Ik mis wat in het verhaal, en ik zie dat er ergens ook verkeerd wordt gedacht.
Punt 1.
Onsteking lijkt mij niet, wel verdacht, maar omdat er beschreven wordt dat bij los nemen van bougiedop er geen verschil is, moet ik uitluiten aan de hand van dat gegeven dat daar het probleem zit.
punt 2.
Er wordt volgens mij geen wordt gerept over de benzinekraan. en of benzinedop. Benzine kraan zou voor mij verdachte nummer een kunnen zijn.
Deze twee punten zoals hier beschreven, zijn nooit van toepassing op de normale cx500. Onsteking is totaal anders dan van een GL500, en de benzine dop is rijkelijk voorzien van een gat bij de cx500. En de benzine kraan, is totaal verschillend van werking..
Verzoek aan u is om het volgende eens na te lopen, op het moment dat de problemen zich voor doen, zou je direct moeten stoppen, en de benzine slang los moeten nemen van de tank. En dan komt het start de motorfiets, en kijk of daar een zijkstraal uitkomt en wel zoveel dat het meer is dan jij en ik kunnen zijken. Drupt het, dan zit er vuil in het membraam van de binzien kraan. Sterker nog, deze kan totaal versleten zijn. Door vocht kan daar verslechtering op treden. Ja ik heb het probleem ook gehad.
Echter is er één opmerking die niet bij deze storing past, en dat is bij vol gas geven loopt het weer. Deze stelling is uw bevinding, en kan juist zijn, maar voor mij als sotring zoeker wel wat moeilijke te begrijpen. Nogmaals, het kan dus waar zijn wat je zegt.
Voor mij is van belang dat ik duidelijk in het verhaal hoor dat het de hele motor betreft, en niet links of recht appart. Dat is vaak wel een brandstop probleem, tank, kraan, benzinedop.
Dus loop kraan na, en kijk of er vacuem in de tank aan wezig is.
Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html