Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Waarom je beter in een groep kunt rijden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 20 okt. 2013 12:42 | Aangepast door: coenox 
Het is een filmpje om het rijden met de bus te promoten, maar gaat feitelijk over waarom je beter in een groep kunt reizen. Ik moest er aan denken toen ik de foto's van de rit van gisteren zat te bekijken.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 okt. 2013 12:57 
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 okt. 2013 13:40 
hahahahaha
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 20 okt. 2013 14:18 | Aangepast door: Hansv 
Hij is wel leuk.....

Omgezet naar motorrijden:
Als je in een groep rijd, kun je altijd samen die '#$@&&^")+% automobilist te pakken nemen.....

Harmony,
Hans
( totaal niet agressief...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 okt. 2013 19:18 
Hij is leuk.
Conclusie: ook bij een motorgroep, indien mogelijk, blijf als groep een gesloten geheel en laat die automobilist er niet tussen, ook al heeft rechts voorrang, ze hebben er begrip voor.
Een auto in de groep is gevaarlijk en samen sta je sterk.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 20 okt. 2013 19:25 
Sieds,

De automobilist in Breukelen zat op een voorrangsweg, was druk aan het telefoneren met de telefoon in zijn hand, en had amper oog voor de motorrijders, ons dus.

Het was vrij snel over, en Stephanie, waar hij achter reed, liet zich terecht niet opjutten. 't Kwam allemaal weer goed.

Laat maar gaan, dacht ik.

Harmony,
Hans.
( die weet dat 'ie snel is afgeleid bij muziek in de auto, laat staan muziek op de motor )

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 okt. 2013 22:34 | Aangepast door: Nocx 
Sieds: Totdat je er één tegen komt die daar lak aan heeft.
Dan hang je met je KNO tegen de zijkant van zijn auto en mag je opdraaien
voor de schade omdat je verkeer van rechts geen voorrang hebt gegeven.
Je ziet ook wel eens van die groepen rijden die een kruising of een rotonde afzetten.
De eerste de beste automobilist die doorrijd omdat hij het niet gezien heeft wordt bij het
verhalen van de schade in het gelijk gesteld.
Niemand heeft het recht zomaar een weg af te zetten.

Conclusie : Als je langer wilt meegaan dan je rijbewijs ........... stop voor een auto van rechts.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Hansv

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 20 okt. 2013 23:16 
Excuses. Ik geloof dat ik een auto van links, die niet eens uit een voorrangsweg kwam, heb laten voorgaan tijdens onze Bikkelrit.

Ik probeer een verslagje voor mijn motorlogboek in elkaar te zetten, met veel lettertjes en zo, en de situatie daar ter plekke nog eens beschouwend lijkt het er op dat ik gewoon mijn motor ervoor had kunnen zetten, en dan toch gelijk gekregen zou hebben.

Ik weet alleen niet of ik de rit afgemaakt zou kunnen hebben.....

Harmony,
Hans.
( keuzes: gelijk hebben, of rustig doorgaan.... )

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 okt. 2013 23:37 
Het slimste wat je kunt doen Hans.

Nu kun je je verhaaltje tenminste nog afmaken. En dat komt dan weer goed uit, dan heb ik weer wat te lezen. !

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 okt. 2013 23:54 | Aangepast door: sieds 
Met een CX groepje zijn er geen blokkers, dus oppassen, maar je kunt best wat afdwingen en gebaren aan automobilisten, deed ik ook toen er 37 motoren achter mij reden op SJK en dat ging prima en veilig en er is wel begrip voor.

Een grote groep zware motoren (gemiddeld 30 tot 60) met blokkers heeft hier echt nooit problemen mee, geloof me.
Afzettingen worden altijd gerespecteerd.
Maar Road captain is ook een vak en hij zet zijn rijders op het juiste veilige moment neer en de snelheid is laag.
Het mag niet maar de politie vind het prima omdat het super veilig rijden is.
In 10 jaar WSFH is nog nooit iets vervelends gebeurd maar deze rijders/rijdsters kunnen en durven het ook, dat leer je snel.

Overigens ben ik geen lid meer van WSFH, 2 jaar was een leuke ervaring en genoeg
Ja maar, stel dat .....ja dan kunnen we nog wel even doorgaan
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 okt. 2013 00:16 | Aangepast door: Nocx 
Alles gaat goed totdat het fout gaat en dan is Leiden in last Sieds.

En wat die WSFH betreft die verplichten deelnemers kruisingen te blokkeren.
En claimen ook nog, geheel onterecht overigens, dat bepaalde gedragingen
in de Wet staan en dus mogen.

Wellicht in een andere land, maar NIET in Nederland.
Men is onverantwoordelijk bezig door zich boven de Wet te plaatsen en
op die manier het verkeerde voorbeeld te
geven aan de jongere groep motorrijders die ongetwijfeld ook meerijden.

Het enige wat je kunt doen is vertrouwen op je gezonde verstand en je houden aan de verkeersregels dan blijf je het langst OP je motor zitten.

De rest moet je overlaten aan de 1% groep.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 okt. 2013 00:28 | Aangepast door: sieds 
Ja maar, stel dat .....ja dan kunnen we nog wel even doorgaan
zucht........
Klopt, WSFH valt onder de ongeschreven MC regels (1%) dus vandaar.
Ik schrijf toch Luc, het mag niet maar er mag zoveel niet maar de politie vind het goed omdat het veilig is voor de groep motoren en de overige verkeersdeelnemers.
Maar op de snelweg met 60 motoren is vragen om moeilijkheden dus daar kan het niet.

Het filmpje van Coen laat het toch zo mooi zien, een groep die sterk is.

En een groep schoolkinderen, die rij je toch ook niet ondersteboven omdat ze (brutaal) doorfietsen?
Die kennen dat filmpje vast ook

Ik ken meer motorrijders die zich wel aan de verkeersregels hielden en toch ondersteboven gereden werden door een auto.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 okt. 2013 09:25 
Nee Sied er is geen "Ja maar .....stel dat..." in mijn verhaal.

Jullie interpretatie van het filmpje deugd m.i. niet. Als je het filmpje ziet dan zie je dat,
door als groep op te treden, je elkaar kunt helpen .
Zoals motorrijders rijdend in een groep elkaar kunnen helpen in geval van nood.
Bij pech of andere ongemakken.

Dat filmpje laat zien hoe dat helpen gaat in een wereld die GEEN andere Wetten kent dat de Wet van de Jungle.

Om te voorkomen dat het hier een Jungle wordt hebben wij die gelukkig wel,
en die beschermen ook het individu, dus houd je er dan ook aan.
Dan zit je namelijk altijd aan de goede kant van de streep in geval een ander die aan zijn (motor) laars lapt.

En wat je laatste opmerking betreft, ik ken ook mensen
met kanker die NOOIT gerookt hebben.

Dus laten we met z'n allen gaan roken. ??

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 21 okt. 2013 12:16 
Natuurlijk moeten we het filmpje niet al te letterlijk nemen. Maar ik heb zaterdag wel gezien dat ook heel veel automobilisten het leuk vinden om zo'n groep te zien en dan wat milder zijn. Door oogcontact te maken kun je wel zien of ze geneigd zijn door de groep heen te breken of niet. In Woerden was een hele vriendelijke taxichauffeur die probeerde de hele groep voor te laten gaan. "Probeerde', want de fietsers en de automobilisten van de andere kant waren minder opmerkzaam.

Ik geloof wel dat zo'n groep - in positieve zin - indruk maakt, en misschien nog wel veel belangrijker: als iedereen oplet is er altijd wel eentje die het gevaar ziet en de groep kan helpen beschermen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 21 okt. 2013 20:29 
Natuurlijk maakt zo'n groep indruk, maar je bent en blijft [ en dat wil ik duidelijk maken ] een gewone verkeersdeelnemer zonder bijzondere privileges en DAAR moet je je van bewust zijn, groep of geen groep. Wanneer je denkt dat je, omdat je in een groep rijdt, je niet aan de verkeersregels hoeft te houden, lig je binnen de kortste keren onder de auto van de man die toevallig niets met motoren heeft en van rechts komend, voorrang heeft en neemt.
Dit verhaal kent maar aan één kant een ja maar ... gedeelte en dat is aan de kant van die mensen die ten onrechte menen dat zij het gelijk aan hun hebben, de "blokkers" ..... die denken dat wat zij doen nog mag ook. Als die voor hun edele delen gereden worden zijn zij het die beginnen met , "Ja maar ... ik moest het verkeer tegen houden. " . Als andere weggebruikers je voor laten gaan prima, zo hoor je ook met elkaar om te gaan in het verkeer. Maar ga er in geen geval van uit dat iedereen zo is, anders hoor je heel snel aan de koffietafel , "Sieds .. het was een beste vent, maar die auto van rechts terug koppen is hem, ondanks zijn Vikinghelm, niet gelukt."

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Waarom je beter in een groep kunt rijden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven