjes chantal (die nu eigenlijk al zin krijg in de rit.... )

Pagina  Pagina 1 van 7:  1  2  3  4  5  6  7  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Het Groene Hart Bikkel-rit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven