Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Laatste rit dit jaar?

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 dec. 2013 17:22 
Eergisteren met de grijze door weer en heel veel wind een ritje gemaakt. En vandaag de blauwe eens uitgelaten voor een 100 km. Het is de bedoeling dat ik beide in de winter minstens 1 keer per maand gebruik, kwestie van de batterij en dergelijke in conditie te houden. Ik heb geen elektriciteit in mijn garage nu ik verhuist ben naar Leuven, dus is dit mijn strategie om niet teveel opstart-ellende te hebben in de lente.
Ben benieuwd of het de laatste rit is geweest van 2013, ze geven nogal slecht weer de volgende dagen...
Wie rijdt er nog deze kwakkelwinter?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 dec. 2013 18:19 
Ik rij allen als het droog is, en er moet niet gepekeld zijn.
De kou mij niets uit, daar kan je tegen kleden.

Gr

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 dec. 2013 20:40 
Als je de motorfiets goed dooreden warm weg zet, met liefst droge carbs, of laat ze dan leeg lopen, dan zal starten bijna nooit een probleem zijn, ook niet na een jaar stil staan.
Pas op, houd een rubberen hamer achter de hand. Na het indrogen van de carbs kan het zijn dat na langs tsil staan het volgende probleem ontstaat.

Tijdens het starten zal de benzine weer gaan stromen. Nu moeten de vlotters de zaken gaan regelen. In veel gevallen gaat het mis, de zaak stroomd over. Nu even een paar gemikte klappen op de carbs, met de rubberen hamer, en de vlotters schrikken er van, en gaan weer werken.

Dan weet je dat het goed zit. Uit ervaring weet ik dat starten in de winter meer zal kapot maken dan heel houden. Accu is het enige deel wat kapot kan gaan, en ontlaat ik dan met een lamp, en laat hem dan weer goed op. Dat doe ik eens per maand. Scheeld weer benzine.....


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Stephan1
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 dec. 2013 21:26 
Hello,

Vanmiddag nog effe een ritje door het mooie Limburgse landschap gemaakt en die had ik niet willen missen. Ook ik vind dat mijn motor in conditie moet blijven dus ook in de winter. Dat wordt dus dokken met de nieuwe oldtimersregeling maar het is niet anders.

Groetjes,

Stephan (uit het uiterste Zuiden)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 dec. 2013 21:29 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Neem je accu's mee naar huis en laadt ze daar één keer per maand op. Met een meter kan je de stand van zaken goed in de gaten houden. Ik haal ze er ook elke winter uit en houd ze in huis, nooit problemen mee gehad.
Kun je ook de stand van het aquadest controleren! Goede jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk!!!

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 dec. 2013 09:45 
Tja Henk
je mag inderdaad wel zuinig op de accu's
zijn.
net een nieuwe aangeschaft.
50 euro.
na 4 jaar was de accu opgebruikt.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 dec. 2013 10:43 | Aangepast door: sieds 
50,- euro is eentje die je bij kan vullen, maar onderhoudsvrije accu's kosten al gauw 100,-.

Maar een goede acculader is ook geld waar. Het programma's van deze opladers hersteld ook weer accu's.

Ik had een vrij nieuwe accu die te lang diep ontladen was, bij het opladen heet werd met mijn oude acculader en geen 12 v meer wilde vasthouden.

Nu staat hij al weer maanden op de plank met 12,7 volt dankzij een CETEC oplader.
Ook drie andere accu's zijn weer perfect.

MArco,
Om het uitdrogen van een carburateur tegen te gaan laat ik altijd de benzinekraan open staan.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 dec. 2013 12:23 
Ik lever een varta accu voor 40 euro.
Ik zelf doe daar 2 tot 5 jaar mee.
Ik vind het prima zo.
Geen dure accu lader, geen dure accu's
En ik heb altijd een fiets die wil starten....
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 dec. 2013 15:37 
Marco is deze prijs incl verzendkosten plus btw 21% en niet te vergeten de lood bijdragen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 dec. 2013 17:31 
Wat accu's en dergelijke betreft: aan de lader. De ene motor staat buiten, de andere gaat waarschijnlijk toch naar binnen. En zolang er geen sneeuw of ijs is, rij ik nog.....

Net weer een klein rondje van bijna 100km gemaakt.......

Harmony,
Hans.
( toch lastig, inhouden...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 dec. 2013 21:16 
Ik zeul niet graag met batterijen, ik rij liever. Garage is ongeveer 500 m van mijn studio, vandaar. Als de winter zo'n beetje wil verder kwakkelen kan ik nu en dan een ritje maken. Deze winter doet me aan mijn jeugd denken, misschien komt het klimaat weer in orde?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 dec. 2013 00:34 
Gisteren op twee fietsen een rondje gedaan. Testritje op de Challenge motor en een groot rondje op de gewone Silverwing. Ik wil nog wat km's maken op de Challenge silverwing om te weten of de techniek in orde is. Januari en februari kan ik dan gebruiken om 'm klaar voor de reis te maken. Opslagruimte, schilderbeurtje e.d.
In deze maanden kan ik alleen wettelijk toegestaan op de Diversion rijden. Maar alleen als het asfalt zwart is...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 dec. 2013 15:06 
@Jottum, volgens mij gaat het "niet rijden" in op 1 december 2014!!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 27 dec. 2013 18:01 | Aangepast door: Jottum 
undefined:
volgens mij gaat het "niet rijden" in op 1 december 2014

Krijg nou wat, ik was er van uitgegaan dat ik januari en februari 2014 al niet meer mocht rijden. Volgens DIT schema van de RDW lijk je gelijk te hebben.

edit: Net de brief bekeken. Taalkundig een warboel, ik had het er niet uit op gemaakt. Ben hillegaar bloid worden! Dank Henk!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Laatste rit dit jaar?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven